Gå til innhold

Forstilling eller noe annet, henger løst?

Ranger emnet

2fast4u86

Anbefalte innlegg

Hei.

Det har vært sånn i en ukes tid ca, men det føles som at et eller annet henger løst, når bilen triller... En venn av meg mente det kunne være forstillingen, som var løs. Det kan jo seff være noe annet som er løst.

Jeg kjøpte bilen for ca. 2 uker siden nå, og han oppga ikke noen info om nettopp dette.

Hva synes dere jeg bør gjøre? Foreta en NAF-test, kanskje?

Ikke fikk jeg serviceboken fysisk heller, men han sendte meg det på mail.

Noen tips/råd?

Ps! Bilen er fullt kjørbar, men det er noe som henger litt løst tror jeg. Har en kompis som jobber på verksted. Kanskje best å levere inn til han? Hmmm..... :oohh

Die Audi...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg å kjøpte bilen for snart 3 uker siden. turboen, wastegate, dumpen, foringer, støtdemperne, fjærer, og en haug med deler i forstilling, ikke er det noe kat på bilen eller. sikkert mere som jeg ikke har sett som er ødelagt å. og han som solgte bilen bor 5 min unna. ifølge han skulle bilen være i bra stand. det er den hvertfall ikke. jeg har betalt 125000 kr for en bil som er løen (oppbrukt). og det er hans egne ord som jeg har fått høre fra andre på bygda. selvfølgelig etter at bilen er kjøpt og betalt. han tør ikke komme hit med årsavgifts oblatene engang. han skulle sende dem i posten. så aldri stol på en bilselger.

det koster meg sikkert 50000 kr hvis ikke mere og ordne bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg å kjøpte bilen for snart 3 uker siden. turboen, wastegate, dumpen, foringer, støtdemperne, fjærer, og en haug med deler i forstilling, ikke er det noe kat på bilen eller. sikkert mere som jeg ikke har sett som er ødelagt å. og han som solgte bilen bor 5 min unna. ifølge han skulle bilen være i bra stand. det er den hvertfall ikke. jeg har betalt 125000 kr for en bil som er løen (oppbrukt). og det er hans egne ord som jeg har fått høre fra andre på bygda. selvfølgelig etter at bilen er kjøpt og betalt. han tør ikke komme hit med årsavgifts oblatene engang. han skulle sende dem i posten. så aldri stol på en bilselger.

det koster meg sikkert 50000 kr hvis ikke mere og ordne bilen.

Æææsj, det må være det verste:( Da hadde jeg blitt dritforbanna og oppsøkt han typen hvertfall.

2fast4u86: Kan være noe armer i forstillingen ja. Sett den på en løftebukk og gå under bilen og få kjent på de forskjellige delene i forstillingen. Jeg måtte bytte den ene armen på venstre side i forstillingen, og det merket jeg skikkkelig godt når jeg sto å dro i den armen frem og tilbake. Slærk i foringene.

Audi A4 1,8 rettet opp, og igjen kjørbar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg vil helst ikke se han. er litt forbanna. men at han ikke tør å komme hit med oblatene engang sier vel sitt. jeg hadde lyst til å skrive det i mld til han i stad at jeg kom på døren hans i morgen for å hente dem. men da hadde han vel stukket av. jeg måtte etterlyse oblatene. for han har ikke sagt ifra at dem hadde kommet. jippi arti å bytte bil....... not

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bull7: Sånne folk trenger juling! Kjøpte for øvrig min bil av en seriøs eldre lege, så det er nok ikke noe snusk her. Kan være at jeg også tar feil, men NOE henger litt løst der nede. Skal sende den inn på verksted og sjekke understellet, når jeg kommer hjem fra Roma på torsdag. Blir trist å la barnet mitt stå alene uten pleie i 2 dager....

Die Audi...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

han har kjøpt ny bil... han skulle kjøre en gammel audi 100 for det var det eneste han hadde råd til sa han, men det stemmer hvertfall ikke så lenge han har kjøpt en ny bil. så jeg må vel betale alt selv og holde kjeft som vanlig. det gjenstår å se om han sender meg oblatene å. jeg har hvertfall ikke råd til å selge den sånn den står. får jeg igjen 10000 så er jeg veldig heldig. og da må jeg gå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neineineineinei

feil innstilling mr bull7.

Kjør hardt på . det er så mye info som ikke har blitt lagt frem her, og da har du retten på din side!

forresten, ta deg en tur på møller og spør om å få historikken på bilen, da kan du finne ut enda mer! spesielt om servicer er fulgt osv!

Joachim

»[ ] VW Golf IV Highline 1.9TDI 2001

»[x] Volvo V70N 2.0T 2001

»[x] Volvo S60 2.0T 2001

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilen er importert i 2004. eneste servicen som er tatt på bilen i norge er i mai 2005. alt dem kan si om bilen. service hefte finnes ikke. men men.... har fått de nye støtdemperne i dag. så nå håper jeg at jeg har fått bytta alle delene før vintern kommer.

Synes ikke du bare skal godta dette. Du har retten på din side når varen ikke tilsvarer slik den ble forespeilet. Du kan ikke gi deg med dette og bare godta det.

bump..

Hva bumper du for? :op: hehe

Audi A4 1,8 rettet opp, og igjen kjørbar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

he he, bumper fordi jeg synes vi er litt off-topic nå! :P

Har jeg krav på noe som helst, ettersom den ble kjøpt for et par uker siden? Altså, noe ER løst. Men jeg må nok sende den til kompisen min for at han skal se på den først. Hvis det er feil, som ikke tilsvarer selgers informasjon om bilen, bør jeg da kreve kompensering for reperasjoner?

Die Audi...

Lenke til kommentar
Del på andre sider