Gå til innhold

getrag 265

Ranger emnet


Volvo_power_

Anbefalte innlegg

hei har søkt litt på forumet og sjekket etter mellomakslings løsninger til getrag 265 til 240`n,,, men hører rykter om at man kansje kan bruke fremredel ifra 740 med m47 kasse og sette på 240ns bakere del.. da skulle det passe.. høres egentlig riktig ut og siden 740`n er en lengere bil,, men er det noen som kan bekrefte denne teorien her,,? leter nemelig etter mellomaksling til min for tiden:) eller så blir det og sveise en::)

ford granada 2,8i. *solgt*,ford escort*solgt*

volvo 240 90mod *solgt* volvo 740turbo*solgt*

volvo 240tic lekebilen:)volvo91mod*skrot*

Pajero90 kort 2,5tdi bruksbil

tigger alu/syrefast/svartstål pm om det er no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker mellomaksel fra 740 og bakre del fra 240 turbo

740 akselen er korta inn litt,men husker ikke hvor mye,men det er den typen som har hardykobling mellom aksel og girboks.. mulig alle har det for jeg er ikke så oppdatert på 740.

Den passer rett på hardykoblinga på Getragboksen hvertfall..

 

så du måtte korte den inn ja,, gjorde du dette selv eller fikk du pro.. folk til og gjøre det? hm jakter etter løsningen som er kjapp og holdbar se

ford granada 2,8i. *solgt*,ford escort*solgt*

volvo 240 90mod *solgt* volvo 740turbo*solgt*

volvo 240tic lekebilen:)volvo91mod*skrot*

Pajero90 kort 2,5tdi bruksbil

tigger alu/syrefast/svartstål pm om det er no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk proffer til å korte den inn.. ville ha den i balanse

men har du tilgang på dreiebenk så går det jo å prøve. bare stikke opp sveisen på den enden som er fremst på akselen å trekke ut,korte den til passe lengde å trykke i akselenden igjen og sveise igjen å håpe det ble bra. er man nøye så burde det funke :happyhappy:

Har ikke hatt noen trøbbel med denne løsningen etter snart to år med tortur fra t3/4 hybrid med 1.5 bar ladetrykk,datasprut,truetrac osv.. Så holdbart er det nok ja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvor fikk du gjort dette da.. ser du er ifra oslo... noen folk rundt her som gjør slik,, foreks sarpsborg motorverksted??,, har du lengden som hele akesl skal være? eller må dette måles for vert prosjekt?

ford granada 2,8i. *solgt*,ford escort*solgt*

volvo 240 90mod *solgt* volvo 740turbo*solgt*

volvo 240tic lekebilen:)volvo91mod*skrot*

Pajero90 kort 2,5tdi bruksbil

tigger alu/syrefast/svartstål pm om det er no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er trønder så jeg gjorde det oppi barteland før jeg gjorde østlending av meg..

Sarp. motorverksted er sikkert en grei plass å få det gjort,eller ethvert mek. verksted burde klare dette.

Men må passe på så man ikke tar mer enn sveisen da enden går inn i røret noen cm. for sentrering..

Unicardang i Oslo v/karihaugen gjør balansering og sikkert innkorting.. men lengden husker jeg desverre ikke lenger..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lag deg medbringer med getrag splines og volvo flens.. Mye bedre, slipper den stygge hardyplata som bare ryker hele tia. Dyr er den også... Skal vel ikke bli noe kast hvis du dreier av skjøten, merker åssen røra står i forhold til hverandre, korter inn og sveiser vel.

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

høres ut som du er god i dette lyst og tjene penger a? vis du lager en te meg? kan lissom lage selv og men er lissom alderi gjort det før.. medbringer vet jeg lissom ikke ossen jeg skal lage lissom... resten er jo egentlig pice of cake

ford granada 2,8i. *solgt*,ford escort*solgt*

volvo 240 90mod *solgt* volvo 740turbo*solgt*

volvo 240tic lekebilen:)volvo91mod*skrot*

Pajero90 kort 2,5tdi bruksbil

tigger alu/syrefast/svartstål pm om det er no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hardykoblinger som ryker!? er vel ikke noe som skjer hver dag!!

Men hvis man kjører som man har stjælt bil og bensin så holder ikke noenting da :afro

Men er helt klart mere holdbart uten hardykobl. men mindre jobb/ombygging hvis man velger å bruke det.. det var vel det som var et poeng her..

Anyways så har ikke jeg bytta hardykobling enda hvertfall..

men hver sin smak!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fremre del ifra 240 88mod og opp med hardyskive, og bakre del ifra eldre type. F.eks en med M46. Passer smukk ilag. Må bare flytte litt på støttelageret, og borre nye hull til innfestinga på det.

Holdt fint til meg med 400+++Hk.

 

har ikke noe bilder eller tegninger da?

ford granada 2,8i. *solgt*,ford escort*solgt*

volvo 240 90mod *solgt* volvo 740turbo*solgt*

volvo 240tic lekebilen:)volvo91mod*skrot*

Pajero90 kort 2,5tdi bruksbil

tigger alu/syrefast/svartstål pm om det er no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår