Gå til innhold

Fikk Bulk På ParkeringsPlass Som Er KameraOvervåket!. Trenger tips\hjelp!

Ranger emnet

lector

Anbefalte innlegg

Hei

Håper jeg legger ut dette på riktig sted, men tilbake til

problemet.

Sto parkert på jobben idag (kun ansatte som kan parkere der),

da jeg skulle dra fra jobb så jeg at en bil hadde kjørt

borti meg. Den har så godt som garantert vært parkert ved siden

av meg, (etter det å tyde på skadene) å lagt over litt for tidlig. Ingen lapp på vindu mitt. Bombe? NEI!

Men det er kamera overvåkning der, å jeg så at et

av kameraene står montert like ved bilen min og filmer rett imot bilen min. Men lurer litt på hva jeg skal gjøre og hvilke muligheter og rettigheter jeg har.

Ringte å snakket med politiet, spurte om det var mulighet til å se på videoen osv... Dem sa jeg skulle snakke med sikkerhets vakta på jobben, og at jeg kanskje måtte anmelde det. (var iaf

sånn jeg forsto det)

Så jeg ringte jobben å spurte om jeg kunne snakke med sikkerhets sjefen, og dem satte meg over. Han kunne ikke snakke før til mandag, men opplyste at filmen ikke ble slettet før om 21 dager.

Noen som har opplevd dette selv? Eller har noen tips til hva

jeg skal gjøre?

Hadde blitt utrolig glad om jeg kunne fått litt hjelp.

Er UTROLIG GLAD i bilen min. Dere veit nok hvordan

det føles. (Det var den helga :(

PS: Veit hvilken bil som sto ved siden av meg idag tidlig.

Har et lite håp om at det var den som gjorde det.

Finner iaf ut av det på mandag... Men til da... Make him BURN IN HELL!:ratatatat

MVH Tom Ruben

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opplevde at noen bulka bakdøra mi tidligere i år, men jeg hadde ikke mulighet til å sjekke noe som helst, da det ikke var noen kameraer der.

For å si det sånn; Hadde det vært overvåkningskameraer der bilen min stod, så hadde jeg tatt kontakt med den sikkerhetssjefen eller sikkerhetsvakta som hadde ansvaret for det kameraet og spurt umiddelbart. Det er ingenting å vente på. Det verste svaret du kan få er nei, og jeg hadde kun godtatt et nei dersom han kunne vist til en lov som sa at videoen ikke kunne sees på.

- '11 Lexus CT 200h
- '99 Lexus IS220 Sport[sOLGT]
- '99 Lexus IS200 Sport[sOLGT]
- '84 Toyota Corolla [Kondemnert]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske sikker på at du ikke får se den slik helt uten videre. Det kommer litt ann på hvem du møter selvsagt, men du har ikke noen rettigheter som sier at du skal få se den uten å anmelde det (Men det gjør du vel gladelig:) )

Vist det ikke står skiltet at området er kameraovervåket er ikke filmen gyldig bevismatriell heller, pga lover om personvern.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble rygget på da bilen min stod parkert på gamle jobbe min (En shell stasjon). Oppdaget det ikke før dagen etter, men stakk til sjefen og sa hva som hadde skjedd, da fikk jeg tilgang til overvåkingstapen og fant ut hvem som hadde gjort det :) Ble nylakkert fanger på meg gitt :)

2011 Lancer Sportback

1986 BMW 325 Coupe

http://www.mitsubishi-klubben.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 months later...
herregud..selvfølgelig må den kunne ses..det er jo det den er der for! regner med det skal være godt bevismaterial:idea:

så har jeg også erfart dette for en stund siden selv:(

Nei, du får ikke se på klippet selv. Du må anmelde saken. Det blir henlagt fordi purken ikke gidder å bruke tid og ikke har ressurser nok til det.

Tusen takk onkel blå at du ikke gadd å se på et klipp i 20 min så jeg må betale 12tusen kr for lakking og retting av bulk:)

VW Polo 1996 1.4SOLGT

Audi A6 2001 2,5QTDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det ikke slik at data fra overvåkings kameraer blir slettet etter 7 dager ?

jeg tror jeg ville spurt pent om jeg kunne fått sett klippet selv etter at saken var anmeldt til politiet og du tok med bekreftelsen.

Synd at den som gjorde det slipper unna og at du må dekke kostnadene selv.

Kunne du ikke hengt opp en lapp på beriften som sier at den skyldige er filmet og vil få regningen hvis han ikke kommer til deg og dere blir enig.

du nevnte at det var en ansatt parkering.

"Any fool with fast hands can grab a tiger by the balls, but it takes a hero to keep on squeezing"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først av alt kan du jo be om at dere ser klippet SAMMEN så det uten

tvil er 2 av dere som har sett det. Vet du så hvilken bil det

dreier seg om går det jo an i første omgang ta kontakt med eier av

den bilen, spørre om han kjørte på deg, og at det finnes på film

som du skal gå igjennom siden.

Tror ikke jeg hadde gitt meg nei....

På gamlejobben var det en dame som ble hentet av hele familien, og

mannen rygget/kjørte ned MCen til en annen kollega uten å gidde å

si ifra. Varetelling på søndager begrenset liksom antall mulige

gjerningsmenn. Er noe dritt når folk ikke gjør opp for seg!

innehaver av ableitet.no; Audi Sport, Rallye & Racing Quattro

host av twenty S1; Audi Sport Quattro S1

Lenke til kommentar
Del på andre sider