Gå til innhold

bilder: Speed Festival, Vålerbanen (23-24. juni)

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Svinball: Joa, har bilde av hele deg og, men var ikke deg jeg fokuserte på. :D

MissLilleUlv: Jeg turde ikke ta bilde av deg uten vest i tilfelle en eventuell ektemake skulle legge merke til meg.

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svinball: Joa, har bilde av hele deg og, men var ikke deg jeg fokuserte på. :D

MissLilleUlv: Jeg turde ikke ta bilde av deg uten vest i tilfelle en eventuell ektemake skulle legge merke til meg.

eventuell ektemake var nok for opptatt med å se på feite japser til å legge merke til noe som helst annet :D

men... veit jeg hvem du er?! Siden du kjente meg igjen og sånn? Løper ikke akkurat rundt med et stort skilt på hodet som sier "Ulv her!" ;)

'91 300ZX VG30DETT * [x] '96 Maxima VQ30DE - Mafiatralla! * [x] '88 BMW 730 * [x] '95 Maxima VQ30DE

[x] '88 Laurel RD28 * [x] '85 Laurel L24 * [x] '87 Laurel RD28 * [x] '95 Maxima VQ20DE

[x] '88 Sunny GTI * [x] '87 Laurel L24 * [x] '90 Stealth80

Ulvehulen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var morro der i går, greit vær også :) Morro å se litt skikkelig sladding, selv om det ble _mye_ døtid. Lars og Simen sladda bra med sine E30 Turboer :D Morro å se for en E30 entuasiast som meg.

Har det kommet ut noen resultatlister ennå ?

Den som ingen Ferrari har - får ladda BMW med bar

http://www.youtube.com/oddisPProductions

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sumarum som jeg la ut på Essokickers. Tenkte jeg kunne legge det ut her og :)

Da var Drift Battle vel overstått for våres del... Men et par utfordringer har vi selvfølgelig hatt på veien!

Begynte så fint med en liten oljelekkasje fra oljepumpe... Innen Lærdalstunellen av oljelekkasjen så alvorlig at det var bare å stikke halen mellom beina, og snu snuten mot Bergen igjen...

DSC01021.jpg

(en av flere oljedammer i tunnelen)

Vel fremme i lokalet ble det en gang for alle konstatert at det var simmerringen på oljepumpen som var gåen. Heldigvis hadde Svinball reserve, og med hjelp av storebror fikk de bilen klar i løpet av ca 1,5 timer.

DSC01026.jpg

(Kaffi på flaske blei en schlager blant skru-gutta)

Halv ett var vi på vei nok en gang, og etter et lite pitstop på Voss fikk vi klarsignal til å kjøre videre. Bunnpannen satt verdensrekord i tørr ;)

Halv åtte Lørdags mårran - 80 mil og 15 timer etter opprinnelig avgang - var vi endelig fremme på Vålerbanen. Etter en times søvn på parkeringsplassen var vi klar for action, og fikk rigga oss en plass sammen med Cato (S14 med S15 front), Kim (S14 med S14a) og Roger (Ford Sierra).

Dekkvalget falt på Fisk Phantom, og Svinball kjørte fletta av både seg selv og bilen på serdeles sleipt og vått underlag.

Etter uvisst antall med runder på tverre skulle Svinball snike seg til en slædd i svingen etter depot-strekket... Med maks rattutslag tok plutselig bilen grep, med det resultat at vi fløy (!) og stupte med trynet først i sandfella.

DSC01031.jpg

Men ingeting stopper gale vestlendinger med blårøyk i blodet. Etter litt traktorhjelp fikk de bilen opp fra fella, og det var på'an igjen.

Lørdagen ble en suksess!!!

Lørdags kveld blei det øl og pizza i hytta til Roger på Elverum Camping. Alle fikk skryte litt og lyge litt, og stemningen var på topp med tanke på dagen som skulle komme.

Søndag så det ut til å tørke litt, og første del av dagen blei kjørt på relativt tørt underlag...

Vi fant ut at frontfangeren ikke hadde hatt vondt av litt strips og sånn, så vi sydde den likesågodt sammen og kasta den på bilen... god som ny - nesten ;D

Og så var det plutselig Cato som skulle få hilse på sandfella...

DSC01035.jpg

DSC01034.jpg

"Kjøper noe aluminium og poppnagler, så fikser jeg den på camp'en" Lykke til, Cato :)

"hmm... denne skal vel hææææær... eller kanskje dæææær...?!"

DSC01043.jpg

Endelig var det tid for club kjøring igjen... Svinball fikk vel ca 4,5 runder på tørt, før en noe hard kontra (og sikkert litt på grunn av flygeturen dagen før) gav styrestaget en personlighetsknekk på nesten nitti grader...

Det så mørkt ut for hjemreise, men jeg tok beina fatt og huka til meg en i speaker-tårnet, som fikk ropt ut en bønn om styrestag til oss stakkars vestlendinger...

I sammarbeid med Ealoken gikk det ikke lang tid før et styrestag kom til rette, og ca i det Svinet fikk det i hånden begynte regnværet...

Heldiggrisen fikk skru i pissvær ;D

Nytt stag og gammelt stag:

DSC01038.jpg

Det var ikke håp om å rekke kvalifisering for club, men Roger redda dagen og vestlandsryktet og hanka inn tredjeplass på Club og Best In Show for Club!!!! Har dessverre lite bilder, da jeg hadde filmkamera å styre med hele dagen ;)

ca oppsummering: Masse feite biler, mye snurring, mye blårøyk, noen som var heldige og noen som ikke var fullt så heldige... ::)

Her har vi en av de som IKKE var så heldig... Taket med ferdig klargjort bil tre dager før lakk... :/

DSC01039.jpg

Alt i alt... Helt maxxxx, og kan godt gjentaes ;D

'91 300ZX VG30DETT * [x] '96 Maxima VQ30DE - Mafiatralla! * [x] '88 BMW 730 * [x] '95 Maxima VQ30DE

[x] '88 Laurel RD28 * [x] '85 Laurel L24 * [x] '87 Laurel RD28 * [x] '95 Maxima VQ20DE

[x] '88 Sunny GTI * [x] '87 Laurel L24 * [x] '90 Stealth80

Ulvehulen

Lenke til kommentar
Del på andre sider