Recaro Skrevet Juni 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2007 Heisann.. Hvis man skal følge boka, så skal man vel registere effektøkningen av effektanlegget inn i vognkortet. Men det er vel så og si ingen som gjør dette? Hva er det værste som kan skje om du blir tatt av onkel blå? eller om du kræsjer og forsikringsselskapet finner det ut,? får man da regress..? takker for alle svar Siter - "97" Hyndai Coupe, 2.0 140 - "89" modell fotgjenger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DB7 Vantage Skrevet Juni 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2007 Ingenting å bry seg om, bare hold deg innafor db kravene... Du har kanskje fått en halv hest til;)hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Revolvo Skrevet Juni 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2007 trenger ikke registrere effekten visst den ikke stiger så og så mangen prosent. og som sagt ovenfor så har du nesten ikke fått noe mer effekt i d hele tatt. hvilken bil har du? Siter Mvh Tage Midtun volvo 940 97 turbo volvo 245 86 racarvogn 245 glt 87 (vrak) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Superthomas Skrevet Juni 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2007 Hvis bilen er eldre enn 10 år (i norge) så betaler du ikke tilleggsavgift med omregistrering med økt effekt. Aldri hørt om noen som har tatt seg bryet med effektanlegg, du får som oftest nesten ikke noe effekt av det allikevel Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kaffi Skrevet Juni 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2007 på eldre biler så er det nok laaaangt under den effekten som går utav motoren en det som står i vognkortet. Tipper jeg mangler 30-40 Hk på min 626 88modell Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Juni 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2007 på eldre biler så er det nok laaaangt under den effekten som går utav motoren en det som står i vognkortet. Tipper jeg mangler 30-40 Hk på min 626 88modell Det hørtes i overkant optimistisk ut kaffi. Medmindre du blander sammen kw og hk... Men for all del, det kan jo tenkes at du har rett :) Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kaffi Skrevet Juni 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2007 Top gear testa gamle sportsbiler der var det en som hadde tapt over 100hk !!!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bdybdal Skrevet Juni 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2007 Top gear testa gamle sportsbiler der var det en som hadde tapt over 100hk !!!! Kan no vær sae hester det, og ikkje DIN hk, men uansett om du har sae eller DIN , so er ikkje det målt på hjula, så du vil få mindre når bilen blir målt i benk kontra det som står i brukermanualen til bilen Siter 1990 Audi 200 20v tq 1987Audi 90 quattro 1986 Ford sierra 2,0L VRAK Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kaffi Skrevet Juni 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2007 taper en 100HK gjennom driv verket har du ett jækla dårlig system ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Juni 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2007 Top gear testa gamle sportsbiler der var det en som hadde tapt over 100hk !!!! Hvis du tenker på forskjellen mellom oppgitt effekt og reell effekt så har det vel hendt at bilprodusenter har oppgitt lavere effekt enn motoren virkelig yter, men da er det snakk om høytytende utgaver som vil oppnå avgiftsmessige fordeler ved å ha lavere effekt. Japanske sportsbiler har en tendens til å ha 280 hk, og gamle amerikanske muskelbiler har visstnok også liknende tendenser. Men dette gjelder neppe for din gamle Mazda... Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kaffi Skrevet Juni 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2007 De tok gamle, brukte, slitte, kall det hva du vil sportsbiler som har en oppgitt effekt fra farbrikk satt de på rampe og såg hva de hadde igjen etter mange års bruk. Man myster ganske mye effekt etter hvert som bilen blir gammel. Lager slitasje, kompresjons stempel osv... Så jeg tviler sterkt på at man får noen mer gamp utav en bil om man setter på effekt anlegg uten videre. Nermere orginalt men ikke noe slik uten videre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Juni 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2007 De tok gamle, brukte, slitte, kall det hva du vil sportsbiler som har en oppgitt effekt fra farbrikk satt de på rampe og såg hva de hadde igjen etter mange års bruk. Man myster ganske mye effekt etter hvert som bilen blir gammel. Lager slitasje, kompresjons stempel osv... Så jeg tviler sterkt på at man får noen mer gamp utav en bil om man setter på effekt anlegg uten videre. Nermere orginalt men ikke noe slik uten videre. Haha... Jeg leste innlegget ditt opp ned eller noe jeg. Trodde du mente omvendt. Artig :) Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet Juni 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2007 Hva er det værste som kan skje om du blir tatt av onkel blå? eller om du kræsjer og forsikringsselskapet finner det ut,? får man da regress..? takker for alle svar Hehe, det hadde tatt seg ut... Slapp helt av.. ;):hammer Siter Bilforumet.noAdministrator-96 BMW 328i Touringx -92 BMW 318iS Coupé Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.