Gå til innhold

Chip-trøbbel!?

Ranger emnet

Aksel

Anbefalte innlegg

Kjøpte chip fra autopower til min b230ft slutt nr. 967..

men det sitter en brakett/holder under på chippen. lik den som sitter i styreenheten under org. chippen på kretskortet.

men i styreenheten er den loddet fast.. prøvde å bare bytte chippen med da startet ikke motoren.. og ja jeg satte den riktig vei.

må jeg skifte braketten/holderen også? trodde chippen bare trengte å byttes i LH 2.4 jeg..

etter å ha betalt blodpris for chippen har jeg mindre lyst til å punge ut mer for å lodde om styreenheten...

noen som har chippet som har vært borti dette??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du MÅ ha fått feil chip. LH 2.2 chip eller noe...for der må du få med brakett og lodde inn.

Det er helt meningsløst og eventuelt bytte holderen...for holderen er prikk lik, med akkurat de samme loddepunktene på kretskortet under.

Det er jææævla viktig at du oppgir at det er en 940-motor til en del tuning-firmaer...for 740 ble aldri levert med LH 2.4 og Turbo etter det jeg vet:)

Ring tuning-firmaet og hør hva de har å si...trur de blir lange i maska når de har laga feil chip;)

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du MÅ ha fått feil chip. LH 2.2 chip eller noe...for der må du få med brakett og lodde inn.

Det er helt meningsløst og eventuelt bytte holderen...for holderen er prikk lik, med akkurat de samme loddepunktene på kretskortet under.

Det er jææævla viktig at du oppgir at det er en 940-motor til en del tuning-firmaer...for 740 ble aldri levert med LH 2.4 og Turbo etter det jeg vet:)

Ring tuning-firmaet og hør hva de har å si...trur de blir lange i maska når de har laga feil chip;)

vel... dette er en 740 med orginal ft motor og skal være lh 2.4.. (diagnose-stikk, løs chip, halgiver(?))

vikingchip hadde ikke chip som passa og det var bare så vidt autopower hadde bsr chip som var riktig, eller som de sa var riktig:knock:

prøvde den fredag kveld så får uansett ikke ringt før i morra..

men på andres biler med lh 2.4 er denne holderen der da? bare sånn at jeg vet at min styreenhet ikke er helt utenom det vanlige..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På LH 2.4 skal diagnostikken være en boks med 6 hull("løs" ledning og ei lita rød blinkende diode....),Rpm-sensoren(hallgiveren) skal sitte på blokka rett over Svinghjulet, og som sagt løs chip i bensin-hjernen.

for meg høres det veldig ut som du har fått en LH 2.2 chip... for der sitter chip'en orginalt lodda fast i printkortet, og da MÅ du sette inn denne "sokkelen" som du har fått med.

Det virker hvertfal Veldig logisk at det er en lh 2.2 chip...siden den ikke starter med chip'en i også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp LH 2.4.. alt stemmer...

prata med autopower i dag å jeg skulle ta bilde av hele hjernen og rundt der chippen sitter, samt trim chip med holder... skal maile de bildene å så skulle jeg ringe tilbake i morra...

men når jeg bestilte oppga jeg ett 10 siffret nr. som sto på orginal chippen.. om jeg har fått feil så må noen ha bytta den eller noe... hmmm får se i morra..

men takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du bestiller etter chip-nummeret, er det totalt ulogisk at du skal få feil. Det er tross alt snakk om en Orginal std Chip... ingen omprogramerer en orginalchip til "annen" innmat el no!

Nei, det der var merkelig.... noen i bestillingsprosessen må ha gjort en feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du bestiller etter chip-nummeret, er det totalt ulogisk at du skal få feil. Det er tross alt snakk om en Orginal std Chip... ingen omprogramerer en orginalchip til "annen" innmat el no!

Nei, det der var merkelig.... noen i bestillingsprosessen må ha gjort en feil.

nettopp.. noen må ha gjort en brøler her!! hehe..

blir spennende å høre hvorfor/hva som er feil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider