Gå til innhold

bil til 30 000 kr!

Ranger emnet

oddi

Anbefalte innlegg

Jess, får slenge opp en tråd om biltips jeg også..

Nå gjelder det ikke Saab, men en hvilken som helst bil til 30 000 kr, som oppfyller følgende kriterier:

*manuell gir

*så ny som mulig

*så høy kvalitet som mulig

*så lav km som mulig

*så liten og lettkjørt som mulig

*så billig og enkel som mulig å reparere (er jeg som må ta meg av det, hehe)

Er madammen som skal hive golf 2'en (1989, si ifra hvis noen trenger deler;)), og ho har da ca 30 000 å bruke på bil.

De aktuelle kandidatene foreløpig er:

*Polo (blir vel midt på nittitallet en gang, mange har gått langt)

*Nissan Micra (billig bil, mange har lav km, hva med kvalitet?)

*Toyota Corolla (litt større, blir vel litt eldre enn f.eks. polo, og enda flere km, men toyota skal jo ha bedre kvalitet da...)

*Opel Corsa (av en eller annen grunn vil ho i utgangspunktet ikke ha opel, men jeg syns mange av de små corsaene/astraene ser helt ok ut

*Golf III (litt større enn polo, men med rustproblemer på blant annet bakluke?)

Såh.. Andre alternativer ønskes. Hva bør man sjekke etter på bilmodellen du anbefaller? Noen som har noen spesielle problemer av de ovennevnte?

mvh oddi

Saab 900 snurrbo cab solgt! :( :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke dumt, ikke dumt.. noen som vet noe om disse da? hva slags problemer de sliter med, bortsett fra hamster-imaget?:)

mvh oddi

Mamma har Ford Ka som snart har gått 100.000. Eneste problemet som har vært med den er at venstre hjullager måtte skiftes for en stund siden. Også er det blitt dårlig kontakt på høyre blinklys foran.

Har kjørt Ka dette skoleåret og kan si at den bruker lite bensin er og rimlig lettkjørt :) Nå har ikke jeg hørt så mange meninger fra folk om problemer med bilen. Men selv kan jeg si at det er få problemer med disse bilene.

Er jo værdt å nevne at det som oftes oppstår rust rundt bensinlokket.

PS. Det er snakk om den første versonen av denne bilen. Altså de med ulakkerte plastikkskjermer. Er jo en fordel det også, tåler en støt + de er billige å bytte ut :)

Kjør hardt, kjør stil, kjør olabil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde heller gått for litt eldre større biler. Kvaliteten er jevnt over dårligere på mindre biler. Alt er tynnere og mindre, og de er egentlig beregnet på å gå i en by i fem-seks år, for deretter kastes. Bilavgiftene her i landet sørger for noe annet

Ford KA ruster alle steder, ellers er det vel det vanlige med hjullager, bærebruforinger og bremser

Også ser den ikke ut i måneskinn

Må montere styling fra SportKA i så fall

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde heller gått for litt eldre større biler. Kvaliteten er jevnt over dårligere på mindre biler. Alt er tynnere og mindre, og de er egentlig beregnet på å gå i en by i fem-seks år, for deretter kastes. Bilavgiftene her i landet sørger for noe annet

Ford KA ruster alle steder, ellers er det vel det vanlige med hjullager, bærebruforinger og bremser

Også ser den ikke ut i måneskinn

Må montere styling fra SportKA i så fall

Jeg er egentlig klar over dette, men siden budsjettet er såpass stramt som det er, må vi nesten bare finne en så bra bil som mulig. Ser jo dessuten også at flere av poloene som selges har gått langt over 200 000 km, og da kan ikke kvaliteten være sååå laber på disse bilene ihvertfall..?

mvh oddi

Saab 900 snurrbo cab solgt! :( :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider