bjsyse Skrevet Juni 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2007 Hei :D Jeg har en BMW 316i som er ombygget til en BMW 325i. Kjøpte en dele bil 93-model. Har tatt understell og motor over i min bil. Er senkesett og effektanlegg på bilen også. Understellet er det samme forutenom dempere framme, de er skiftet ut til sports dempere og eller nye fjærer for senkingen. Jeg lurte på om det er noen som har, eller hvor jeg kan få tak i TÜV papirer for å få godkjent ombyggingen av bilen min. Trenger vel for understell, effektanlegger, og motoren. Om noen har er jeg villig til å betale en for å få tak i disse papirene :) På forhand takk :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
0ddis Skrevet Juni 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2007 Nå har du begått en feil. Å starte en ombygging før du kontakter Biltilsynet er ikke bra, det liker de overhodet ikke. Om så noen hadd hatt TUV papirer på dette så kan jeg umulig tro de vil dele det med andre uten noen form for kompensasjon (Det koster tross alt mange tusen kr). En annen ting du bør ta i betrakning er at TUV papirer gjelder for den AKTUELLE bilen (med chassi nr. overensstemmer med papirene). En såpass enkel ombygging skal det gå ann å få gjort her lokalt i Norge. Send en detaljert søknad til din nærmeste om trafikkstasjon som inneholder, HVA, HVOR og HVORDAN. De har et eget SFOOR organ som tar seg av ombygging/oppbygging av biler. En måte å verifisere at delene du har satt på er identisk med de en orginal 325i har fra fabrikk er å kontakte din nærmeste BMW forhandler og høre om de er villig til å ta den inn på en kontrolltime der de går gjennom helee bilen din og de, eller du på forhånd lager et skjema der de stempler/underskriver og bekrefter at de delene på bilen din er i tråd med hva en orginal 325i skal ha fra fabrikk. Skal du f.eks godkjenne med ettermarkeds senkesett, større felger, luftfilter, grenrør og generelt annet ettermarkedsustyr så lager du et merknadsfelt på papiret som ekskluderer de aktuelle delene som ikke er i tråd med orginal 325i stand. Siter Den som ingen Ferrari har - får ladda BMW med bar http://www.youtube.com/oddisPProductions Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjsyse Skrevet Juni 22, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2007 Har kontaktet både biltilsynet, statens veiesen og forsikringen om ombyggingen. Men da jeg ringte BMW ble jeg fortalt at jeg skulle ta kontakt med BMW Car Club som har har åpent på telefon på onsdager, har sendt dem mail men får ikke svar. Har bare skiftet bakpotten om til effektpotte. Har ikke grenrør osv. Bilen var senket mer før enn den er nå og har papirene på det. Så må vel bare krangle meg frem til de papirene for ombygging av motoren da. Hører prisen på papirene ligger rundt 3000-5000 kr. Men hvis det må stemme overens med chassi nr osv. så må jeg vel bare prøve å ringe vidre til BMW å disktuere med dem. Takk for hjelpen :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg