Gå til innhold

Hvilke varebiler/firmabiler kan man kjøpe som 5 seter?

Ranger emnet

umek

Anbefalte innlegg

Lurer på å anskaffe meg en firma bil, er mitt eget firma så jeg bestemmer hvilken bil og hva den skal koste osv.

Så det store spm er, hvilke biler kan man ha som firmabil men alikevel ha 5 seter eller oppimot 5 seter. 3 seter og 4 seter er også intresant, men 2 seter blir liksom forlite pasasjer plass igjen.

Har sett på Nye Outlander og synns det ser ut som mye bil for penga ,men dog med 2 seter :(

Har også sett på VW Touran 170hk diesel, en liten spreking av en diesel, men kun 2 seter.

Trenger hjelp her folkens, kan i nøden importere en bil også for da får man også fratrekkt momsen, mens her i landet må bilen være ny eller at jeg overtar leasingen på en alerede leaset bil.

Forslag motaes med takk :)

BTW skal ikke ha en bil til 500.000 + kr og IKKE Hummer, men gjerne amerikansk bil.

- Pontiac Firebird Formula 400 1973

- 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22"

http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049

- 2000 Peugeot 406 stv (konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får Peugeot 807 med 3 seter foran, skyvedører og grønne skilter: http://www.peugeot.no/configure/modellutvalg/src.php?id=3092

Citroën sin variant, C8, kommer merkelig nok kun med to seter om du skal ha den på grønne, selv om det er "samme" bil. Forstå det den som kan...

Ellers kommer vel biler som Transporter, Hiace, Sprinter o.l. med tre seter også. Men disse er jo "humpetitten" å kjøre i forhold til 807 da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel krav til at en "EU kasse" skal gå inni bilen, mener den er en kubikk meter.

Kommer jo litt ann på hva slags næring bilen skal nyttes i da vettu, men den kategorien jeg driver i, så er det pga transport av "ting" at jeg trenger "firmabil" :)

Og da må nok "EU Kassen" gå i tenker jeg.

Mvh: Tommy

- Pontiac Firebird Formula 400 1973

- 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22"

http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049

- 2000 Peugeot 406 stv (konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pajero og Patrol. Grisefete, dyr med fem seter kanskje.

Landcruiser. Sikkert mye det samme som ovenfor.

VW Transporter TDi 4motion; 2, 3, 5, 7, 9 og 10 seter. Kan bestilles med Caravelle støtfangere og mye stæsj så det blir en pen bil. God og kjøre.

Nissan Primastar / Renault Traffic / Opel Vivaro. Samme bilen, forskjellig fabrikk. 3, 5, 7, 10 seter. Relativt billig. God å kjøre. Fåes med greie motorer. Har selv 100Hk Primastar, kort utgave. Helt kurrant.

Cheverolet Silverado Pickup. 2, 3 eller 5 seter, grisefet og pris etter antall seter. For ikke å snakke om ca 300 diesel hk.

Hiace. Bunnsolid, pålitelig, men dog noe kjedelig og slapp.

Orker ikkje skrive mer, hadde vært greit og visst hva den skal brukes til og hva du frakter med den..

Er det krav om antall seter i en firmabil?? Trodde det bare var snakk om at bilene skal passe inn i varebil klasse 2 som bestemte seter eg.. Klasse 2 varebiler er jo unntatt noen avgifter som 5 setere ikkje er. Vi har nå 2, 3 og 5 setere i vårt firma. Men klasse 2 (grønne skilt) er max 3 seter og Norgeskassen skal passe bak i.

2009 VW Touran 1,9 TDi DSG Highline exclusive varebil

1973 Vilvo 142 langtids kortidsprosjekt

1997 BMW 316i (skal på eu og selges)

1988 BMW 324TDa (stått en stund og står litt lengre)

Lenke til kommentar
Del på andre sider