Gå til innhold

Spring rate, på senkesett

Ranger emnet


mazdafreaks

Anbefalte innlegg

Er det noen som sitter på en liste av forskjellige spring rate på senkesett, til mx5 ligger dette ute på nett, eg må bytte ut eibach senkesettet nå, dette ødelegger jo bilen helt, og må ha noe som er mye stivere, Er så mangen så anbefaller kw justerbart, men hvorfor skal eg drive å justere da, eller kjøpe ett fordyrende senkesett for å skru det ca 40mm senk, bruker også 8,5x18" hjul.

http://www.bilforumet.no/faq.php

Maks 5 linjer i signatur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så kjøp deg gule koni da vel. og behold dine eibach senkefjærer. ikke værre enn det vøtt. er demperene dine som utgjør mest av hardhet.

fordelen med justerbart er å kunne heve og senke den etter ønske. for eksempel heve den til vinteren, og legge den ned om sommeren. så slipper man å drive å bytte fjærer eller kappe dem.

for noen kan bilen aldri bli lav nok vett, da er det kjekt med justerbart.

Det SKAL ryke av en Diesel-bil!!!!!

98 mod Golf IV TDi http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=78421

Powered by http://www.dreamtm.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er vel gule koni til golf som det er til mxen, de justeres i retur, så det hjelper lite å holde den nede i bunn,pluss koni er søppel lekker olje etter en stund, iallefall min erfaring, fjørene er rett å slett for slappe, nå er det begynt å bli noe defekt også fremmi der, klunker når eg svinger, så eg tror lagret på topp har fått smellene.. Hvordan funker feks KW kit med dempere, er disse stivere enn eibach, og hva med bilstein sitt kit, er disse bra.

 

Og skal man drive å heve å senke den så må man ha hjulkontroll også om man skal ha riktige vinkler, meget viktig på vw iallefall, merket det bak på denne, hjulene stod så skjevt eg aldri har sett hjul før. måtte modde armene for å få de rett. Kanskje pga denne er 4x4, og dårlig designet understell..

http://www.bilforumet.no/faq.php

Maks 5 linjer i signatur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Riktige hjulvinkler er like viktig uansett bil.

Jeg bruker selv KW var 3. helt suverent når det gjelder stivhet i hvertfall. men da har jeg da justering av hardhet og re-bound.

Etter hva jeg har hørt, er visst Eiback sånn midt på treet når det gjelder kvalitet, men er mer til "vanlig" senk. H&R skal visst være bedre. Brukte selv InterAlloy komplett sett før, og dette var stivt og bra.

Fjærtårnslagrene er standard å måtte bytte ofte. i hvertfall hvis bilen din er stiv og blir brukt litt hardt, selv har jeg byttet disse årlig og de er alltid defekte ved bytte. spiller ingen rolle om man bruker original eller uorginal på disse.

Når det gjelder forstillingene på disse bilene, er det nesten fåfengt å få bra så lenge du senker bilen. i hvertfall på fwd. man får ikke justert camber-vinkelen nok, og bak har man ikke noe justering, så der trapper hjulene etter en liten stund.

Det SKAL ryke av en Diesel-bil!!!!!

98 mod Golf IV TDi http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=78421

Powered by http://www.dreamtm.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår