Gå til innhold

Bytte av bunnpanne til A6 1.9 TDI

Ranger emnet

bidz

Anbefalte innlegg

Har nettopp klart å få hull/sprekk i bunnpanna på en '99 A6 1.9 TDI med automatgear.

Noen som vet om denne er lett bytte, evt. hvor dyr en sånn bunnpanne er? Er det mulig å "sveise" den?

Sånn går det når man kjører litt kjapt over en standard fartsdump med en bil med myke fjæringer, tydeligvis...

Evt. noen som har en å selge?

Kan man bruke bunnpanne fra andre biler med 1.9 TDI motoren? A4, Golf, Passat osv? Passer de overens mellom biltypene?

04 Mercedes-Benz CLK

Min Blogg - DeviantArt - Flickr - Last.fm - Twitter

xPorsche Boxster 2.5 xAudi A6 Avant 1.9 TDi xMazda MX-5 1.6 xBMW 325i Cab xOpel Calibra 16v (x2) xOpel Omega 2.5 V6

xFord Sierra 2.0iS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

meget mulig A4.

Lite vits å få tak i brukt uansett.

Org.del så bestill til din bil, husk silikon

koster vel par tusen kroner husker jeg ikke feil.

om ikke lekkasjen er stor kan du gjøre skikkelig reint å sveise ja, men vanskelig å få tett. Sveise og så kjemisk metall kan funke.

Litt mer arbeid på automatgir enn manuell og skifte.

Beregnet 4-6t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må vel være en eller annen høgger som har det? :)

Ser Veng har de til 825,- + mva., er det stor forskjell på papir og gummi pakning? stor prisforskjell iallefall, 71kr vs 425kr...

Men ser i Veng katalogen så er det ikke spesifisert for hvilken motortype bunnpanna er til, bare at den er til A6 fra årstall 97 til og med 2004.

Er det noen i Trondheim som har lyst å gjøre jobben til en grei pris "privat"? :)

04 Mercedes-Benz CLK

xPorsche Boxster 2.5 xAudi A6 Avant 1.9 TDi xMazda MX-5 1.6 xBMW 325i Cab xOpel Calibra 16v (x2) xOpel Omega 2.5 V6

xFord Sierra 2.0iS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet om det går an å taue/slepe A6 1.9 TDi med 4-trinns (ikke tiptronic) automat mens den står i Nøytral?

Har hørt både det ene og det andre når det gjelder å slepe biler med automatgear.

Motoren kan naturligvis ikke gå siden den er tom for olje.

04 Mercedes-Benz CLK

xFord Sierra 2.0iS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...