Gå til innhold

Audi og rust

Ranger emnet


Jens

Anbefalte innlegg

Audi 100/200 ble helgalvanisert fra og med 1986-modell, altså biler laget etter ca. august 1985.

 

Audi 80/90 ble helgalvanisert da type 89 kom som 87-modell.. Type 85 er ikke galvanisert, noe som som oftest synes godt..

 

Biler før dette er enten delgalvanisert eller ikke galvanisert i det hele tatt..

'87 Mercedes-Benz 300GD (prosjekt rustfiks - i dvale)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Spangen

Audi 100/200 ble helgalvanisert fra og med 1986-modell, altså biler laget etter ca. august 1985.

 

Audi 80/90 ble helgalvanisert da type 89 kom som 87-modell.. Type 85 er ikke galvanisert, noe som som oftest synes godt..

 

Biler før dette er enten delgalvanisert eller ikke galvanisert i det hele tatt..

 

Så Urqen min fra 88 er helgalvanisert?

Det er jo konge.

Skal straks inn til oljebehandling med den..

Så da er det bare å holde seg på veien i vinter som er utfordringen. :)

-97 STi3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Urquattro kunne man få galvanisert i hvertfall fra 83, men på grunn av at den ble brukt i rally måtte et visst antall veie under 1200 kg, og de som ble galvanisert helt veide mer enn dette...Hvordan det er med din skal jeg ikke si for sikkert, men om den er galvanisert er det stemplet på ei plate hvor det står "Zinkbaad... osv" på i motorrommet en plass.

 

mvh

The Boss

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ascona

 

Det som er litt morsomt med tanke på hva du skriver er at de såkalte piratdelene ofte er produsert med nøyaktig de samme maskinene som originaldelene.. på samme dag.

Altså, det er de samme som produserer delene, men de selges med forskjellig pris og navn, veldig vanlig..

Vel! Har vært på en del bilfabrikker, og det ser vel ut til at de fleste stort sett lager karosseridelene, i hvertfall de i stål selv! Tviler på at de selger det til Veng og Klokkerholm!

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mondeo

Vel! Har vært på en del bilfabrikker, og det ser vel ut til at de fleste stort sett lager karosseridelene, i hvertfall de i stål selv! Tviler på at de selger det til Veng og Klokkerholm!

 

Isåfall ville det vært rart at "de samme" delene passer mye dårligere og ruster mye mer.

- 1994 BMW 525iXA Touring

- 1995 BMW 525tdsA Touring -SELGES-

x 1994 BMW 525i E34

x 1989 BMW 316i Coupê

x 1986/7 2x Mazda 929 vintersleder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår