Gå til innhold

Urgolf`s 90`Golf G60 "Økonomiraceren"

Ranger emnet


Urgolf

Anbefalte innlegg

Tenkte å legge ut en tråd om min nyinnkjøpte bil som jeg skal ha så lenge jeg går på fagskolen

 

Info om bilen:

Importert 4dørs 1990 Golf 2 1.8 G60

Motor:

-Overhalt for ca. 5k km siden skiftet stempelringer, ventiler samt en masse som jeg ikke helt har oversikt over

 

-Orginal kompressor m/68mm ladehjul (gått lite iflg. selger, fulgte med extra kompressor i god stand:-) lader nå 1.1bar

 

-Byttet ut chip til dette oppsettet samt 3 andre i reserve i uvisst stand

 

-Andre dyser 330cc (tror jeg han sa?)

 

-SS tuning asymetrisk kamaksling

 

-STOOR IC (Universal type)

 

-Bygget om til ekstern oljekjøler

 

-Nesten nytt Rustfritt grenrør (Fulgte med helt nytt turbo grenrør til mine senere ombyggingsplaner)

 

Effekt iflg. selger rundt 200-210hk v/1.1bar

 

Interiør:

-orginalt meget pent recaro svart skinninteriør

-Hvite instrumentskiver

-Autogauge ladetrykksmåler

Ellers alt orginalt

 

Kan nevnes at bilen har et fullt fungerende alarmanlegg m/fjernstyrt sentrallås,servo og ABS(!)

 

Dørhåndakene er av den stygge typen:puke: Disse skal skiftes ut til orginale asap

 

Kjøpte bilen pga. skolegang da jeg ikke kunne ha caben pga. lån og da falt valget til slutt på golfen som den perfekte "Økonomiracer"

Grunnen til at jeg fikk den så billig, var pga. mislykket lakkjobb (Masse renner og appelsinhud) Skal oppigjen lakkeres ved en senere anledning

 

Det som jeg har gjort foreløpig har vært å montere coilovers da de gamle var punktert og ellers bare fikset smårask...

Ellers er planene framover og holde den ved like mens jeg går på skole, bygge om til turbo og evt. da en lakkjobb;-)

 

Dette var det jeg kunne komme på i farten, og satser på og holde denne tråden oppdatert etterhvert som det skjer ting

 

 

DSC00227.jpg

DSC00228.jpg

DSC00229.jpg

DSC00230.jpg

DSC00231.jpg

DSC00232.jpg

DSC00233.jpg

DSC00221.jpg

Nye demperene

DSC00218.jpg

 

Ja, før noen påpeker det så vet jeg at emblemet bak ikke er orginalt, samt Gti hjulbuebreddere foran:-(

-86`VW Jetta G60 Turbo Megasquirt

x85`Audi Urquattro 10vt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Langt har motor på den gått da? :)

Interiøret ditt så veldig strøkent ut ;P

 

Interiøret er veldig strøkent ja, til tross for liten obligatorisk slitasje på sidestøtten på førersiden...

Motor er gått ca. 240k men ble overhalt nylig, finnes ikke antydning til noe ulyder/tikking:)

-86`VW Jetta G60 Turbo Megasquirt

x85`Audi Urquattro 10vt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår