Gå til innhold

Problemer med montering av nytt grillemblem

Ranger emnet

virtual

Anbefalte innlegg

• Svar 49
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

målte emblemet i grillen på v70'n til pappa i dag. det var 52*52mm :( obs det er en 2001 modell P5010013.JPG

ingen som vet om et som passer bra? uten glipe mellom ramme og emblem? hadde vært meget fint vist noen kunne komt med et fornutfig svar/løsning på problemet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har funnet et par løsninger..

Kapp av en ramme fra en grill som passer det nye emblemet, og lim fast skråstrekene.

Skråstreken fra Volvo C30 er like lang som på 940, men vet ikke helt hvordan det blir utsèendemessig..

Den har et mye større emblem.

1996 Volvo 945 Racewagon

X 1986 Volvo 745 Racewagon

Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

fremdeles ingen som har lyst å meddele hvilket grill emblem som passer:P? hadde vært på tide og bytta til nye typen nå etter hvert:) det gammle ser så fryktelig trist ut liksom:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

målte på dama's v40 akkurat. merket er 56x56 mm og med ramma er den 70x70. bilen er en 2002 modell.har solgt 940 grillen min, så har ingenting å sammenligne med. men det burde vel gå an å felle inn merket med ramma på 940 grillen vil jeg tro. vil du ikke ha kromkant kan du kanskje maskere selve merket og finpusse kanten og siden grunne og lakkere den. ta tak i en kamerat eller kjenning med nyere s/v 40 og kikk litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt meg et par turer utfor Volvo og målt litt skal du tro! :)

Hele skråstreken inkl. emblem på C30 er akkurat like lang som 940 streken.. Kunne ha blitt bra å ha brukt den, litt spesielt iallefall. C30 emblemet er mye større.

Jeg for min del vil helst bruke det merket jeg har, på 56*56mm..

Så hvis noen som har det, vennligst kunne skrive hvordan de gjorde det, så hadde jeg blitt utrolig takknemlig.

Mener på den skikkelige måten nå, altså "tight fit" rundt emblemet..

1996 Volvo 945 Racewagon

X 1986 Volvo 745 Racewagon

Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

målte på dama's v40 akkurat. merket er 56x56 mm og med ramma er den 70x70. bilen er en 2002 modell.har solgt 940 grillen min, så har ingenting å sammenligne med. men det burde vel gå an å felle inn merket med ramma på 940 grillen vil jeg tro. vil du ikke ha kromkant kan du kanskje maskere selve merket og finpusse kanten og siden grunne og lakkere den. ta tak i en kamerat eller kjenning med nyere s/v 40 og kikk litt.

ok tusen takk for tipset;) får vel gå ut og måle lit igjenne jeg da;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ramma 12mm tykk da eller:P? jeg har akkurat tatt vekk det gamle emblemet:) skal bort og få meg et s40 emblem en av de nermeste dagene;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem av dere har sett noen som har det "tight fit" rundt da?

Eg har aldri sett det.

Her er min grill!

IMG_4266.jpg

fin grill:) har alldri sett det sjøl. mn har hørt om folk som har "tight fit" ;) å vist emblemet fra en 2002 s40 er samme størrelse så blir det jo tight fit uansett;)

og foresten takk for hjelpen mr 960t6 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider