Gå til innhold

Turtall

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

fordi viss røret nettopp er byttet så vet ma jo at det sikkert er drit i tanken som gjør det.. viss den er byttet for lenge siden uten at disse symptomene oppsto så er det rart at de oppstår nå så lenge etter.

men høres ut som kanskje plugger og kabler.. min oppførte seg sånn når ene plugg kabelen min var av.. trakk dårlig i bakker og gikk generelt litt rart (hakkete) men ruste lett som faen på tomgang

Har er historien om bilen da:

- Kjøpt for 1 år siden og fikset da. EU-godkjent for 1 uke siden og før Eu godkjenningen hadde den stått i ro i 6mnd.

-Røret til bensinpåfyllingen blei skiftet under oppussing og nesten ikke kjørt etter det.

Så det eg håper på er då at tidligere eier ikke rengjorde tanken, fordi då skal han få lov til å være med å dele på utgiftene med bergingsbil og verksted siden han ikke gjorde jobben skikkelig.

Mye arbeid å rengjøre tanken på Neon?

Hope Auto du jobber på forresten?

Virket forresten ikke som om det var plugger eller kabler:S

Men får forhåpentligvis vite det i morra.

*Skoda Octavia vRS - 2010
*Vw e-Up! - 2014

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke se bort ifra at det er bensinfilteret! det gir samme symptomer! har hatt tett filter, og da dro den bare til 3500-4000rpm. klarte ikke å gå høyere uansett kor lenge eller kor mye gass jeg gav.

Byttet filter, og alt var 100% igjen. filteret koster 3-400kr. og er lett å bytte.

Audi S4 92 (sedan)

Chrysler Neon 95

VW Golf 2 86 [solgt]

Honda Prelude 86 [solgt]

Subaru Impreza 93 [solgt]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke se bort ifra at det er bensinfilteret! det gir samme symptomer! har hatt tett filter, og da dro den bare til 3500-4000rpm. klarte ikke å gå høyere uansett kor lenge eller kor mye gass jeg gav.

Byttet filter, og alt var 100% igjen. filteret koster 3-400kr. og er lett å bytte.

Okok.... Er jo godt mulig.

Hadde vært det beste;) Den blei jo værre og værre å starte! Men ville "check engine" lyset lyst da?

*Vw e-Up! - 2014

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er nok møller bil åsane (etter gammelt kalt hope auto)

men har ferie noen uker nå.. men utifra den historien så virke det jo ikke helt usansynlig at det kan være filter eller noe der.. men syns det virker rart med det check engine lyset som du sier.. får ikke det til å rime med noe

Mine biler:

Chevrolet Camarao z28 1985 (strøken orginal)

Chrysler Neon 1995 (amcarneon)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er nok møller bil åsane (etter gammelt kalt hope auto)

men har ferie noen uker nå.. men utifra den historien så virke det jo ikke helt usansynlig at det kan være filter eller noe der.. men syns det virker rart med det check engine lyset som du sier.. får ikke det til å rime med noe

Det kom etter hvert som vi prøvde å gi litt gass, for å høre mere nøyaktig på lyden osv... Så var ikke der til å begynne med....

*Vw e-Up! - 2014

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DÅ var bilen endelig i hus!!! Trøtt og jævli i trynet, kl er 02.25 og har kjørt fra Gol i regn:P

Men kom opp der og holdt på å knuse hele bilsjappa. Bilen ville faen med ikke starte når eg kom opp:S meeen, fylte en flaske med kondensfjerner og full tank så kom den seg etter 11 mil;)

Og gikk knirkefritt hjem til Bergen:)

Bilder kommer en annen dag:)

(check engine lyset gikk vekk ja, fordi det ikke lengre var bensin og vann i filteret og då registrerer lambda`en det)

God natt!

*Vw e-Up! - 2014

Lenke til kommentar
Del på andre sider