Gå til innhold

Takluka går ikke helt opp, så det kommer inn vann, tips?

Ranger emnet

fred_stian

Anbefalte innlegg

På golfen min nå går plutselig ikke takluka helt opp, så det ble en sprekk og det kommer vann inn i bilen, ikke veldig mye, men etter at jeg var en uke på ferie og kom tilbake var det litt vått på setet og veldig vått i taket.

Luka går inntill i forkant, men ikke opp på ene kort siden av takluka, på passasjer siden.

Har noen vært borti noe lignende eller har noen gode tips å komme med?

Noe bil-happenings som burde være med i Romerikes Blad? Kontakt meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min går avogtil ikke helt opp i bakkant.. Noen ganger også veldig hard å få opp. Må Slå litt på den.. Det jeg gjorde var at jeg sveiva en igjen så mye som mulig, skrudde av sveiva, slo takluka opp, skrudde på sveiva sånn at den la seg akkuratt i sporet, funka en måneds tid, men nå er den tråki igjen.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

visst du ikke får til takluken på golfen din så ring meg på 90 88 39 76 eg har isje jort aent enn å mekt takluke på min golf å nå er den tett å går fint opp å igjenn men masse rare forklaringer på dette har jeg fått så bare ring om du lurer på någe,jobber kveldskift denne uken så tar ikke telefonen denne uken visst du ikker ringer før 2 på dagen da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg sett såvidt på det, og det hjelper hvertfall ikke å slå på den! ;)

Pratet med mspeed og han mente at det var en vaier på ene siden som kunne være strekt, eller røket av. Han sa også at jeg burde ta av taktrekket på luka og se under der hvordan det fungerte og så ut, men jeg kan ikke finne noen god måte å få av taktrekket på, noen som vet hvordan?

Tenkte jeg skulle følge Haynes boka, siden det står hvordan du tar av takluka og justerer den igjen men det stoppet ganske fort!Står forklart at man skal åpne luka halveis og ta av 5stk klips eller hva de kalte det på svensk, men jeg kan ikke se å finne noen?!? Så skulle man lukke igjen luka og dra/dytte lista bakover sto det, men hvem list de prater om det lurer jeg fremdeles på! :) Noen gode tips?

Tenkte jeg kunne dra innom muller i dag og høre, kan jo godt hende de har vært borti det før.

Mosk: Du kan gjerne svare hvis du har noen forklaring? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg dro innom en butikk i Oslo, Auto-utrustning, de kunne, visste og drev en del med takluker!

Pratet litt med han ene kar'n der, han sa det var knotete hvis man ikke hadde gjort det før, så han kunne vise meg hva han trodde det var. Etter litt skruing viste det seg at det var ikke det han trodde, så da ba jeg han skru opp resten så fikk jeg heller betale litt.

Endte opp med at det var en tapp (vet ikke hva den kalles jeg) som skulle bli dyttet opp som hadde hoppet av, så det kostet meg 450kr i arbeid, men det var det verdt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider