cossiboy Skrevet Juni 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2007 muligens et dumt spm..men hvor er peilepinnen og påfylling for girolje på en 91 mod GL??bynner å bli litt rare lyder fra girkassa så jeg tenkte jeg sku sjekke.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jettamaster Skrevet Juni 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2007 det er ikkje peilepinne. for å tømme kassa for olje så er det ein tappeplugg på undersida av kassa. påfyllingshullet er på sida. da må du av med hjulet og der er det ein lik plugg som under. her fyller du på til det renner ut påfyllingshullet. eller sp kan du fylle på der speedometer wiren er . men pass på at du ikkje øydelegger gjenngane til festet til wiren. Siter -vw golf v 1,9 tdi (tddi) -vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v -vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip) -vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip) ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiboy Skrevet Juni 24, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2007 takker:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trra Skrevet Juni 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2007 Du må ha en 17mm umbrako for å løsne tape\fylle-pluggene, eventuelt bruk en hjulbolt på 17mm og sett hodet i pluggen. Siter 05 Skoda Octavia L&K 75 Jaguar XJ6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet Juni 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2007 Og før du tapper av sjekker du at du får opp påfyllingsskruen, da det er litt tungvint å snu bilen opp ned for å fylle på igjen.. Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Auda Skrevet Juni 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2007 HEHE! B.T.i! Bra tips! :D Siter URS4(Outlaw) A6 2.7T(Murdered) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Javad Skrevet Juni 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2007 Det e litt vanskelig å fylle olje for gearkassen! ikje de,? siden du skal ned i bilen elle vet noen om hullet ligger i pansaren! ? Siter http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet Juni 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2007 Det e litt vanskelig å fylle olje for gearkassen! ikje de,? siden du skal ned i bilen elle vet noen om hullet ligger i pansaren! ? Vanskelig? Jettamaster forklarer hvordan det gjøres lengre opp i tråden. Du må under bilen ja, men det er jo bare peanuts å skifte girolje hvis en tar ett steg av gangen.. Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cyberscott Skrevet Juni 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2007 Og før du tapper av sjekker du at du får opp påfyllingsskruen, da det er litt tungvint å snu bilen opp ned for å fylle på igjen.. hahah lættis =P Siter 1990 vw Golf 2 vr6 (Prosjekt) VW Golf 2003 Tdi 4Motion VW Golf Rallye G60 VACN medlem **ØRAP** crew Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Javad Skrevet Juni 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2007 Vanskelig? Jettamaster forklarer hvordan det gjøres lengre opp i tråden. Du må under bilen ja, men det er jo bare peanuts å skifte girolje hvis en tar ett steg av gangen.. Jo faktisk! Men er det lissom same way på alle slags biler!? Asså Toyota Golf Galant Mitsu!!? Takk for info'en BTI anyway!;) Siter http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet Juni 26, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2007 Jo faktisk! Men er det lissom same way på alle slags biler!? Asså Toyota Golf Galant Mitsu!!?Takk for info'en BTI anyway!;) Prinsippet er det samme på 99,9% av alle biler vil jeg tro, noen biler har peilepinne, andre som f,eks Golf har ikke. Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jettamaster Skrevet Juni 26, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2007 Jo faktisk! Men er det lissom same way på alle slags biler!? Asså Toyota Golf Galant Mitsu!!?Takk for info'en BTI anyway!;) å lisson så skriver vi eit språk vi alle skjønner...;) asså sms språk er fy......;) Siter -vw golf v 1,9 tdi (tddi) -vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v -vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip) -vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip) ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Javad Skrevet Juni 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2007 å lisson så skriver vi eit språk vi alle skjønner...;) asså sms språk er fy......;) MSN språk mener du ja! :P Ja Skal slutte med det! Takk for hjelpen BTI! :) Siter http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tor-hole Skrevet September 12, 2010 Rapporter Share Skrevet September 12, 2010 må visst ha dette inn med teskje jeg... Jeg ser to mulige steder å fylle på girolje - hvilket er riktig: Her er to bilder med litt forskjellig vinkel: Hva er riktig sted? 1. Den grønne pluggen til venstre hvor det står en liten hvit plastdings i. Her kan jeg sette i en stor sekstantnøkkel (17?). Når jeg åpner pluggen er det helt tørt inni. eller 2. Bak clutch-wire er det en sekstantnøkkel i messing som jeg kan skru av. Sees tydeligere på bilde2. Jeg har en Golf 2 1991 modell 1,8GL med RP motor (5 gir). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet September 13, 2010 Rapporter Share Skrevet September 13, 2010 du må helle nedi ca 2 liter ned i der det grønne lokket sitter :) Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg