Gå til innhold

flytting av ic, spørsmål om senk

Ranger emnet

Hawkon88

Anbefalte innlegg

jeg har en passat 3b som jeg skal gjøre diverse med. bla planer om å flytte intercooleren fra plassen sin rett framfor innersjermen på venstre hjul til en midtplassering under skiltet i grillen.. er dette noe som kan gjøres enkelt med å bare lage nye fester og sette på passende slanger?

jeg kjører 18" 225/40 og har ikke dette registrert i vognkort og har planer om å senke bilen 55/40. dersom jeg ikke registrerer dette.. hva kan da straffen bli? dekkene framme slites litt på ytterkant sikkert som følge av at bilen ikke ble justert med 18".. er dette dyrt å få gjort? vil "feilen" rette seg oppigjen når jeg senker? det er ikke mer omfattende enn at når dekket bør byttes pga slitasje på ytterkant, bør jeg skifte dekket pga resten også..

er det vanskelig å få "knekk" i akslingen, slik at bakdekkene står på skrått mot hverandre oppe? hvordan skal jeg da gå frem? kan dette ordnes når jeg evt må justere fordekkene?

- bmw 335i 86mod

- vw passat 99mod 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir ikke pent med den orginale ic`en i fronten, denne er stygg og liten, kjøp en større ny en, lett jobb og sette på.

Du får ingen straff for å kjøre med ikke godkjent senk/felg, men du må evt på etterkontroll hos biltilsynet, det er litt pes.

At den sliter dekk tyder på ujustert forstilling/slitte foringer og opphengskuler. Senker du bilen og leverer den inn til hjulstillingsjustering blir dette ordnet.

Å begynne å justere på cambervinkler o.l er noe jeg vil fraråde deg til å gjøre

Japanisce Industriabfall, nein danke!

audi s2 morrobil

audi s2 bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir ikke pent med den orginale ic`en i fronten, denne er stygg og liten, kjøp en større ny en, lett jobb og sette på.

får se hva jeg gidder å stresse med senere.. først blir det hvertfall soting og senk.

At den sliter dekk tyder på ujustert forstilling/slitte foringer og opphengskuler. Senker du bilen og leverer den inn til hjulstillingsjustering blir dette ordnet.

ok, 3b utgaven er kjent for å ha svak forstilling osv.. og bilen har rullet 205 000.. i can do the math.. :)

Å begynne å justere på cambervinkler o.l er noe jeg vil fraråde deg til å gjøre

ok.. syns det bare e drit fett med skrå dekk.. men sikkert drit å kjøre med.. dekkene slites vel dobbelt så fort også..

edit: takk for gode svar.

- bmw 335i 86mod

- vw passat 99mod 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider