Gå til innhold

Girkasse sierra xr4x4

bing

Anbefalte innlegg

Noen som vet om jeg kan bruke sierra 2.0 kasse i min xr 4x4 2.8? første lagret i kassa har ryki og han som skulle fikse det for meg har plutselig forduftet.. noen som kan hjelpe meg her?

1991 BMW 325I TOURING

x 1992 Ford Sierra 2.0 CLX

x 1986 Ford Sierra XR 4x4 2.8 v6

x 2000 hyundai coupe 2.0

x 1998 Hyundai coupe 1,6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by bing

Noen som vet om jeg kan bruke sierra 2.0 kasse i min xr 4x4 2.8? første lagret i kassa har ryki og han som skulle fikse det for meg har plutselig forduftet.. noen som kan hjelpe meg her?

Det funker vel å kjøre med?

Jeg har kjørt ca 15 000km med dårlige synkringer med den girkassa. Bråker skikkelig på andre og tredje gir :)

JEg vurderer å få skiftet de synkringene selv, men trenger vel spesialverktøy, så da blir det vel billigere å få en spesialist til å gjøre det. Noen som vet om noen som overhaler girkasser billig? (skal bare bytte synkringer.)

- VW Tiguan -2010 2.0TDI Sport and Style

- VW Golf -1996 1.8 GL Syncro.

- Renault Megane -2003 1.6 16v :-(

S:Volvo 245tic -1982 b230et@1bar (skinn, sentrallås, el-vinduer, el-speil, AC, CC)

x Ford Sierra XR4x4 -1986 2.9 twinturbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm.. Clutchkåpen på girkassa fra 2L passer ikke, og den er fast, hvis jeg ikke tar feil. Jeg tror faktisk clutchkåpen på xr4x4 er løs. Mulig du kan bruke en clutchkåpe fra en is (hvis det går ann å skru av den, eller en annen bil). Det må vel kanskje gå å bruke en girkasse fra en sierra2.3?

S:Volvo 245tic -1982 b230et@1bar (skinn, sentrallås, el-vinduer, el-speil, AC, CC)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...
Originally posted by bing

snakka med en som har peiling på det i dag.. han sa jeg må ha 4x4 kasse... også måtte den komma fra en 6'er

Det stemmer nok. Eh, vel jeg har en du kan ringe. Fikk tlfnr'et hans fra en kar på en Torshov butikk. Skulle ringt selv og fått fiksa min egen kasse - men jeg har faen ikke penger. Du kan høre med han. Karen skulle visstnok gjøre jobben svart med å sette i ny kasse, for 6-7K, og det er superpris! Tlfnr'et er som følger 41501912 og navnet er Robert. Holder til et el. annet sted på Romerike...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm..

skulle gjerne ha overhalt min egen girkasse. Jeg trenger bare å bytte noen synkringer.

De 6-7000kr var det med demontering av girkassa? Demontere girkassa og montere den på plass i bilen, kan jeg gjøre selv:>

Lenke til kommentar
Del på andre sider