Gå til innhold

Speilrefleks-tråden..

Ranger emnet

Viva_

Anbefalte innlegg

Hei. Kjøp Canon EOS 350D. Kjempe kamera, like bra som 400D, bare litt billigere. 70-200mm'en som DevilsTower funker fint med 350D, må bare "trene" litt. Men som sagt, Canon 350D er det kamera du får mest for pengene. Jeg ser ingen vits til og "bare" legge på en tusenlapp for en 400D. Bruk heller de 1000 på noe annet kult. Send meg en PM eller noe om du trenger hjelp meg kamera. Driver proffesjonelt med foto, og har jobbet i fotobutikk ;)

Gjør det vel ikke :O Får opp errormeldinger hele tiden når jeg har på det objektivet! :O

Mvh Espen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 77
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Angående 350D er jeg enig med Moore... Bruker selv dette... kommet meg opp på ett nivå som er litt mere enn hobby relatert og det som jeg merker det stopper ved nå er linser, ikke selve kamerahuset...

Skal jeg investere i noen ny linse nå så blir det den Canon EF 70-200mm f/2.8 L IS USM.

Aldri hørt om folk som har hatt problemer med denne på 350D?

- 02 Audi A4 avant 130hk tdi

www.swfoto.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av stativ så kan jeg anbefale velbon sherpa 600r stativet. Bruker dette selv, og er godt fornøyd. Solid stativ.

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=328535

Når det kommer til objektiv så kommer det ann på hva du skal bruke det til. Trenger du stor zoom faktor, vil du ha vidvinkel, trenger du stabilisering osv osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...
Da har jeg kommet til den konklusjon at jeg trenger et objektiv med mer zoom! Hjelp?!?!

Bruttern som er Canon-mann er fornøyd med denne:

http://www.fotovideo.no/aspx/loginVnet.aspx?ReturnUrl=%2faspx%2fprodukt%2fprdinfovnet.aspx%3fplid%3d10547&plid=10547

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke så mye forskjell på 30D og 40D at jeg hadde giddi å betalt 5000 mer tror jeg, da hadde jeg nok heller kjøpt noe ekstra utstyr ja:)

Av de to linsene hadde jeg helt klart tatt 17-40, men ville aller helst hatt 16-35(pga blenderen) men den er jo litt dyr da:) Greit å ha en ekstern blitz også, den innebygde er litt mongis.

Jeg er ingen ekspert på fotoutstyr, men det er hvertfall det jeg mener da:)

Og til deg som skal ha zoomlinse:

Jeg ville aller helst kjøpt 70-200 f/2,8L IS USM, på andreplass kommer 70-200 f/2,8L USM og på tredjeplass kommer 70-200 f/4, tror ikke jeg ville kjøpt denne selv, jeg ville hvertfall ikke kjøpt noe dårligere.

Ingrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider