Gå til innhold

Bankelyd ved pådrag/motorbrems... Noen som kan hjelpe?

Ranger emnet

volvo-r-sport

Anbefalte innlegg

Heisann!

Var litt sleten etter jobb i går så jeg tok meg en liten tur i grøfta med golfen... Skjedde ikke noe bortsett fra at jeg har fått en bankelyd fra motoren... Det smeller, jeg tror at motoren tar i torpedo eller noe sånt...

Det smeller når jeg:

-Slipper gassen og gir på i 1. gir.

-Girer ned og slipper clutchen fort ut når jeg bremser på motoren.

Er det ett motorfeste jeg har tatt? I såfall hvem er det mest sannsynlig at har røket? Og er det flere enn de 3 festene jeg ser når jeg står og spaner ned i motorrommet???

Takknemmelig hvis noen har tips til meg...

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var jo liksom gummien jeg tenkte på når jeg sa det, er ikke noe annet som har kvelda. Skal prøve å jekke den forsiktig i bånnpanna etterpå og se om det er ett feste som har røket...

Utrolig at det gikk så bra, dro trossalt av i 90 og dette var eneste som skjedde.

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jekk på innfestingen/rammen rundt da. En kompis jekka midt på selv om jeg sa det til han mens jeg sto og så på. Det ble en liten bulk og så tilsynelatende til å gå bra, men etter noen uker bestilte han ny panne fra Veng. :D

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider