Gå til innhold

hei leiter etter basser til kasse jeg har

Ranger emnet

Tjukken

Anbefalte innlegg

Lenge siden jeg har vært her nå.

leiter fortsatt etter subb til en bass kasse jeg har (dobbel kasse) Til caddyen min.. økonomi er grunnen til att jeg ikke har handlet noe+ pluss usikker på hva jeg ska ha.

Men nå fortsatt usikker på økonomien for jeg har egentlig ikke lyst til og ha formy kompromi på lyden.. det betyr somregel dyrt.

Siden jeg har en kasse. så sender jeg infop om høytalere jeg finner til bruttern. han simulere dem til kassa mi. Og han sitter med all info om kassa.

men for ordensskyld det er en delt kasse med 2 rom på 60L porta kasse. husser ikke portenne 100% mener det er 1stk 4" per kasse del. usikker på lengden men den kan jeg sikker juster delvis enkelt.

problemet er att de høytalera som bruttern simulerer til og fungere er skit dyre.

Fant nå noen morel bassere 12" skal i følge simulere fungere ypperlig i kassa. Resonant Engineering XXX 12

disse ser ut til og væra noen skikkelige råtasser..

og jeg tenker 2 av disse vil trolig bli vilt formye... og krever nytt frontsett. (og totalt voldtekt av lommebika me)

Jeg har Boston pro 6.53 (trur jeg det het 3 veis med 4" mellomtone og 6" midbass)

Men morel. det er vel brukbare saker? ser att resonant serien går helt ned til 600,- på 12"

men hvilken skal sikte på. og det til en kasse som de svindyre funker på.. er høytalera "like" bare svakere. eller er det andre karakteristiske forskjeller i serien.

føler att 2X 6700,- blir mye i bass. + forsterkere..

men vil ikke låse meg til en pris nå. da jeg ønsker lit ordentlig lyd. (sparer heller en stund en og kjøpe noen "bråkere")

tips utover morel tas også i mot med takk

TJ..

Tj....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

passer dårlig til en porta 60 liters kasse.

det står svart på hvitt 99 L i reklamen.

og jeg blir mildt sagt skeprisk når dem ambefaler en kasse som ikke stemmer med spesifikasjonene til høytalera.

Det står tydlig 99 liter til bassrefleks. og dem ambefaler en kasse på 47 liter bassrefleks

Tj....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er ute etter rimelige subber som spiller forholdsvis bra og høyt kan jeg absolutt anbefale disse.

Jeg har to slike i en kasse på tot 130 liter med 6" Aeroport (omtrent likt to 4").

Det spiller helt sinnsykt i min bil i hvert fall!

Faktisk bra med SQ så lenge man ikke presser elementene.

I min bil får de på det meste 3 kW++ tot. (mulig de har fått ca 5 kW, men målte bare strømtrekket på 500 A da), så det er jo noe mer enn de oppgitte 600 W de tåler. Har mye testing igjen å gjøre...

Hvis du lurte så spilte dette 147,1 dB med forrige kasse. Skal klare en del mer med nyekassen :)

Mvh

Stian

Mvh Stian

Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB.

Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å klage eller noe nå,men ville ikke tenkt så mye på at subbene skal passe perfekt i den kassen du har.Ville heller sett meg ut 2stk som spiller bra til en pris du er fornøyd med å så tatt det derifra :) men det er sikkert ikke problem å finne subber til kassa dida,heheh.De det tidligere var vist til så jo overaskende bra ut.Aldri trodd de spilte så høyt jeg iallefall.Pris er vell ikke alt :P

1xStroker 15" (+BF7501)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De det tidligere var vist til så jo overaskende bra ut.Aldri trodd de spilte så høyt jeg iallefall.Pris er vell ikke alt :P

Sant det...

Men det som er kult er at med den gamle kassen hadde jeg en enorm kul rundt 54 Hz som var tuningen, mens jeg nå spiller like høyt og nesten flatt ned til 33 Hz!

Har forresten utløst en bilalarm for første gang. Et par ganger under testing i går :P

Alle blir like overrasket når jeg sier hva elementene koster.

Mvh Stian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Resonant Engineering XXX12 er noen rå elementer med 13 cm vandring.

Vi kjørte et slikt element i en "åpen" kasse, på Motorfestivalen 20. - 22. April og dette vakte mange store øyne.

Disse elementene tåler ganske mye mer enn det som er oppgitt (2000 watt RMS) og jeg har da et forslag til deg.

Hvis du skal gå for Resonant Engineering XXX-serien så ville jeg kanskje heller ha sett meg ut 1 stk. element og heller brukt 2 forsterkere på dette.

2 stk. US Amps MD3D ville gitt meget godt liv i den subwooferen enten du går for Resonant Engineering XXX12, Resonant Engineering XXX15 eller Resonant Engineering XXX18 (som kommer på lager på fredag denne uken).

En rimeligere løsning vil være US Amps MD2D til dette.

US Amps MD1D gir mye strøm til et Resonant Engineering XXX12 og ville gjerne holdt for mange bassheads.

Et annet element du kan titte på er Resonant Engineering SE12.

Vi legger ut en test av dette elementet på våre sider i løpet av dagen.

Dette til informasjon.

Mvh

Pål

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker for gode tips alle sammen.

Jeg har lyst til og bruke kassa jeg har da den spiller "rått" litt slik jeg liker det.

