Gå til innhold

Klakking i polo

Ranger emnet

Polo_96

Anbefalte innlegg

Er en stygg klakke lyd i polo'n min:( hører den best når jeg kjører litt sakte på 1 og 2 gir.. trodde det skulle hjelpe med litt ny olje og filter,men uten noe hell.. kan det være ventilene? noen som snakka på det,men at det hjalp lite å bytte pga at det kom til å bli lik lyd igjen etterhvert.. noen som veit noe/har noen råd? lei av den klakkelyden..:helpme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ventilene lager vel mest en tikkelyd når de er slitt eller du har lite olje. Den lyden blir gjerne borte hvis du bytter olje, men det kan i noen tilfeller bare være å utsette problemet litt..

Klakking? Er den der hele tiden? Varierer den med turtallet? Også når bilen er i fri? Får du den til å øke/forsvinne ved å gjøre noe spesielt?

Saab 9-3 1.8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikker på at lyden kommer fra motorn da, for meg så kan det høres ut som et defekt drivledd.

Sjekk mansjettene på yttre drivledda, disse står ute ved hjula foran. De skal være tørre og fine.

Mye har bilen din gått da.

I just love 2 see their faces when they been whiped out by what they thaught was just a boy racer;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

drivledd og øvrefjærbenslager kan det være, men mitt tips er at du har et motorfeste som er helt gåent.. Når du kjører sakte på lavt turtall i 1. og 2. gir, får motoren en god del vibrasjoner opp og ned.. dette gjør at man lett hører et slitt motorfeste..

- golf gti16vT prosjekt

- 76 polo - prosjekt UR -polo

- 77 derby - old skool

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...