Gå til innhold

Manuell eller automat

Ranger emnet

duxx0

Mauellt eller automat gear  

75 stemmer

1. 1. Mauellt eller automat gear

• Manuell
      54
    • Automat
      19
    • Jeg kjører kun el-bil
      3

Anbefalte innlegg

• Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Originally posted by Bjørn Vidar Pedersen

Noen gang sett et menneske med tre bein? Jeg kjører manuell nå etter 18 år med automat, men den neste bilen blir uten tvil med automat.

Ja gamle sjørøvere hadde gjerne Trê bein..Men har aldri sett en med 3 bein....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke snakk om å latskap, men 20. juli var det 24 år siden Neil Armstrong var første mann på månen, og da skulle det ikke være nødvendig å sitte å røske i den vispen i dag. :)

hehe.. sant nok.. men,JEG liker ihvertfall å ha mest mulig kontroll over saker og ting,sjøl... f.eks. vil jeg gire når JEG har lyst,ikke når girkassa har lyst :D

men,forskjellige folk,forskjellige meninger....

snow junkie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes automat er helt fint, men da må det være en girkasse som man er sikker på at holder, for når en automatkasse først ryker er det som oftest sinnsykt dyrt å fikse. Noen biler er kjent for å ha dårlige automatkasser mens andre har bra..

Bilen min er ombygd fra automat til manuell etter at girkasse nr. 3 røk på 270000 km, de gamle automatkassene i Audi 100 fra 80-tallet er ikke akkurat kjent for å være så veldig bra.. :D

Andre automatkasser, f.eks. mange amerikanske og de som sitter i eldre Mercedes, er kjent for å være nærmest umulig å slite ut/ødelegge..

Personlig ville jeg valgt automat hvis jeg skulle kjøpt ny bil, mye mer komfortabelt og behagelig enn manuell..

'87 Mercedes-Benz 300GD (prosjekt rustfiks - i dvale)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men noen som vet om hvor "sprek" denne forden er (hakke anelse selv)

tenker jo da på et annet alternativ (ikke bilen på bildet) en temmelig lik bil med manuell til 22k og så slenge på ekstra stæsj til 7k

hva kan jeg få til 7k

tenker da

ett annlegg med god lyd ikke over 3k

hmm noe annet snacks til 4k (seter eller.no)

åpen for forslag

Internetporrmissbrukare

Kjør hardt, kjør stil, kjør bæbu-bil :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gamle sjørøvere hadde ofte Trebein og ikke Tre bein, det er to forskjellige ting, engelsk orddeling er en uting.:)

pirke pirkeheyyou heyyou akkurat nå som jeg liksom skulle rette på en annen:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by duxx0

det er snakk om en nyere ford scorpio (90 mod)

Hvis du skal ha fir´er så bør du ta manuell, men skal du ha seks´er så er både seks´ern og automatkassa å anbefale, er litt mer dreiemoment i seks´ern over hele registeret.

Kjenner ikke kassa i scorpio(A4ALD???), men de eldre fordkassene, c3 etc. er vel sånn midt på treet når det gjelder det meste, reagerer godt på kickdown.

Er selv litt på jakt etter Granada 2.8(i) eller 3.0 med automat nå(mangler bare pengene).:)

post-792-13804852279502_thumb.jpg

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider