Viva_ Skrevet Juni 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2007 Tiden nærmer seg for at det er Rudsskogen og at neste lønning snart kommer, inkl. feriepenger. Så nå trenger jeg hjelp til å velge speilrefleks-kamera. Noe jeg har ønsket meg i lang tid.. Har noen kriterier: - Er nybegynner, så trenger et som er enkelt å lære seg. - Prisen spiller en rolle. Ikke over 7000,- - Mye for pengene. Steder hvor jeg kan kjøpe kamera? Tviler litt på kvaliteten som er hos Expert/Elkjøp, noen jeg ikke har en bekreftelse på.. Grunnen til at jeg spør folk her på forumet, er vel fordi det er det eneste forumet jeg er på (hvertfall hver dag). Pluss at det er veldig mange her som har peiling på fotografering, og er veldig dyktige!! Hadde satt pris på om noen fotograf-spirer kunne hjulpet meg! :) Siter photojournalism. hello Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kverna Skrevet Juni 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2007 Devilstower her på forumet selger ett 350d ganske billig. Ta kontakt med han! Siter Kverna's Bildetråd Xenon har jo tatt helt av :P He did it again Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viva_ Skrevet Juni 24, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2007 Takk takk.. :) Også er jeg litt sånn dum da :P Hva er dette? - Tamron AF70-300mm 1:4-5.6 Tele-makro - 18-55mm objektiver - Polariseringsfilter - 8000 eksponeringer Så en får mye for penga? Siter photojournalism. hello Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DevilsTower Skrevet Juni 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2007 Heisann! Kameraet er egentlig ikke til salgs lenger da jeg ikke trenger penger lenger, men alt kan selges for den rette pris :) Tamron AF 70-300mm er et tele-zoom objektiv. Altså, du kan zoome lengre. Er ikke det beste av det beste, men det skal da funke. Har egentlig aldri brukt det selv. 18-55mm er det lille objektivet som sitter på når du kjøper kit-kamera. Polariseringsfilter er et lite glassfilter man setter foran på linsa som eliminerer de fleste refleksjoner fra metall-, vann- og glassoverflater og fremhever farger, som f.eks blåfargen i himmelen som har en lei tendens til å bli utbrent på bilder. 8000 eksponeringer er hvor mange bilder kameraet har tatt. 8000 er ikke mye, speilet holder vel ganske greit over 20000 uten at det trenger å gå inn på service. Er du interessert er det bare å kaste inn et bud, så skal jeg se :) Siter Mvh Espen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viva_ Skrevet Juni 24, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2007 Hmm, okei.. Bare å komme med flere forslag :) Siter photojournalism. hello Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nomix Skrevet Juni 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2007 For syv tusen får du vel også EOS400D, altså siste modellen. Er selv på jakt etter et SLR, og 350D blir nok også mitt valg. Det eneste jeg får i respons er at 350D er et godt valg, men hvorfor kjøper jeg ikke 400D? Vel, jeg har ikke råd. Det har du. :) Siter Sosialdemokratisk liberalkonservativ realist med kamera. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viva_ Skrevet Juni 24, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2007 Takk for respons :) Har sett litt på det, men er vanskelig å bestemme seg når en ikke vet så mye om SLR fra før.. Noen tips? Vil helst ikke kjøpe kamera på nettet, så prisene varierer vel fra fotobutikk til fotobutikk. Og jeg har ikke så veldig lyst til å dra til Elkjøp/Expert for å bruke så mye penger. Siter photojournalism. hello Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Naits Skrevet Juni 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2007 Alternativet er å kjøpe et Nikon D40 til 4595kr hos Datakjeden f.eks :) Nikon har også en kampanje nå som går ut på at du får en blitz gratis hvis du sender inn kopi av kvittering. Det betyr at du får et speilreflekskamera og ei god startlinse (18-55) + en blitz, og alt til litt over 4 tusen kroner. Da kan du heller bruke litt penger på et godt teleobjektiv. For eksempel Nikkor sin 55-200 med bildestabilisator. (husker ikke prisen i hodet, men tror den ligger på ca 3 tusen) Siter ---- 2004 Seat Leon Top Sport 1.9TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viva_ Skrevet Juni 24, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2007 Aha, hørtes ikke så verst ut. Er ikke meningen at jeg skal bruke 7000,- har bare satt en grense. Hvis jeg kan få tak i noe billigere, så griner jeg ikke for det :P Skal sjekke det opp jeg :) tusen takk.. Siter photojournalism. hello Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Juni 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2007 Som stolt eier av Nikon D80 og Nikon Coolpix P5000 kan jeg fortelle at jeg tiltross for fremragende utstyr fortsatt er en like ræva fotograf. Jeg er født helt uten evner til å fotografere levende vesener eller ting som er i bevegelse. Om du velger det ene eller det andre kameraet har mindre å si, men det kan være lurt å finne ut hvordan det kjennes å holde i før du kjøper. Bruttern har Canon 350D og det kjennes ut som å holde i en planke i forhold til mitt Nikon. At han likevel tar bedre bilder enn meg er jo en selvfølge... Et passende utvalg objektiver er også viktigere enn hvilket kamerahus du velger. Jeg kjøpte meg et lekkert og lite 50mm objektiv med svært god og skarp optikk, men hva hjelper vel det så lenge det er komplett ubrukelig til det jeg skulle bruke det til; nemlig å ta bilder av biler og bildeler i dårlige lysforhold. Til det hadde det for lite vidvinkel. Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andette Skrevet Juni 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2007 eos 400d i hus her :) men min teite far kommer ETTER jeg har kjøpt canon, og sier han har vært på auksjon en gang i tida og kjøpt masse nikon-objektiver, som jeg kunne få låne om det passa.. noe det selvfølgelig ikke gjorde. så det vil vel si jeg burde kjøpt nikon? :/ så jeg har muligens et 400d til salgs? :P ikke at jeg ikke er fornøyd med det, men om han sitter å ruger på nikonobjektiver og jeg har mulig sett meg ut et nikonkamera.. så ja.. :] er vel billigere for min del også å finne et tilnærmet likt kamera de objektivene passer på, enn å kjøpe samme objektiver til det kameraet jeg har :) kameraet er kjøpt for et par mnd'r siden og ikke blitt brukt så masse.. :) pm om du er interessert.. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
toreso Skrevet Juni 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2007 Er selv nybegynner og har 350D. Er storfornøyd :) Siter 1984 Volvo 360 2.0 1993 BMW 318is 1991 MB 190E 2.3 Sportline Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viva_ Skrevet Juni 25, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2007 eos 400d i hus her :) men min teite far kommer ETTER jeg har kjøpt canon, og sier han har vært på auksjon en gang i tida og kjøpt masse nikon-objektiver, som jeg kunne få låne om det passa.. noe det selvfølgelig ikke gjorde. så det vil vel si jeg burde kjøpt nikon? :/ så jeg har muligens et 400d til salgs? :P ikke at jeg ikke er fornøyd med det, men om han sitter å ruger på nikonobjektiver og jeg har mulig sett meg ut et nikonkamera.. så ja.. :] er vel billigere for min del også å finne et tilnærmet likt kamera de objektivene passer på, enn å kjøpe samme objektiver til det kameraet jeg har :) kameraet er kjøpt for et par mnd'r siden og ikke blitt brukt så masse.. :) pm om du er interessert.. :) Hehe, hørtes smart ut. PM sendt :) Takk for alle innspill! Mange kloke ord her.. Siter photojournalism. hello Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
0ddis Skrevet Juni 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2007 Jeg lurer fælt på å rive i et Nikon D80, eller muligens CanonD30 / Nikon D200. Det gamle "grusmekk-800kr-HP-kompaktubrukelig" apparatet begynner å gå meg skikkelig på nervene. Tar mest actionbilder, og vil gjerne ha heftige (og BRA!) zoommuligeter. Batterier med litt levetid er også greit mutters aleine utpå en frossen sjø i 20 blå. Har prøvd EOS 350 og 400D, de ligger ekkelt i hånda, omtrent som en planke ;) Nikon D40 likte jeg mye bedre :), men føler det ikke strekker helt til... Problemet mitt er vel at jeg VET jeg kommer til å ta masse bilder, og at jeg trenger noe som er et par lysår bedre enn det rælet jeg har nå. Blir et lite sjumilsteg. Innspill ønskes :) Siter Den som ingen Ferrari har - får ladda BMW med bar http://www.youtube.com/oddisPProductions Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viva_ Skrevet Juni 26, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2007 heioghopp folkens.. Fått et tilbud på 5500 kr, for et Canon EOS 400D. Bra/dårlig tilbud? Jeg synes det virker fristende.. Siter photojournalism. hello Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg