Gå til innhold

Avgifter ved trimming

Ranger emnet


erling

Anbefalte innlegg

Skal registere bilen min Etter oktober i År, og har planlagt kompressor og diverse snacks.men venter med dette i tilfelle jeg møter på en gretten jævel oppå biltilsynet.En kamerat av meg registrerte bilen sin for en måned siden(Audi S2), og da hadde dem hengt seg opp i alt mulig tåplig,Feks at det ene blinklyset lyste litt hvitere en det andre og at en ene vindusspylern spylte kortere en den andre!!Helt på trynet!!Men når de skulle opp i motorrommet så fant han ikke nummeret på Motorn så han dreit i å sjekke noe mer oppi der(komenterte ikke K&N filter osv).Kunne ha bytta til Rs2 motor og de hadde aldri merka det,men detta kommer helt ann på hvem man møter på selvfølgelig(kan ikke ta sjanser).

1994 M3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Fikk tilbakemelding fra tollvesenet idag, de skulle ha 33 000,- NOK hvis jeg satte i turbomotor i mr2`n. Må da betale økningen fra 156 hk til 204 hk, som er orginalt i mr2turbo. :mad: :mad: :mad: :mad:

 

Har et stående tilbud på en komplett 96" mr2 bakende gått 65000km, 245 hk til 18000,- :( :( :( :( :( :(

 

For å få godkjent ombygging må jeg minimum betale 33 lapper. Kan ikke akkurat gjemme vekk turbo`n heller.

:mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad:

Hjelp, er såå sint!!!! Trenger trøst..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by erling

Fikk tilbakemelding fra tollvesenet idag, de skulle ha 33 000,- NOK hvis jeg satte i turbomotor i mr2`n. Må da betale økningen fra 156 hk til 204 hk, som er orginalt i mr2turbo. :mad: :mad: :mad: :mad:

 

Har et stående tilbud på en komplett 96" mr2 bakende gått 65000km, 245 hk til 18000,- :( :( :( :( :( :(

 

For å få godkjent ombygging må jeg minimum betale 33 lapper. Kan ikke akkurat gjemme vekk turbo`n heller.

:mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad:

Hjelp, er såå sint!!!! Trenger trøst..

men du.. hvorfor er du så bekymeret? Bare godkjenn den med turbo uten effektøkning! ingen kan si noe på dèt!! Bremsene er de samme de så..! I verste fall kan du jo lage en bryter inne i bilen for å ta av trykk styringa, ved eventuell kontroll... med 0 bar, er den jo ikke sprek akkurat..! just my 2 cents..

03` Volvo V70 d5 197hk 470nm

01` Seat Leon 4x4 20vT

X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare ser for meg at typegodkjenninga på turboversjonen er 150kw (204hk) og at det da må stå i vognkort. Det er jo ikkje et turbokit til den nåværende motoren, men ombygging til "mr2turbo". Men måtte jo hatt en boost controller av et eller annet slag, da motoren har 245hk og ikke 204hk, betaler ikke mer enn eg må..

 

Hadde eg trimma en mr2turbo hadde eg ikkje brydd meg med avgiftene, problemet er når man går fra NA til turbo, dumt å skifte bil oxo, den er i svært bra stand nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tenkt på å sende en mail til det aktuelle departementet ja(de som har med tollvesenet å gjøre), vet ikke hvem som satt i regjering når dette pisset kom, men eg kan aldri tenke meg at de som sitter nå har oversikt over alle slike idiotlover. Ikke er det no racing/tuning-miljø på tinget heller, så hvis det i hele tatt skal skje noe, er de avhengig av tilbakemeldinger fra folket, altså mailbombing...

 

Med idiotlover mener eg spesielt aldersfradraget som gjelder antall år bilen har vært registrert i Norge. Dette er bare så urettferdig og ulogisk. Hadde fradraget gjeldt for alder på bilen, hadde det iaf vært rettferdig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår