Mondeo Skrevet Juni 26, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2007 nå er en FWD kasse langt mer komplisert en RWD kasse. men skit samma. Neida, kassa er stort sett lik, men den er sammenbygd med diffen. Volva 360, en del Alfaer, og nyere Corvette + de fleste midtmotorbiler bruker samme konseptet, men bakmontert Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Juni 26, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2007 Jeg har hatt lappen i 4 år nå, og byttet bil for hvert år, den eneste gangen jeg har vært i grøfta på vintern var da jeg hadde fwd, en drittbil av en galant. Rett og slett fordi den går rett frem når du skal svinge og holde farta samtidig. . Hvis du lærer deg å kjøre FWD, og så kjører RWD på den måten så drar du av da også. Svinge og holde farta med FWD er ikke noe problem i det hele tatt, det er enklere enn med RWD. Men trår du full gass for å få ut rompa sier det seg selv at du drar av. Hold jevn gass inn i svingen, bråslipp gassen, og gi på igjen mykt så skal du få se noe rart. Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morgis Skrevet Juni 26, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2007 Til aktiv kjøring er FWD overlegen i svingene. På baneløp så har ikke RWD bilene sjangs mot FWD bilene. Kreftene fra motor blir direkte plassert i bakken og minst mulig drivverk som<stjeler krefter. At motoren drar i rattet er ikke merkbart i nyere biler. Andre fordeler er mye enklere sammenkobling til 4x4 da motoren står tverrstillt og allerede driver fremhjulene. Ulemper jeg har sett di fleste FWD bilene har er om vinteren når dem blir stående midt i bakken. begynner dem å spinne da vrir hele fronten på bilen seg om man blir låst i en brøytekant eller noe med en gang. Siter Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
makann Skrevet Juni 26, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2007 Til aktiv kjøring er FWD overlegen i svingene.På baneløp så har ikke RWD bilene sjangs mot FWD bilene. Kreftene fra motor blir direkte plassert i bakken og minst mulig drivverk som<stjeler krefter. At motoren drar i rattet er ikke merkbart i nyere biler. Andre fordeler er mye enklere sammenkobling til 4x4 da motoren står tverrstillt og allerede driver fremhjulene. Ulemper jeg har sett di fleste FWD bilene har er om vinteren når dem blir stående midt i bakken. begynner dem å spinne da vrir hele fronten på bilen seg om man blir låst i en brøytekant eller noe med en gang. Tenkte jeg ikke gadd å blande meg her, men vil gjerne komme med en positiv kommentar. Det var en av de mest oppriktige og sannferdige utalelsene jeg har lest igjennom posten. Thumb up to you!!:cheers: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flesvik Skrevet Juni 26, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2007 Til aktiv kjøring er FWD overlegen i svingene.På baneløp så har ikke RWD bilene sjangs mot FWD bilene. Kreftene fra motor blir direkte plassert i bakken og minst mulig drivverk som<stjeler krefter. At motoren drar i rattet er ikke merkbart i nyere biler. Andre fordeler er mye enklere sammenkobling til 4x4 da motoren står tverrstillt og allerede driver fremhjulene. Ulemper jeg har sett di fleste FWD bilene har er om vinteren når dem blir stående midt i bakken. begynner dem å spinne da vrir hele fronten på bilen seg om man blir låst i en brøytekant eller noe med en gang. Hahaha her var det mye bullshit. kan du støtte opp om noen av disse påstandene? rene banebiler = formel biler, gocarter, LMP (Le Mans Prototype), gruppe C, osv har alle RWD for en god grunn. med bakhjulstrekk kan man kjøre mye fortere i svingene og på tørt føre aksellererer de også mye bedre (du har vel ikke sett en top fuel dragster med forrhjulstrekk). det med att FWD er lettere og konvertere til firehjulstrekk er vel også feil da du mangler ting som en kanal til å plassere mellomakselen og plass til diffen bak. se på det fifth gear klippet så ser du hva som kan svinge krappest. Jeg tror ferrari, lamborghini, aston martin, porche, lotus, dodge, ford, osv har litt peiling da de setter bakhjulstrekk i sportsbilene sine. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
4x4 tdi Skrevet Juni 26, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2007 synes det er kjekt med trekk både foran og bak jeg... hvorfor velge ? Siter 2000 suzuki grand vitara 2.0 tdi,cruisebil. 2005 Golf V 1,9 tdi. 1983 honda vt 750 custom,seriøse greier. 1977 vespa 50 special,4 håndgear. kreidler 50 rs. lohi 13 fot med 50 hk mercury Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nomix Skrevet Juni 26, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2007 Det eneste den testen viser, er at en E46 understyrer mindre enn en 156. Det sier ikke noe spesielt om FWD vs. RWD. Poenget mitt er, at FWD ikke nødvendigvis gjør en bil til en familiebil, og at RWD ikke nødvendigvis gjør en bil til en sportsbil. Ford Focus og Mini Cooper viser vel egentlig ganske greit at man kan få kjøreegenskaper fra FWD, hvor mye enkelte enn vil bitche om at det er piss. Og som andre har sagt, en Integra er kanskje mer morsom å kjøre enn en 316i. Alt er relativt. Å si at alle biler med FWD er piss, er som å si at all vin er elendig fordi det eneste du har smakt er Blue Nun. Eller som å si at alt øl er elendig bare fordi du har smakt en Tuborg. Siter Sosialdemokratisk liberalkonservativ realist med kamera. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Juni 26, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2007 RWD er uten tvil best når vi kommer over 250 HK, rett og slett fordi da tar effekten opp for stor del av det totale veggrepet. Hvor mange her har biler med mer effekt? Noen er det jo, men den store hopen ligger fra 90-170 HK, og da er jeg ikke så sikker lenger. Ingen skal i hvertfall fortelle meg at det er bedre å kjøre en Volvo 240 fra midten av 80 tallet, enn en Ford Mondeo 07. Den som påstår noe slik er enten dum, eller så har vedkommende STORE skylapper. Stiv bakaksel er fint til to ting: Ligge bredt på vinteren, og riktig oppsatt veldig fint fra stående start. Kom igjen folkens, dere bruker bilene til litt annet enn disse to tingene, og da er bestandig en stor tung stiv bakaksel et aber. Masse uavfjæret vekt, fjærer et hjul opp, så påvirkes det andre o.s.v. Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breisladdern Skrevet Juni 26, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2007 Syncro og Quattro fungerer vel litt annerledes? Trodde jeg, iallfall Eirik Nope, akkurat samma greiene.. Torsen differ på de med rettstilt (a4, A6, Passat,) osv. Og haldex på de med tverrstilt, (a3,TT,beetle,Golf osv...) Siter O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VilleW Skrevet Juni 26, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2007 La oss nå heller ikke glemme det at mange (noen?) biler som kommer med FWD også har en bakaksling som kan svinge med framhjula :) Vet at alle i Citroen ZX-serien kom med dette (Tror det hette noe noe ala Passivt Medstyrende Bakaksling eller noe i den dur). Der er det ikke verre enn og ligge i ganske høyt turtall i 3., gire ned i andre så du får ett tålelig turtall, ratte helt om og full gass. Da legger du en FWD bredt uten og bruke brekk :D Siter 1988 Golf II aka. Helene Tollak: "Føler at håret mitt har begynt og bli langt nå" Øge: "Kunne vært lengre..." Tollak: "Å?" Øge: "Hvis du hadde spart lengre, hadde håret ditt blitt lengre" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
asona_er_best Skrevet Juni 26, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2007 dette med motorsport når dere nevner det, hva vinner i super nasjonal rallycross og rallycross nasjonal osv? RWD, mens baneracing er vel fwd utmerket, kommer jo ann på fører,bane og hvilken type bilsport.. at en sier fwd vinner i racing og slikt virker jo teit når RWD vinner alt av rallycross..virka bare dumt å si at fwd vinner når jeg ekstremt skjeldent ser FWD vinne noe rallycross løp.. bortsett fra supernasjonal kl.1 hvor det nesten bare er golf har ingen ting mot FWD så ikke missforstå Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
makann Skrevet Juni 26, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2007 Alt er relativt.... Dont kill me if Im wrong men er ikke verdens raskeste skyline (4x4) en 7.9er den og?? Klikk for film. http://vids.myspace.com/index.cfm?fuseaction=vids.individual&videoid=1874188216 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aeomholt Skrevet Juni 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2007 Jeg regner med at dette topicet har vært oppe før. Men jeg lager alikevell denne tråden like mye i protest mot den J*vla reklamen som gjør at jeg ikke får søkt, som at jeg er irritert over alle de hovne middelaldrende "idiotene" på jobben som synes bakhjustrekk bare er noe rånete tull som hører Volvo 240 til. Så hva er da egentlig best til syvende å sist av de to trekk typene? Det vil sikkert være evig uenighet om dette, men hvis folk kan komme med saklige sammenligninger i forskjellige situasjoner så gjør det ting mye bedre Jeg har ikke spesiellt lyst til å komme med motargumenter som; "Det er jo jævlig morro om vinteren da man kan sladde overalt!" Det tar de ikke særlig seriøst, Men jeg har virkelig lyst til å sette de på plass! Help ME! Du husker sikkert som alle andre gutter hvordan det var med forhjulstrekk på trehjulssykkelen :) Jeg har enda ikke vært borti en forhjulstrekt bil som ikke har trekt i alle retninger i større eller mindre grad ved pådrag... For meg er det kun bakhjulstrekk som gjelder pga kjørekomfort og forutsigbarhet. Siter Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aeomholt Skrevet Juni 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2007 Ingen skal i hvertfall fortelle meg at det er bedre å kjøre en Volvo 240 fra midten av 80 tallet, enn en Ford Mondeo 07. En tidligere sjef kjøpte helt ny mondeo ghia-x i -05 med 2.5 v6 og jeg må si at den føyer seg inn i rekken over skuffelse hva "kraftig motor" og FWD presterer. Den som alle andre må gjetes ved fullt pådrag for ikke å ta til siden. FWD er ok som som du sier til økonomiracere men stopper for min del der. Hadde volvo holdt på bakhjulstrekk i sine større biler hadde jeg handla ny bil men en V70 med FWD er ikke noe for meg! Siter Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aeomholt Skrevet Juni 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2007 Det eneste den testen viser, er at en E46 understyrer mindre enn en 156. Det sier ikke noe spesielt om FWD vs. RWD. Poenget mitt er, at FWD ikke nødvendigvis gjør en bil til en familiebil, og at RWD ikke nødvendigvis gjør en bil til en sportsbil. Ford Focus og Mini Cooper viser vel egentlig ganske greit at man kan få kjøreegenskaper fra FWD, hvor mye enkelte enn vil bitche om at det er piss. Og som andre har sagt, en Integra er kanskje mer morsom å kjøre enn en 316i. Alt er relativt. Å si at alle biler med FWD er piss, er som å si at all vin er elendig fordi det eneste du har smakt er Blue Nun. Eller som å si at alt øl er elendig bare fordi du har smakt en Tuborg. Det er ikke noe galt med FWD hvis de klarer å få effekten ned i bakken og klarer å lage en forstilling som oppfører seg likt uavhengig av hvordan pådrag man har og om man er i sving eller ikke. Men hvis meg gjerne en bil med FWD som har disse egenskapene... Siter Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.