M3ess/nos Skrevet Juli 22, 2002 Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2002 Skal registere bilen min Etter oktober i År, og har planlagt kompressor og diverse snacks.men venter med dette i tilfelle jeg møter på en gretten jævel oppå biltilsynet.En kamerat av meg registrerte bilen sin for en måned siden(Audi S2), og da hadde dem hengt seg opp i alt mulig tåplig,Feks at det ene blinklyset lyste litt hvitere en det andre og at en ene vindusspylern spylte kortere en den andre!!Helt på trynet!!Men når de skulle opp i motorrommet så fant han ikke nummeret på Motorn så han dreit i å sjekke noe mer oppi der(komenterte ikke K&N filter osv).Kunne ha bytta til Rs2 motor og de hadde aldri merka det,men detta kommer helt ann på hvem man møter på selvfølgelig(kan ikke ta sjanser). Siter 1994 M3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
erling Skrevet August 2, 2002 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 2, 2002 Fikk tilbakemelding fra tollvesenet idag, de skulle ha 33 000,- NOK hvis jeg satte i turbomotor i mr2`n. Må da betale økningen fra 156 hk til 204 hk, som er orginalt i mr2turbo. :mad: :mad: :mad: :mad: Har et stående tilbud på en komplett 96" mr2 bakende gått 65000km, 245 hk til 18000,- :( :( :( :( :( :( For å få godkjent ombygging må jeg minimum betale 33 lapper. Kan ikke akkurat gjemme vekk turbo`n heller. :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: Hjelp, er såå sint!!!! Trenger trøst.. Siter MR2'en Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ola Skrevet August 2, 2002 Rapporter Share Skrevet August 2, 2002 Originally posted by erling Fikk tilbakemelding fra tollvesenet idag, de skulle ha 33 000,- NOK hvis jeg satte i turbomotor i mr2`n. Må da betale økningen fra 156 hk til 204 hk, som er orginalt i mr2turbo. :mad: :mad: :mad: :mad: Har et stående tilbud på en komplett 96" mr2 bakende gått 65000km, 245 hk til 18000,- :( :( :( :( :( :( For å få godkjent ombygging må jeg minimum betale 33 lapper. Kan ikke akkurat gjemme vekk turbo`n heller. :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: Hjelp, er såå sint!!!! Trenger trøst.. men du.. hvorfor er du så bekymeret? Bare godkjenn den med turbo uten effektøkning! ingen kan si noe på dèt!! Bremsene er de samme de så..! I verste fall kan du jo lage en bryter inne i bilen for å ta av trykk styringa, ved eventuell kontroll... med 0 bar, er den jo ikke sprek akkurat..! just my 2 cents.. Siter 03` Volvo V70 d5 197hk 470nm 01` Seat Leon 4x4 20vT X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
erling Skrevet August 3, 2002 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 3, 2002 Bare ser for meg at typegodkjenninga på turboversjonen er 150kw (204hk) og at det da må stå i vognkort. Det er jo ikkje et turbokit til den nåværende motoren, men ombygging til "mr2turbo". Men måtte jo hatt en boost controller av et eller annet slag, da motoren har 245hk og ikke 204hk, betaler ikke mer enn eg må.. Hadde eg trimma en mr2turbo hadde eg ikkje brydd meg med avgiftene, problemet er når man går fra NA til turbo, dumt å skifte bil oxo, den er i svært bra stand nå.. Siter MR2'en Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tahustvedt Skrevet August 3, 2002 Rapporter Share Skrevet August 3, 2002 Får man penger av tollvesenet hvis man gjør bilen dauere? :D Bare kødda! :) Jeg blir så forbanna når jeg begynner å tenke på dette! Skal vi mailbombe regjeringa med klager? ;) Tor Arne Siter Min 3S-GE. SUGEMOTOR! Hjemmeside Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
erling Skrevet August 3, 2002 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 3, 2002 Har tenkt på å sende en mail til det aktuelle departementet ja(de som har med tollvesenet å gjøre), vet ikke hvem som satt i regjering når dette pisset kom, men eg kan aldri tenke meg at de som sitter nå har oversikt over alle slike idiotlover. Ikke er det no racing/tuning-miljø på tinget heller, så hvis det i hele tatt skal skje noe, er de avhengig av tilbakemeldinger fra folket, altså mailbombing... Med idiotlover mener eg spesielt aldersfradraget som gjelder antall år bilen har vært registrert i Norge. Dette er bare så urettferdig og ulogisk. Hadde fradraget gjeldt for alder på bilen, hadde det iaf vært rettferdig... Siter MR2'en Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.