Gå til innhold

Lørdag 8. sept 2007: STREET LEGAL i Brumunddal

Ranger emnet

Skody

Anbefalte innlegg

Takk for i dag. Utrolig mye rått i alle klasser! Fylte opp minnekortet alt for fort, men det gjorde vel ingenting da det ikke er noe særlig å knipse i mørket. Prøvde litt film i mørket, men det funker i hvertfall ikke med mitt kamera til femhundre kroner.

Artig å se en rusten, mattsvart Kadett B Coupe vinne Street klassen. Altså den mellomste, nest-verste. Applaus også til trønderne som vant to av tre klasser og kjørte veldig mange av sine frem til finalene. :thumb

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for i dag. Utrolig mye rått i alle klasser! Fylte opp minnekortet alt for fort, men det gjorde vel ingenting da det ikke er noe særlig å knipse i mørket. Prøvde litt film i mørket, men det funker i hvertfall ikke med mitt kamera til femhundre kroner.

Artig å se en rusten, mattsvart Kadett B Coupe vinne Street klassen. Altså den mellomste, nest-verste. Applaus også til trønderne som vant to av tre klasser og kjørte veldig mange av sine frem til finalene. :thumb

Da var kvelden omme. Med utrolig værflaks. Regn kl.10 på dagen, og kl.16, rett før kjøringa begynte. Så opphold og solskinn til sola gikk ned. Noen pauser ble det også i år, bla.pga. mistanke om feil oppmålt banelengde, en tur pga for mye motlys fra kveldssola(!),og en tur pga. litt problemer med å få tilbake biler til depot fra returlanen. Masse rå biler, ja. 4 stk i Bad Boys kjørte total-break-out (dvs.fortere enn 7,60sek.) i første kvalrunde. Godt gjort.... (værst var det nok for mr.Aaboen som totalbreaka ut til tross for masse bremsing og under 90km/t i mål....

Håper det er noen som etter hvert legger ut litt bilder og info i denne tråden.

Resultatservice ligger inne på amcar`s hjemmeside, hvis noen undrer.

Jeg takker alle som møtte opp og gjorde dette stevnet mulig.

God natt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse bildene er verken redigert eller krympa. Plukka de bare ut som en smakebit.

brumunddal269_rykare.jpg

Denne rustne Kadett B Coupéen vant Street-klassen. Altså den mellomste. :thumb

brumunddal040_burnsmoke.jpg

brumunddal147_vwvariant.jpg

brumunddal210_burnsmoke.jpg

REAL HOT ROD'S NEVER SHINE

brumunddal226_331rod.jpg

REMEMBER PEARL HARBOUR! IT'S PAYBACK TIME!

Pauseunderholdning

brumunddal243_jenter.jpg

Kontrollmåling

brumunddal250_kontrollmaling.jpg

Det ble lagt inn protest da fler og fler Bad Boys kjørte breakout. Men det viste seg bare å mangle noen få cm.

Filmsnutter i .mov. Bruk VLC, ikke QukTime!

http://ravnan.net/bilder/treff/street_legal_brumunddal_20070908/brumunddal293_anton_sidelengs_audi_8.27.mov

http://ravnan.net/bilder/treff/street_legal_brumunddal_20070908/brumunddal294_kvass_fartshump.mov

http://ravnan.net/bilder/treff/street_legal_brumunddal_20070908/brumunddal297_331rod_realhotrodsnevershine.mov

http://ravnan.net/bilder/treff/street_legal_brumunddal_20070908/brumunddal298_burneshow_jorgen_skaug_oyvind_maanum.mov

http://ravnan.net/bilder/treff/street_legal_brumunddal_20070908/brumunddal303_anton_8.12_%20sikksakk_%20vm_i_autoslalom_superstressa_fartshump_7.63_breakout.mov

http://ravnan.net/bilder/treff/street_legal_brumunddal_20070908/brumunddal309_750hk_anton_breakout_7.52_173kmt.mov

Ja, MOV er et ræva format, ja fotoapparatet mitt suger. Ja, jeg deltar i VM i lange filnavn, men det er kommentarene til Bugge som er rosinen i pølsa her! :) De er det verdt 150kr i seg selv å få høre på. Han er bare rå til å showwe! :thumb

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg hjemme igjen etter en fin helgetur til Mjøsaområdet og Brumunddal. Vi campet på Strandheim camping og fikk to hytter som nesten lå i vannkanten med fin utsikt over Mjøsa. Selve treffet foregikk midt i sentrum og returlane gikk igjennom et tettbebygget strøk med 30 sone og fartsdempere - morsomt. Vi kom tidlig og fikk en finfin plass i depoet i BadBoy klassen. Teknisk insp. var meget proft utført og jeg måtte til og med skru ut en hjulmutter slik at dem kunne måle pinneboltene. Obligatorisk førermøte med disk hvis du ikke møtte opp - bra! I det store og hele var dette treffet langt mer velorganisert en noe annet jeg har vært borti før.

BadBoy klassen fikk tre kval drag og jeg kvalet inn på 7,88 med en break out på 7,70. Dette ga meg en 12 plass totalt av 37 biler. Når det endelig var klart til å kjøre stige så var klokken 2215 og både meg og de som var med meg var klare for å komme seg tilbake til hytta og grillen. Valget var enkelt - gi gass og break out. Uansett hva som hendte så var det en vinn-vinn situasjon. Jeg breaket ut med 7,63 og 148km/t. Det ble etterhvert nokså stor interesse rundt fartshumpen min (I Brumunddal så kaller dem bobler for fartshumper - aner ikke hvorfor) og helgens beste kommentar måtte være han som kom bort og peiket på lambdasonden og lurte på om jeg skøyt inn rakettfuel rett i eksosen som en form for afterburner

Et kjempefint treff som absolutt anbefales. Det måtte ha vært minst 1500 - 2000 tilskuere og stemningen var helt knall.

Mvh

BB

VW boble 1965

Lenke til kommentar
Del på andre sider