Rabies Skrevet Juni 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2007 Jeg har i det siste opplevd at jeg får problemer med å få min 94 Opel Astra 1.6si i andre gir. den sperrer på en måte, og av og til går den i fjerde gir. Er dette et tegn på at jeg må bytte girkasse eller må den bare ha litt olje. er ikke så teknisk så jeg trenger noen gode råd. Siter 94 BMW E36 316i compact 94 Opel Astra 1.6si sedan (Død) 8? Lånt Ford Fiesta 1.0 Idiotibil (Pyntet med teip og levert tilbake) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AstraG Skrevet Juli 4, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 4, 2007 Kunne vært en ide å sjekke oljenivået på kassa...Er du plaget med ulyder fra kassa når du kjører? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rabies Skrevet Juli 5, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 5, 2007 har skrapt litt tidligere, men ikke i det siste. bare tung å gire til 2. gir Siter 94 BMW E36 316i compact 94 Opel Astra 1.6si sedan (Død) 8? Lånt Ford Fiesta 1.0 Idiotibil (Pyntet med teip og levert tilbake) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
buskmann Skrevet Juli 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 6, 2007 Har du (eller tidligere eier) drevet rally-giring? Dvs gire uten å klutsje? Det er maks tøft, men er ikke helt sunt for kassa hvis turtallet ikke er riktig. Siter Støtt opp om Harrypolitiet, si nei til Harry-biler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AstraG Skrevet Juli 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 6, 2007 Skift gearolje...Sjekk konsistensen og utseende på den gamle olja.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rabies Skrevet Juli 9, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 9, 2007 kjøpte bilen av en kar på 65 år så den er nok kjørt rellativt pent. vet han liker å tråkke litt på gassen men han er ingen solberg... kan jeg skifte olja selv eller må den på verksted? hvordan gjør jeg det i så fall? Siter 94 BMW E36 316i compact 94 Opel Astra 1.6si sedan (Død) 8? Lånt Ford Fiesta 1.0 Idiotibil (Pyntet med teip og levert tilbake) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AstraG Skrevet Juli 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 9, 2007 Olja kan selvfølgelig skiftes selv, men om du ikke har gjort dette før, anbefaler jeg at du har noen med deg som har vært borti dette tidligere. Har ikke gjort dette selv, så er ikke 100% inne på rutinene.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rabies Skrevet Juli 11, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 11, 2007 hmmm. får dra med meg noen som kan det da. Siter 94 BMW E36 316i compact 94 Opel Astra 1.6si sedan (Død) 8? Lånt Ford Fiesta 1.0 Idiotibil (Pyntet med teip og levert tilbake) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opel_astra Skrevet Juli 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 16, 2007 Jeg har i det siste opplevd at jeg får problemer med å få min 94 Opel Astra 1.6si i andre gir. den sperrer på en måte, og av og til går den i fjerde gir. Er dette et tegn på at jeg må bytte girkasse eller må den bare ha litt olje. er ikke så teknisk så jeg trenger noen gode råd. hey problemet ditt ligger i gir overføringen, bytter du foringene der blir det en drøm å gire igjen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rabies Skrevet Juli 17, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2007 hey problemet ditt ligger i gir overføringen, bytter du foringene der blir det en drøm å gire igjen. ok... vet du hvor mye det vil koste meg å bytte de da? lite penger og lite erfaring er en kjip kombinasjon. Siter 94 BMW E36 316i compact 94 Opel Astra 1.6si sedan (Død) 8? Lånt Ford Fiesta 1.0 Idiotibil (Pyntet med teip og levert tilbake) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opel_astra Skrevet Juli 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2007 de ligger en foring under skintrekket me gir stanga og to framme me girkassa. de koster et par hundre og d e enkelt å skifte:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rabies Skrevet Juli 17, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2007 det var jo bra å høre. men jeg tror jeg tar med meg litt hjelp så jeg ikke fucker det opp. Siter 94 BMW E36 316i compact 94 Opel Astra 1.6si sedan (Død) 8? Lånt Ford Fiesta 1.0 Idiotibil (Pyntet med teip og levert tilbake) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rabies Skrevet Juli 17, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2007 det var jo greid det da. men jeg tror jeg tar med en backup kar som kan det i tilfelle jeg fucker det opp. Siter 94 BMW E36 316i compact 94 Opel Astra 1.6si sedan (Død) 8? Lånt Ford Fiesta 1.0 Idiotibil (Pyntet med teip og levert tilbake) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg