Gå til innhold

acetone i bensintanken?

Ranger emnet

v740b230f

Anbefalte innlegg

Nei... Det var lakktynner (Toluene).

Aceton er litt hissig mot plast osv. Det anbefales ikke akkurat.

Som jeg sa noe sånn :roll:

Ergo, per definisjon, ikke definert. :happyhappy:

( )Volvo 940 turbo

- Når det gjelder hester i eldre biler, er det noe som heter "det var engang..." -

- La drømmer være drømmer og ikke forumtråder... -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hm.. jeg har ikke akkurat noe jordebil å teste på. men noen må jo prøve.. for en stund siden så jeg Mythbusters (<3) at de hadde en v8`er som de skulle teste med alle slags ting. og da heiv de noe kvasst (var det aceton??) oppi tanken og det hørtes ut som om det kom 100 ekstra hk ut av motoren. det var rått!! noen må teste det!

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

-vw polo:S

-200sx S13, E85 edition 320 RWD;)

X Volvo 740 GL, 88mod. *godbilen*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aceton kjører du ikke lenger på normalt sett. Men en god dose hjelper på oktanen,så hvis forbruket er elendig pga lett bank/feiltenninger,så kommer du lenger.

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litersprisen på Aceton er ganske relativ i denne sammenheng da;)

Noen som vet?

Yessør ;)

Link

5 l for 248 Norske Skillinger ;)

(og btw; hvis deres små barn noen gang har en metallisk ånde, som kan minne om aceton, kan dette være tegn på sukkersyke ;))

Men nå har det vel seg sånn det at du kan vel klemme stort sett all brennbar væske på tanken, så kan motoren gå (begrenset) på det. Vet at i militæret før i tiden kom de med Multi-Fuel, som kunne gå på praktisk talt alt bare du blandet det med litt bensin.

Men ett stoffs (uheldige) virkninger på en motor varierer vel fra stoff til stoff, da bensin\diesel motorer er lagd for og gå utelukkende på dette?

1988 Golf II aka. Helene

Tollak: "Føler at håret mitt har begynt og bli langt nå"

Øge: "Kunne vært lengre..."

Tollak: "Å?"

Øge: "Hvis du hadde spart lengre, hadde håret ditt blitt lengre"

Lenke til kommentar
Del på andre sider