Gå til innhold

hei leiter etter basser til kasse jeg har

Ranger emnet

Tjukken

Anbefalte innlegg

Hei takk for beskrivelse.

virker innterisangt.

liker litt jordskjelv bass. men samtidig også punch.

noe kassa klarer men det er jo av hengi i høytalere som passer kassa.

Bruttern har simulert det til att disse vil fungere slik han mener jeg vil ha det. (og han har trosalt hørt hva jeg liker)

Tru8r faktisk jeg skal satse på disse LID. (litt penere pris en dem fra morel)

men desverre kom snuten med en regning på 9000,- nå :( får se hva jeg klarer og skrape sammen.

Tj....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

slutten av august kan je gkjøre igjen...

jeg ehm sto med valget om og kjøpe subbere eller kjøpe komponenter for og bygge opp 2 pc'er.. siden jeg ikke kan kjøre på en stund valgte jeg pc komponentenne.

tenker jeg kjøper subbere i slutten av august. økonomien sier lib i denne omgangen.

morel for nok vente litt til neste projekt.. så noen 3 veis morel sett jeg kunne ha tenkt meg og bygge ett projekt av.. engang..

men trenger da en sedan bil og bygge i.. :)

3 veis sett med 6 " og en 12" i bagasjen er altid godt utganspunkt og jobbe med..

Tj....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ehm sto med valget om og kjøpe subbere eller kjøpe komponenter for og bygge opp 2 pc'er.. siden jeg ikke kan kjøre på en stund valgte jeg pc komponentenne.

tenker jeg kjøper subbere i slutten av august. økonomien sier lib i denne omgangen.

morel for nok vente litt til neste projekt.. så noen 3 veis morel sett jeg kunne ha tenkt meg og bygge ett projekt av.. engang..

3 veis sett med 6 " og en 12" i bagasjen er altid godt utganspunkt og jobbe med..

Cupé er bedre å bygge i ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje vi kan friste med et noe spesiellt sett da:

Morel Elate Limited Edition.

Alle komponentene er matchede både lydmessig og useendemessig.

Utgangspunktet er et Morel Elate 6-3 som er "noe" modifisert.

Morel kommer med en ny serie subwoofere i år som garantert vil vekke stor oppmerksomhet.

Med en spole på 5" som lett tåler en tur innom en stikkontakt bør vekke interesse!

Mvh

Pål

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er faktisk elate 6 3 jeg hadde i tankene.

joa toffy passat er litt it ankene.

men som du vet tenker jeg også på en nr 2 bil.. en 68 mustang.

Ny VW har jo disse innebygde greienne i dash og sånt. ser for meg litt knot og bygge annlegg i disse og samtidig beholde bilens interiør's helhet. (om ikke systemet som man får med fra VW har signalutganger da)

Tj....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er stikkontakta som gjelder på en woofer, så har diverse av Atomic gutta rundt i verdenen gjort det i årevis..f.eks...

Link : http://realmofexcursion.com/videos/Atomic/apx18.1.wmv

Siste duren han tok da sikringen blåste, helt på slutten fikk wooferen ca 20.000 watt... :D :D :D

Norwegian Champion, 00-01-02-03-06-07-08

00-155.7db superstreet nw

01-170.2db xtreme5+ 02-170.6db xtreme5+ 03-156.7db xtreme 1+

06-155.6db street b 07 - 158.9db street b. 08 - 159.2db street c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er stikkontakta som gjelder på en woofer, så har diverse av Atomic gutta rundt i verdenen gjort det i årevis..f.eks...

Link : http://realmofexcursion.com/videos/Atomic/apx18.1.wmv

Siste duren han tok da sikringen blåste, helt på slutten fikk wooferen ca 20.000 watt... :D :D :D

For de som ikke kan dette med 230V+subwoofer så bør du forklare hvordan en får 20 000 watt ut ifra en stikkontakt.

Ofte så er det 2200 watt fra en 10A kurs.

Jeg har selv vært med et knippe ganger når ting skulle missbrukes.

Alltid like morsomt!:crazysant:

Mvh

Pål

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du mr Pål... Se på linken som ligger der....:rolleyes:

Hvis du regner ut det som er opplyst i linken/filmklippet så hadde du kanskje spart deg for det svaret...

P = U x I...

så : 220v x 92.4a = 20328 watt

Og regner du med 230v som du skrev, og ganger med det som sto på ampermetertanga(92.4a), får du 21252 watt.

Regner med at effektloven stemmer fortsatt...

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei kassa er i MDF og har ingen stikkontakt.

Jeg har heller ikke 220V 92.4 A i bilen min.

desuten passer ikke 18" i 12" kassa.

og det som vises på videoen gjorde jo Cerwin Vega tidlig på 80 tallet. Tåler masse og bråker fælt.

den lyden som jeg hørte på videon vil jeg helst ungå i bilen min.

Tj....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, nei du har helt sikkert ikke 220 volt i bilen din.

Atomic har selvfølgelig 12" også. (som tåler like mye effekt og juling)

Lyd over et kamera, blir aldri bra...

Cerwin Vega gjorde det også ja, men det og de jeg har sett/så overlevde ikke wooferene det...

Det er kanskje en grunn til at da CV satset stort på dbdrag, i USA f.eks, byttet ut wooferene etter hver burp...... ;)

Og grunnen til at jeg la opp linken, var pga at Pål imta innpå stikkontakta... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg spilte da en CV som har gått på 220 nettet lenge etter. Men CV bil har aldri gitt god lyd.

og av de subberra jeg har hørt blitt kjørt på 220V. ingen av dme har gjort annet en og bråke høyt.

Greit med mye effekt. ja.. men kan godt høres ut som musikk også.

riktig nok har jeg CV hjemme høytalere. men den ene serien jeg fikk taki spiller faktisk kurrant på min musikk. og forsterkera jeg bruker. (blues klinisk utført blir feil liksom)

CV strokere som jeg hørte med 220V har altid hørt bæsj ut. men tåler mye.

problemet med subbere som tåler mye og spiller bra. er prisen.

en ting jeg lurer på.. du skriver 220V og 92.4 amp

men det er vanlig stikkontakter.. som tåler 16 Amp!!!

ser ikke 3 fas på den filmen. men men det er jo ikke påenget her da..

Tj....

Lenke til kommentar
Del på andre sider