Gå til innhold

Retro Tour 2007. Volvo 242, 76 mod

Ranger emnet


MK1RACER

Anbefalte innlegg

Pass deg ellers setter jeg meg i bilen :chevy :morph: :volvsmile

 

Vi tør å slenge litt med leppa når vi er ca 170 mil ifra hjemstedet vettø.

Med alt det klassiske og artige som vi har sett kan du være dypt misunnelig på oss.

95 Volvo 855

81 Porsche 911SC

75-Bmw 2002

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 65
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hvis dere er innom nordkjosbotn en gang så vet jeg av en god del veteranbiler som står rundt omkring.

F.eks : Noen volvo 140, 264 (to sedaner og en ambulanse),2 stk. p1800, et par amazoner + at det ligger masse rundtomkring i skogene (hvis ikke noen har vært å kjørt de på dynga)

 

 

Mathias Mellum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min første bil som jeg hadde med førerkort var en slik som dette. 76 Volvo 242 L med B20. Eneste forskjellen var at bilen var orange. Ente sine dager på en bakketopp front mot front med en Mazda 323. Jeg tok av meg belte og åpnet døren og gikk ut med forstuet fot. Føreren av Mazda måtte klippes ut av brannvesnet med hjernerystelse, ben brudd og div. kutt skader.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen flere kjøretøy som er observert.

 

Mercedes 600.

 

[xIMG]http://i167.photobucket.com/albums/u132/MK1RACER/RetroTour174.jpg[/img]

 

Tyskere i gammel Transporter.

 

[xIMG]http://i167.photobucket.com/albums/u132/MK1RACER/RetroTour168.jpg[/img]

 

En noe sliten Seat som vi tilfeldigvis fant i vannkanten på ett stoppe sted.

 

RetroTour208.jpg

 

Vi brukte litt tid på å finne ut hva slags fordon dette var.

Tydligvis en Seat av noe slag.

Noen som vet noe mer eksakt? Turboknut??????

 

RetroTour216.jpg

 

Her oppe kaster de visst ikke mye... De bare setter det litt til siden. Denne stod bak ett hus i nærheten av der vi bor.

 

[xIMG]http://i167.photobucket.com/albums/u132/MK1RACER/RetroTour226.jpg[/img]

 

 

Ikke en seat, men en Fiat 127 produsert fra 1971 til 1977. Samme motor og drivverk som Lancia A112 (Autobianci)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere er innom nordkjosbotn en gang så vet jeg av en god del veteranbiler som står rundt omkring.

F.eks : Noen volvo 140, 264 (to sedaner og en ambulanse),2 stk. p1800, et par amazoner + at det ligger masse rundtomkring i skogene (hvis ikke noen har vært å kjørt de på dynga)

 

 

Mathias Mellum

 

Og vi som kjørte forbi Norkjosbotn i går....

Kjører litt rundt i nærområdet nå og speider etter gammelt gull.

95 Volvo 855

81 Porsche 911SC

75-Bmw 2002

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Iom at det står Seat på motoren, er det nok den spanske tvillingbroren til 127. Husker ikke hva den heter

 

Tror det står stemplet SEAT på disse motorene, selv om de sitter i en Fiat. Her i Norge ble det ikke impotert noe Seat på den tiden. Men det kan jo være en bil med utenlansk identitet da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke fullt så vanlig å se disse traverne lenger heller,ihvertfall ikke sørpå.

 

RetroTour337.jpg

 

Mazda 1500 av ukjent årgang på samme sted som naf volvoen, dvs. Statoil Skibotn.

 

RetroTour339.jpg

 

RetroTour340.jpg

 

Volvo 144 67 modell ihvertfall i følge skiltnummeret. Storfjord Auto i Skibotn.

 

RetroTour346.jpg

 

Denne bobla fant vi også på samme verksted. Det artige er at den en gang på 90 tallet ble restaurert i garasjen hos besteforeldrene mine. En kamerat av onklene mine som drev på.

 

RetroTour344.jpg

 

Enda en Boble. Står i hagan til naboen. Har stått slik så lenge jeg kan huske,sammen med masse annet skrot.Deilig takstativ har`n også.

 

RetroTour357.jpg

 

Min onkels 77 Taunus 2,0. Står i garasjen og venter på bedre tider. Kombinasjonen burgunderrød og svart vinyltak er nydelig...

 

RetroTour222.jpg

 

Man skjønner at bilbladet ikke er av nyeste dato når man finner denne artikkelen. Bladet er fra 81. Morro!!

 

RetroTour220.jpg

95 Volvo 855

81 Porsche 911SC

75-Bmw 2002

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har vi vært usedvanlig spreke og gått Blodveien. En vei som ble bygd under krigen av russiske og polske krigsfanger. Veien strekker seg i fra havsnivå og 550 meter over havet.Utsikten var helt fantastisk. Brukte 2,5 time på å gå opp.Er passe slitne nå..

 

Begynner på veien hjemover i morgen tidlig. Kommer med flere oppdateringer underveis. God kveld!

95 Volvo 855

81 Porsche 911SC

75-Bmw 2002

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble ikke noen tur vestover denne gangen.

Nå er vi kommet hjem etter en kjempe fin tur med veldig bra vær og mye fint å se på.

På hjemturen var vi ikke så heldig med været hele tiden så vi kjørte ganske jamt nedover.

Derfor ble det lite bilder og lite besøk av severdigheter.

Det ble bare ett par bil bilder av betydning selv om vi har sett litt av hvert langs veien. Men det er ikke så godt å få tatt bilder av alt.

 

Her har vi en boble til som så ut til å være i ganske bra form.

 

Volvo242.76mod313.jpg

 

Volvo242.76mod312.jpg

 

Og en todørs Toyota stasjonsvogn.

 

Volvo242.76mod314.jpg

 

Volvo242.76mod315.jpg

 

Her er også ett annet bilde av den Seat/Fiaten vi så i fjæra.

 

Volvo242.76mod143.jpg

 

Vi fikk jo også kjøpt noen av de klassiske camping klistremerkene på noen steder vi var. Disse var ikke like lett å få tak i alle steder lenger, så rekken med merker ble ikke så lang.

 

Volvo242.76mod205.jpg

 

Her er det ett spenstig utsikts bilde ifra den lange klatre turen vår opp Blodveien. Heftig Norsk natur.

 

Volvo242.76mod250.jpg

 

Vi var jo også innom Polar Zoo på veien nedover og fikk omvisning med foring av Ulv, Jerv, Gaupe, og Bjørn. Ikke veldig bilrelatert, men det er jo ikke hver dag man ser sånt så nærme.

 

Volvo242.76mod277.jpg

 

 

Dette har vært en helt toppers tur så vi kan anbefale en sånn reise! Vi har en haug av masse fine natur bilder også, men det er jo ikke voldsomt bilrelatert. Ble vel nærmere 450 bilder og litt over 400 mil med Den potente Volvoen vår.

Bilen har gått som ei klokke uten ett feil slag. Vi har såvidt vært over literen i forbruk, men det er nok i de områdene det er brattest og tyngst for børsa. Målingene har ligget på 0,9 i snitt ca.:hello:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår