PenetraTor Skrevet Juni 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2007 Hvilket bredbåndslamda bør jeg bruke i kombinasjon med AEM EMS? Og hva er fordelen med å kjøre med et bredbåndslamda kontra to? Siter Toyota Supra MKIII Turbo prosjekt monster 7M http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=156599 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjørn Skrevet Juni 26, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2007 Nå har ikke jeg kjennskap til AEM, men Innovative LC-1 er jo en kjempegrei bredbandslambda til en fornuftig pris (<$200). Skulle det være noen fordel med å kjøre med én kontra to? Eller omvendt? Kjør med én du, ingen vits i å bruke fler. Siter [ Volvo 242 -82 ] [ Fiat Uno Turbo -86 ] [ Ford Sierra Cosworth -91 ] [ Volvo 240 -83 ] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PenetraTor Skrevet Juni 26, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2007 Nå har ikke jeg kjennskap til AEM, men Innovative LC-1 er jo en kjempegrei bredbandslambda til en fornuftig pris (<$200). Skulle det være noen fordel med å kjøre med én kontra to? Eller omvendt? Kjør med én du, ingen vits i å bruke fler. fordel med 2 kontra et, skal det selvfølgelig stå ja. Toyparts tuning, som hadde motoren min før meg kjørte med 2stk bredbåndslamda et AEM og et Autronic. hvorfor vet jeg ikke. Siter Toyota Supra MKIII Turbo prosjekt monster 7M http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=156599 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjørn Skrevet Juni 26, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2007 Kan ikke tenke meg noen grunn til å kjøre med to egentlig, da de i teorien skal gi samme verdi. Isåfall kunne man regne ut snittet av dem for å få til en enda mer nøyaktig readout. En bredbandslambda gir en verdi fra 0-5v, så det er vel mer kontrollerenhetene som skiller seg fra hverandre. Selve sensorene gjør akkurat samme funksjon, men gir fra seg et digitalt signal som må tolkes av en boks og sendes analogt videre til motorstyringa. Siter [ Volvo 242 -82 ] [ Fiat Uno Turbo -86 ] [ Ford Sierra Cosworth -91 ] [ Volvo 240 -83 ] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbojonas Skrevet Juni 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2007 lambdasonden må kalibreres den også, så kansje for å få et mer nøyaktig resultat? Siter `81 Volvo 242 B230FT `88 Subaru Justy 4WD - Vinterbil `81 Triumph TR7 `90 Nissan 200SX `81 Opel Ascona B 2.2i - prosjekt type langtids Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg