Gå til innhold

Facelift, tåkelys + Xenon til Audi A4

Ranger emnet

2fast4u86

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg skal foreta en facelift på bilen min, som er en Audi A4 1997 modell.

Det jeg lurer på er følgende:

Ettersom jeg både skal ha facelift hovedlykter, tåkelys og xenon, så må det da lønne seg å kjøpe alt fra et sted på en og samme gang?

Jeg har tenkt meg disse hovedlyktene:

Link: http://193.213.24.227/4daction/WA_Bilder/?Vare=06166&ASP=2806615&Type=Audi&Model=A4&Year=2001&Back=WA_Varegruppe

Men må xenon settes i disse nye faceliftlyktene FØR de byttes ut med de gamle hovedlyktene? Som jeg også har forstått det, så må det fjernes litt av karosseriet før man kan få inn de nye lyktene. Er dette vanskelig?

Når det gjelder tåkelys, så lurer jeg rett og slett på om det er noen her som vet hvor jeg kan få kjøpt de billigst til standard A4. For som jeg har forstått er det kun én type tåkelys til Audi A4, og dette er Hella-lykter? Jeg må vel samtidig også bytte ut de små grilldelene hvor tåkelysene skal sitte, med nye tilpassede grilldeler for tåkelys. Følger disse med settet med tåkelys?

Setter stor pris på dette, folkens!

Tusen takk skal dere ha.

Die Audi...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hovedlyktene kan jeg ikke hjelpe deg med.

Men jeg vet at tåkelys koster skjorta hos Møller, men jeg fant ett sett fra en delbil på http://www.nbfbildeler.no som jeg kjøpte. Disse fikk jeg får 2000,- med festebraketter og kontakter, men ikke knapp inne i bilen. Sjekk ut den nettsiden først. Kanskje du finner noen billige facelift-lykter også? (hvis ikke jeg kjøper de først:P)

[X] Audi A4 1.8T 1997 Avant

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Xenon kit finner du hos f.eks. Dybvik Trading, ikke så dumme priser der. Kan vel ikke være noe særlig mer jobb enn å bytte pærer og koble sammen ledningene. Må vel finne en plass til de ballastene å men det er jo bare å stripse fast eller å feste med dobbeltsidig teip.

Er forresten ikke lov å ha xenon pærer hvis du ikke har automatisk høydejustering og lyktespyling på bilen, bare sånn at du vet det. Dette vil du få pes med på EU-kontroll og hvis du blir stoppa av snuten eller andre statlige organer.

Når det gjelder grøftelykter så er det ikke bare bare, du kan bestille deler fra den amerikanske 2000 utgaven, da passer det rett på din bil. Da snakker jeg om grillene hovedsaklig, lysa kan du kjøpe hos Hella f.eks.

Ellers var det en dansk side som solgte sånne sett med griller, søk her på forumet så finner du link :)

Håper du ble litt klokere nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 stk. 8D0 941 699 D - Venstre tågelygte (US-model)

1 stk. 8D0 807 345 N - Venstre kølergrille (til model uden Turbo) eller.

1 stk. 8D0 807 345 S 3FZ - Venstre kølergrille (til model med Turbo)

1 stk. 8D0 941 777 A - Venstre dæksel (med udskæring til tågelygte)

1 stk. 8D0 941 700 D - Højre tågelygte (US-model)

1 stk. 8D0 807 346 R 3FZ - Højre kølergrille (til begge modeller)

1 stk. 8D0 941 778 A - Højre dæksel (med udskæring til tågelygte)

2 stk. "1J0 973 722 " - Stik for tågelygter

4 stk. "000 979 133" - stikben for stik

4 stk. "357 972 740 E" - gummi propper til stik (4 x 1)

Dette er den berømte delelisten for å få US-deksler på EU-fanger.

Verdt å merke seg at det ikke er alle Audi-forhandlerne som er like behjelpelig med å skaffe deler de ikke finner i ETKA ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du trenger bare grillene, og så kjøper du lysene på hella.

den delepakka der, koster over 6000kr

jeg har snakka med en kompis på møller her, og KUN grillene, får jeg for kr 800, og det er med 25% rabatt.

edit:

lyktene koster ca 1200kr hos hella , og heter Micro DE , hør med din nærmeste Torshov eller Bilextra. de skaffer lyktene, muligens noe dyrere men.

Når det gjelder grillene kommer jeg til å bestille noen sett , fordi det er fler her som skal ha. si fra så kan vi gjøre en samlebestilling.

ca 3 dagers leveringstid.

Joachim

»[ ] VW Golf IV Highline 1.9TDI 2001

»[x] Volvo V70N 2.0T 2001

»[x] Volvo S60 2.0T 2001

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tja, jeg vet ikke. jeg kjenner folk på hella, så jeg skal få de til å legge opp ledninger til det, og koble slik at de går automatisk på med parklysene. Men de sa at det var ikke vanskelig, men litt jobb, spesielt hvis du skal ha det som kjørelys (slik jeg skal) kan tenkte meg de tar 1000kr for å legge opp ledningene

Joachim

»[ ] VW Golf IV Highline 1.9TDI 2001

»[x] Volvo V70N 2.0T 2001

»[x] Volvo S60 2.0T 2001

Lenke til kommentar
Del på andre sider