Men sef da er det viktig att elementet passer. (klart en kan jo altid legge noe i kassa for og justere volumet)

Har også tenkt att 2 av xxx12 blir formye. og kanskje tullette formye :) ihvertfal prismessig.

får titte på den testen av SE12.

Begynner og bli lei av og ha frontsett til 7 lapper og ingen bass...

Tj....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenge siden jeg har vært her nå.

leiter fortsatt etter subb til en bass kasse jeg har (dobbel kasse) Til caddyen min.. økonomi er grunnen til att jeg ikke har handlet noe+ pluss usikker på hva jeg ska ha.

Men nå fortsatt usikker på økonomien for jeg har egentlig ikke lyst til og ha formy kompromi på lyden.. det betyr somregel dyrt.

Siden jeg har en kasse. så sender jeg infop om høytalere jeg finner til bruttern. han simulere dem til kassa mi. Og han sitter med all info om kassa.

men for ordensskyld det er en delt kasse med 2 rom på 60L porta kasse. husser ikke portenne 100% mener det er 1stk 4" per kasse del. usikker på lengden men den kan jeg sikker juster delvis enkelt.

problemet er att de høytalera som bruttern simulerer til og fungere er skit dyre.

Fant nå noen morel bassere 12" skal i følge simulere fungere ypperlig i kassa. Resonant Engineering XXX 12

disse ser ut til og væra noen skikkelige råtasser..

og jeg tenker 2 av disse vil trolig bli vilt formye... og krever nytt frontsett. (og totalt voldtekt av lommebika me)

Jeg har Boston pro 6.53 (trur jeg det het 3 veis med 4" mellomtone og 6" midbass)

Men morel. det er vel brukbare saker? ser att resonant serien går helt ned til 600,- på 12"

men hvilken skal sikte på. og det til en kasse som de svindyre funker på.. er høytalera "like" bare svakere. eller er det andre karakteristiske forskjeller i serien.

føler att 2X 6700,- blir mye i bass. + forsterkere..

men vil ikke låse meg til en pris nå. da jeg ønsker lit ordentlig lyd. (sparer heller en stund en og kjøpe noen "bråkere")

tips utover morel tas også i mot med takk

TJ..

Kassa de er på 2X60L og Ø11cm X L21cm port pr kammer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker for gode tips alle sammen.

Jeg har lyst til og bruke kassa jeg har da den spiller "rått" litt slik jeg liker det.

Men sef da er det viktig att elementet passer. (klart en kan jo altid legge noe i kassa for og justere volumet)

Har også tenkt att 2 av xxx12 blir formye. og kanskje tullette formye :) ihvertfal prismessig.

får titte på den testen av SE12.

Begynner og bli lei av og ha frontsett til 7 lapper og ingen bass...

Tjukken...........

Kjøp LIB'ene.

Fra det jeg kan se, så gir dem rett avrulling i din kasse ut fra hva jeg mener DU liker. Litt mye trøkk, i forhold til frontsett, men dem skal jo igjennom skilleveggen så trur nok dette blir tøft nok ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LIB ser jo identisk ut med dynabel 12" DY9412.

jeg får titte litt. og se hva jeg får råd til...

hadde vert fint og kunne prøvd i kassa.. av og til blir ting anderledes i virkligheten en hva en simulator sier. spesielt lyd karakter.

Har foresten hatt 2 vega 12" kassa. og frontsettet.

og da måtte jeg dempe diskant og mellomtone. så front sette orker nok til og følge opp mer en hva de veganne klarte og tyte ut av seg. (riktig nok gikk alt på 1 PG ZX450)

bør ikke du tOFFY bytte ut bilde nå? legg ut 405 nåda..

Tj....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LIB ser jo identisk ut med dynabel 12" DY9412.

jeg får titte litt. og se hva jeg får råd til...

hadde vert fint og kunne prøvd i kassa.. av og til blir ting anderledes i virkligheten en hva en simulator sier. spesielt lyd karakter.

Har foresten hatt 2 vega 12" kassa. og frontsettet.

og da måtte jeg dempe diskant og mellomtone. så front sette orker nok til og følge opp mer en hva de veganne klarte og tyte ut av seg. (riktig nok gikk alt på 1 PG ZX450)

bør ikke du tOFFY bytte ut bilde nå? legg ut 405 nåda..

Kjører du LIB på monoblokk Dynabel f.eks så blir det trolig motsatt, men skal vel ikke si for sikkert, før du har prøvd.

Dynabel sub er lik, men også dyrere.

Simulering forteller det samme. ser ut til å være like dem.

Men kan jo være forskjeller i lyd karaktrestikken likevell.

Ikke faen om jeg legger 405'en som avtar....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LIB'ene er lik DY9412 på utseendet, men har to spoler på 4 Ohm.

Dermed har du muligheten til å laste en forsterker i 1 Ohm med to stk.

Jeg snakker ikke ut ifra simuleringer nå, men erfaring ;)

Eneste forskjellen er bilkupeen.

Mvh Stian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

klarer du og beskrive lyden?

altså att dem trøkker er en ting.

Men er dem "buldrette", "skarpe", "tighte" eller har dem en kombinasjon.

hørte en gang noen subber som buldra skikkelig, og samtidig kunne punche helt rått.

Kan jeg vel :)

Bassen er ikke buldrete (plagsom), men dyp.

Med for høy tuning blir den selvfølgelig buldrete.

Spiller ganske så tight, er jo tross alt portet kasse...

Smeller bra på øvre bass.

Du kan jo ta en liten titt her.

Mvh Stian

Lenke til kommentar
Del på andre sider