Gå til innhold

Manuell eller automat

Ranger emnet


duxx0

Mauellt eller automat gear  

75 stemmer

  1. 1. Mauellt eller automat gear

    • Manuell
      54
    • Automat
      19
    • Jeg kjører kun el-bil
      3


Anbefalte innlegg

Det er jeg som skal kjøpe meg ny bil ja og lurer på om jeg skal velge manuell eller automat.

 

Bilen skal brukes til litt bykjøring, mye småkjøring og en god del landeveiskjøring.

 

Om vintern vil den kjøre på piggdekk på tildeles GLATT vei.

 

Om sommer er det en del hompete grusvei ol.

 

En ting til vil en bil med automatgir være "vanskeligere" å akselerere og forbikjøre med enn en bil med manuelt gear (skifte ned i et "for lavt" gear)

Internetporrmissbrukare

Kjør hardt, kjør stil, kjør bæbu-bil :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

automat er mindre slitsomt og krever mindre av deg. Mye kø kjøring? kjøp automat. Men da er all moroa borte.

 

Forbikjøring? Kommer an på automatkassa de, om den kan "flippes" et gir ned og så gi deg flatt jern så går det smertefritt. Har du derimot en kjedelig og vanlig automat kasse så trenger du lenger tid/vei for å komme opp i hastighet.

 

Jeg tenker ikke tanken på automat ennå. Når jeg blir 80, så kanskje.

VACN - VW Audi Club Norwegen avd. Agder

[x] VW Golf 5 R-TSI 2007mod [x] Opel Kadett C 1.2 1976mod (solgt) [x] VW Golf 2 1984mod (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På glatte veier er vel mauell en fordel er det ikke? Da kan du bremse forsiktig på girene o.l...

Nå vet ikke jeg hvor fersk du er bak rattet, men hvis du er fersk er det jo kjekt å "lære" seg å kjøre skikkelig bil ( med manuell altså ) sånn at du ikke blir helt handicappet når du eventuelt skal låne en med manuell giring ved en senere anledning...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Automat er DIGG, men bør ikke være rævkjørt da. Automatkasser koster jo en DEL mer enn manuelle kasser hvis noe går til helvette. Som noen nevner her så er ikke automat det man lærer seg å kjøre bil med. Er vel slik at hvis man kjører opp med automat får man kun kjøre bil med automat, sikkert ikke uten grunn.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer litt an på hva slags bil du skal ha. Skal du ha en liten bil med liten motor ville jeg aldri hatt automat. Dersom du har en bil med litt kraft i fungerer automat helt fint.

 

Hadde automat i BMW-en og det var ikke noe problem å kjøre med på vintern. Var heller ikke noe problem å gjøre forbikjøringer og lignende. Men på en bil som golfen ville jeg aldri hatt automat. Den skal være liten og kvikk og derfor er manuell et must.

 

Hva slags bil er det du skal ha duxx0?

2002 Jaguar XJ 3,2 V8 Executive

1993 Audi 80 2.0S Avant

Jettaeinser.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før har jeg bare vært manuell manuell. Fordi at det gir en bedre følelse av å kjøre bil. Du kan kontrollere bedre selv, og alt det der.

 

Men, om en bil har en bra automatkasse, så har jeg faktisk i det siste fått mere og mere sansen for automat. Det er jo så mye lettere :) Så comfy. Jeg driver å tenker på E30 325 cab som neste bil, og er ganske ivrig på å få denne som automat. Er jo cruise bil! :) Noen som vet hvordan automatkassa er på denne?

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår