SirLund Skrevet Juni 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2007 Hvordan måler jeg ladetrykk på g-lader'n min? og hvor mye koster en evt overhaling? mistenker den har sett sine beste dager... Siter Corolla GT twincam [x]Subaru impreza GT (en slik bil SKAL jeg ha igjen!) [x]Corolla 1300 "gti" R.I.P [x] passat g60 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bobbysucks Skrevet Juni 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2007 http://www.sstuning.org/overhaling.html Siter brumm brumm... ptchiii.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SirLund Skrevet Juni 26, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2007 såpass dyrt ja... noen som veit åssen jeg måler ladetrykk da? Siter Corolla GT twincam [x]Subaru impreza GT (en slik bil SKAL jeg ha igjen!) [x]Corolla 1300 "gti" R.I.P [x] passat g60 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bobbysucks Skrevet Juni 26, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2007 1. Start Motor 2. Move the MFA selector to "2" 3. Press and hold the MFA end button (keep holding) 4. Stop motor 5. Start Motor 6. Release the MFA end button. 7. Press the MFA End button one time. You should now see 84-104 readings fluctuating with idle. Anything higher than 104 is not right (vacuum leak). Much less than 84 is probably too much timing advance. Go run your car!!! 3rd and 4th gear to REDLINE. Carefully note the highest #'s you've got. A pullied charger should not make less than 11.6psi, and even so, thats weak. A Stock charger should make ~~11psi in perfect shape! USA EURO Hg(#'s of boost/vacuum) Comments 15 200 -23.7 55 400 -17.8 90 600 -11.9 127 800 -5.9 148 1000 0 (Atmosphere- ala no boost, charger is bypassed) 172 1200 2.9 psi (Your charger is dead or big boost leak) 192 1400 5.8 psi (Your charger is about dead or big boost leak) 211 1600 8.7 psi (Your charger needs new apex strips or big boost leak) 228 1800 11.6 psi (Great for stock pulley, Probably needs new apex strips if 68mm pulley) 242 2000 14.5 psi (Great for 68mm pulley on stock charger) 255 2200 17.4 psi (Great for 68mm pulley on heavily ported charger, hold on to your ass fast!!) 255 and up folks need to be careful with fueling, as the programming maps end at about 242 on the ecu Dynotuning, and air/fuel/egt gauge, and custom chip recommended Siter brumm brumm... ptchiii.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SirLund Skrevet Juni 27, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2007 kjempe=) takker Siter Corolla GT twincam [x]Subaru impreza GT (en slik bil SKAL jeg ha igjen!) [x]Corolla 1300 "gti" R.I.P [x] passat g60 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.