erling Skrevet Juli 21, 2002 Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2002 Noen som bryr seg om dette egentli? Vet om et par audier som har blitt tvangsbremsa av tollvesenet. En historie om en stakkar som akkurat hadde vært hos Dahlback en tur og bytta diverse, hadde de gamle delene med seg i bagasjen. På grensa blir han stoppa, og tolltufsane finner sakene pluss papirer med bremsekurve og antall hk. De beslagla bilen på stedet og stakkaren kunne hente den når avgiftene var betalt. Hvordan det endte vet eg ikkje, men det er sikkert flere her som kjenner historien.. De andre Audiene så tollerne i tilsalgsannonse, det stod "chippet". Dermed troppet de opp i døra til eierne, plomberte diverse i motorrommet og forlangte dokumentasjon på antall hk/kw.. Litt møkk å betale 1558,- pr kw over det orginale antallet lissom. Gjelder biler 1. gangs reg i norge fra og med 1996 seff. Kommer jo straffetoll i tillegg oxo da hvis man blir tatt. Står litt om det her . Betyr detta at hvis eg bytte til turbomotor og får ca 40 kw til, må eg betale 40kw x 1558 = 62320 kr minus antall år siden 1. gang reg i norge=X% ???????????!!!?!?!?!?!!!? Kan jo drite i det, men blir man tatt har man gjeld resten av livet omtrent (Måtte jo trimmet mer når eg først bytta motor) Merker eg blir sint... anger2 Siter MR2'en Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shadow_iX Skrevet Juli 21, 2002 Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2002 Hmm Orginalt = 78KW (107hk) Sånn jeg vil ha den = ca 133KW (180hk) 55KW*1558-0% (ny bil) = 85690 NOK .. *iiikes* *shh, ingen trenger å vite no* he-he-he ... enda iaf (kan gokjenne den om noen år..) *lol* Kan sikkert justere eketronikken til 88KW (120hk) sånn at den blir godkjent med turbo (for de vil se det på eventuelle tekniske kontroller, en bil som ikke er turbo på i det hele tatt orginalt uansett modell) havner da på 15.580,- (+10KW) Hadde vært tøft å hatt den bilen godkjent med Turbo på papiret, for de ser jo ikke forskjell på den motoren. (bare just. elekronikken så er effekten nermere 133KW) Håper at man fåt tak i no som gjør dette lett... *drømme videre* Siter '95 Subaru Legacy Wagon - beater. :) nad_freak@hotmail.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
blixanio Skrevet Juli 21, 2002 Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2002 den siste sojvetstat Siter - 87 Mitusbishi Colt chicken Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hfracing Skrevet Juli 21, 2002 Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2002 syko avgifter i norge da.. lurer på om det var sånn at det var fratrekk for hvert år registrert i norge, eller førstegangsreg i feks hjemlandet på bilen.. hvis det er for førstegangsreg i norge så vil jeg få sykoavgifter, selv på min gamle 87 gti16v da. siden den er førstegangsregga i norge i 99'.. det blir foor dumt.. Siter - 2007 325d coupe Msport , BBS LM , KW3. Sølv bil, coral rødt Msport skinn - Daily driver - 1992 mx5 - Trackday toy Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audi quattro turbo Skrevet Juli 21, 2002 Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2002 Akkurat derfor kjøpte jeg meg en bil som er regga før 1.1.1996 som er den magiske datoen!!Slepper å betale ei krone til Staten for å sette turbo-motor i bilen min.Mitt tips er at skal du trimme en bil som er regga etter 1.1.96 så bør du satse på en bil med turbo,Staten ser ikke forskjell på en orginal turbo og en oppgradert turbo hvis ikke du har satt inn en lastebil-turbo slik som meg da ;) En sugemotor er litt verre å få mye hester ut av enn en tvangsfora motor. Siter `96 VW Golf TDI "90" og `06 Skoda Octavia L&K 1.9 TDI 4x4 stv konebil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
erling Skrevet Juli 21, 2002 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2002 Tollerne i Haugesund har med seg teknisk hjelp til plombering fra biltilsynet, en dyktig kar som trimmer cosworth på fritida som jobber der... Supraeks: -Før: 330 hk / 242 kw -Etter: 800 hk / 586 kw 586-242=344 344x1558=535952,- +evt straffetoll Sånn som eg forstod det var fratrekket antall år siden 1. gangs registrert i norge. Det er jo verken fornuftig eller logisk. Når bilen importeres får man fratrekk i antall år siden bilen var ny, burde vært sånn ved trimming oxo. Er det ikkje et eller annet parti vi kan stemme på som fjerner detta, så vi kan få leke i fred???!!?!?!!? damndamn sick puke Siter MR2'en Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TG1 Skrevet Juli 21, 2002 Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2002 bare lurer på.... er det i hele tatt NOEN som synes det avgiftssystemet der er fornuftig?!? hvem er det som har kommet på det der? må jo være en eller annen avgifts-kåt anti-bilist som har sittet å vært sinna.....? noen som blir med å danne parti? De Liberale Autofile? :D Siter snow junkie Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AJ82 Skrevet Juli 21, 2002 Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2002 Det skal ikke være fornuftig, ingenting i Norge skal det... Helt utrolig, de gjør det så dyrt at det ikke skal være mulig å kjøre lovlig... Etter min mening oppfordrer dette oss til å kjøre ulovlig... Har jo faen ikke noe valg... Siter - 1973 Porsche 911 RSR - 1990 Mazda 626 GLX Plus - 1985 VW Polo Coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hfracing Skrevet Juli 21, 2002 Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2002 nei, hvis det gjelder fra førstegangsreg i norge så har jeg faktisk ikke råd til og kjøre lovlig med min bil ved bytte til feks turbo motor.. dette er en 1987, men førstegangsregga i norge i 99'... forskjellen på 140 og feks 200 hester merkes godt... ihvertfall med bare 3 års aldersfratrekk.. hhmm dvs at en 1995 fet audi med endel hester som blodtrimmes slipper unna , mens min 87 golf som tas opp feks 40 hester må betale mer enn jeg ga for bilen i avgifter for og kjøre lovlig... dette må sjekkes.. forresten er det ikke snakk om at min bil får noen 180+hester i vognkortet hvis jeg må betale avgifter for det... Siter - 2007 325d coupe Msport , BBS LM , KW3. Sølv bil, coral rødt Msport skinn - Daily driver - 1992 mx5 - Trackday toy Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shadow_iX Skrevet Juli 22, 2002 Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2002 Det er helt sykt, men det går sikkert enn å bygge den motoren du vil, bare med en minimal effektøkning +10kw eller no (sånn at du lissom får litt mere gamp) i godkjennings-fasen, og da alt er gokjent så er det bare å øke effekten til det "normale" for den motoren.... Var noe av det prinsippet jeg brukte i mine Wankel-Dager. da kommer papirene på ca 15-20k, er sikkert kjekt å ha bilen godkjent med turbo, hvis den i utgangspungtet ikke har det og heller ikke er helt orginal (hvos bilfabrikken ikke har lagd en slik modell med turbo før, for eks : Opel Corsa B tenkte på noe likt i saken min og. Jeg personlig syns den avgifta kunne ha vøri på 150kr/pr +1kw over oginal-effekten, trur staten ville ha tjent på det, for da ville sikkert alle som kjøprte rundt i u-godkjente-biler komme å godkjenne de, og da hadde vi fått bare godkjente biler i landet her (nesten?) hehe.. flere ville ha godkjent de tror jeg da, kontra nå 1558kr/pr +1kw.... Siter '95 Subaru Legacy Wagon - beater. :) nad_freak@hotmail.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Awex Skrevet Juli 22, 2002 Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2002 Originally posted by erling Supraeks: -Før: 330 hk / 242 kw -Etter: 800 hk / 586 kw 586-242=344 344x1558=535952,- +evt straffetoll Stakkar reidar (import-tuning) :D Siter Don`t fool with the old school Corolla KE25 prosjekttråd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Era Skrevet Juli 22, 2002 Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2002 Originally posted by erling Noen som bryr seg om dette egentli? Vet om et par audier som har blitt tvangsbremsa av tollvesenet. En historie om en stakkar som akkurat hadde vært hos Dahlback en tur og bytta diverse, hadde de gamle delene med seg i bagasjen. På grensa blir han stoppa, og tolltufsane finner sakene pluss papirer med bremsekurve og antall hk. De beslagla bilen på stedet og stakkaren kunne hente den når avgiftene var betalt. Hvordan det endte vet eg ikkje, men det er sikkert flere her som kjenner historien.. De andre Audiene så tollerne i tilsalgsannonse, det stod "chippet". Dermed troppet de opp i døra til eierne, plomberte diverse i motorrommet og forlangte dokumentasjon på antall hk/kw.. Litt møkk å betale 1558,- pr kw over det orginale antallet lissom. Gjelder biler 1. gangs reg i norge fra og med 1996 seff. Kommer jo straffetoll i tillegg oxo da hvis man blir tatt. Står litt om det her . Betyr detta at hvis eg bytte til turbomotor og får ca 40 kw til, må eg betale 40kw x 1558 = 62320 kr minus antall år siden 1. gang reg i norge=X% ???????????!!!?!?!?!?!!!? Kan jo drite i det, men blir man tatt har man gjeld resten av livet omtrent (Måtte jo trimmet mer når eg først bytta motor) Merker eg blir sint... anger2 Blir så sinna når jeg begynne rog diskutere detta her at jeg tørr ikke begynne. Men størrer alt som har med bort med avguftene og gjørra. Makan til avgiftskåtskap har verden alderig dett makan til. Den siste Sovejet Stat sier alt spørr du meg. Era Siter Power out of controll is me... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AJ82 Skrevet Juli 22, 2002 Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2002 Hehe, kunne ikke vært mer enig.. Grådig aktiv forresten Era, lite å gjøre på jobb nå :D Siter - 1973 Porsche 911 RSR - 1990 Mazda 626 GLX Plus - 1985 VW Polo Coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Era Skrevet Juli 22, 2002 Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2002 Originally posted by AJ82 Hehe, kunne ikke vært mer enig.. Grådig aktiv forresten Era, lite å gjøre på jobb nå :D Jepp stemmer det :D sommerferie og ferdig med et prosjekt :D Venter på tilbakemeldig i morra så da blir det mer og gjørra :D :D Era Siter Power out of controll is me... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boXer Skrevet Juli 22, 2002 Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2002 Originally posted by aWeX Stakkar reidar (import-tuning) :D boost-controller ;) :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg