Gå til innhold

Jarbra: Mazda RX7 - Haltech mottatt!

Ranger emnet

Jarbra

Anbefalte innlegg

Prosjekt Do It Yourself!

IMG0020.jpg

DSCN0442.jpg

Jau, har da handla meg en 1986 Mazda RX7. Bilen er kjøpt ny i Norge, og er i utgangspunktet en 150-hesters sugemotor. Den er kastet ut til fordel for en 1988 Turbo-motor, og alt som hører med. Den har også selvfølgelig diffbrems.

Har kalt prosjektet DIY (Do It Yourself)fordi alt skal gjøres selv. Bilen er for øyeblikket pusset ned, og er like flerfarget som fargekartet til Jotun. Skal etter planen bli svart. Skal ikke ha noen form for styling e.l. da denne klassikeren bør holdes original. Prøver å hive ut noen bilder, uten at jeg lover det helt store enda. Må få mulighet til å få tatt noen ordentlige bilder!

Motoren skal være nyoverhalt og streetportet. Det er montert Walbro 255-pumpe og 720cc sekundærdyser.

Da jeg kjøpte bilen fungerte ikke blinklysa. Bestilte meg derfor en ny "blinklyscomputer" fra USA. Fikk den i posten en ukes tid senere til den nette sum av 204 kroner! Anbefaler 915 Racing!

Lager en liten liste over hva som må gjøres... Det som allerede er gjort krysser jeg ut. Slenger på mer etterhvert som jeg kommer på det.

[x] Lakkere hjulbuer med hammerlakk

[x] Kjøpe nye dekk (gromme 205/55/16!)

[ ] Lakkere bilen

[ ] Coilovers!

[ ] Nye foringer og endeledd

[ ] Fikse "3800 laggen"

[ ] Bytte alle vakuumslanger

[ ] Fjerne unødvendig skrot i motorrommet

[x] Fikse blinklys

[ ] Kjøpe og montere datasprut

[ ] Kjøpe nye felger (usikker på type)

[ ] Ta 4-hjulskontroll!!

DSCN0460.jpg

Vært litt varmegang her ja... Her ser man også hvor feilstilt bakhjulene er. Den orker hvertfall å spole!

DSCN0464.jpg

4-stempla calipere foran. Klyper så det kiler i bihulene...Ikke noe behov for oppgradering her enda i allefall.

IMG005.jpg

Mobilbilde av interiøret. Rimelig standard bortsett fra rattet og noen instrumenter. Skal beholdes sånn det er.

IMG006.jpg

Ikke noe spesielt å se på her enda heller..

Kommer med litt oppdateringer sånn etter hvert som det skjer noe. Planen er å ha den ferdig til høsten.

Bidrag

Setter veldig pris på om noen ønsker å bidra med deler eller noen kroner. Er student, så har ikke veldig mye kroner å rutte med. Paypal: jarbra@gmail.com. Ta kontakt på PM dersom du har noen deler du vil donere.

1986 Mazda RX7 Turbo Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 234
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Artig at noen viser interesse for prosjektet!

Ja, planen er å få den ferdig til høsten i første omgang. Skal prøve å oppdatere ofte med bilder.

IMG002.jpg

Slenger ut et bilde bakfra også. Har de runde, japanske lyktene. Syns de er mye penere. Har også cleanet hele baken, nøkkelhullet er også fjernet nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kult at noen følger prosjektet!

Slenger ut en haug med bilder og litt kommentarer på det som skjer.

DSCN3213.jpg

Fjerna antennehullet.

DSCN3211.jpg

Jeg foretrekker rumper.

DSCN3214.jpg

Her har jeg cleanet bakdelen. Har fjerna nøkkelhullet også.

DSCN3204.jpg

Mazdaspeed instrumenter. Regulerbar styrke og farge.

DSCN3207.jpg

Interiøret er rimelig helt og pent.

DSCN3208.jpg

Baksetene.

DSCN3206.jpg

Instrumentene her skal fjernes. Vet ikke helt hvor jeg skal putte de enda. Forslag? Knappen er til vifta i motorrommet. Jeg har fått lånt meg en gammel sonyspiller og noen Svinesundselementer. Får duge så lenge. Anlegg er absolutt ikke prioritert.

DSCN3200.jpg

Her er ting rimelig originalt. Motoren er som sagt byttet og overhalt. Den originale clutchvifta er fjernet til fordel for en elektrisk fra Volvo V70. Flytter enorme mengder luft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider