Gå til innhold

Turbo+ og BTR? Hva er dette?

Ranger emnet


Flaten 87

Anbefalte innlegg

Jeg har surfet litt rundt og kikket etter hva turbo+ og BTR, men hva er det for noe. Fant ikke ut så mye ved og søke.

 

Kan noen beskrive "turbo+", hva er dette, på hvlke modeller kom ut med dette osv

 

takker

 

Mvh Tommy

Wolkswagen Golf 1,9 TDI 02'

Ford mondeo 95'

Citroen AX 4*4 96'

Volvo 745 tic 87' B230ET

Volvo 740 86' B230A

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har turbo+ på min bil, 740 -90 mod. det er en ventil som øker turbo trykket ved full gass, høye belastninger, eller høy fart... dette er noe som kunne kjøpes hos volvo som kunne etter monteres.. har papirer på at dette er ettermontert på min bil.. hos volvo seff!! hvis du trenger biler av papirer eller broskyren, si fra!! hehe... har org. bryskyre med koblings skjema og info...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det hadde vært fint om du kunne fått koblingskjema og litt bilder ut. Men vet du om det gå og bestille dette hos volvo enda, turbo+?

 

har hørt på volvo og dette går ikke ann å få kjøpt lenger.. men dette kan du få kjøpt om du virkelig har lyst på det av noen som har demontert et fra sin bil.. er baret ett lite system med ledninger, en styreenhet og en ventil.. ikke stort..

kan ordne bilder senere men ikke nå.. flaska venter.. hehe..

på 900 forumet vet jeg at R_style har demontert sitt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

turbo+ er noe sjit, kjøp en skikkelig chip, og ei hard aktuator klokke, å styr trykket den veien.. mye bedre

 

Helt enig.. turbo+ driten skal av når jeg får montert chippen min.. den øker trykket veldig sakte og ustabilt.. noen ganger er jeg oppe i 0,9 og noen ganger bare 0,7..

av og til funker den ikke heller.. noe gammelt bajs er det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

turbo+ er noe sjit, kjøp en skikkelig chip, og ei hard aktuator klokke, å styr trykket den veien.. mye bedre

 

Okay, men hva er en slik aktuator klokke da,og hvor får man kjøpt dette? Og chip, noen som har noen gode linker til noen nettsteder som selger dette, og hvilke chip får man mest hk av? Man må vel kansje kjøpe en BTR også da?

 

takker for mye nyttig info:pray

Wolkswagen Golf 1,9 TDI 02'

Ford mondeo 95'

Citroen AX 4*4 96'

Volvo 745 tic 87' B230ET

Volvo 740 86' B230A

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei, jeg vet igrunn dette. Men har nå funnet meg en veldig grei bil nå, med da ET motoren.

 

Og da blir det bare slik, hehe

 

Men jeg ville tro å chippe, opp med turbo trykket(o,9), luftfilter og eff.anlegg så blir det greit nok. Uten at jeg belaster de hore-rådene så veldig.

 

Det er mye bedre en og kjøre med den daue 230a motoren som jeg har kjørt med i 1 år nå :p

Wolkswagen Golf 1,9 TDI 02'

Ford mondeo 95'

Citroen AX 4*4 96'

Volvo 745 tic 87' B230ET

Volvo 740 86' B230A

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår