volvo242turbo Skrevet Juni 26, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2007 hvilket oppsett skal eg kjøpe førr å få ca 350-400 ærlige hk på en chevroleth 350 motor? motoren er en 1979 mod..er 750 holley forrgassar å ett sværare innsug på den no.(huska ikkje merke på de) å hedears..bremsa 217 hk på hjula..står i en volvo 242. nåken tips? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trønder Nova Skrevet Juni 26, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2007 har en 355 på ca 420-450hk se spec i tråden min ,Trøndernova garagen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bowtietwister Skrevet Juni 26, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2007 Har vel mer en stor nok forgasser. Sku vel visst hvilket innsug du hadde , men må se å få dæ bedre toppa og en annen kamaksel. Siter Det er i motbakke det går oppover Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo242turbo Skrevet Juni 26, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2007 Har vel mer en stor nok forgasser. Sku vel visst hvilket innsug du hadde , men må se å få dæ bedre toppa og en annen kamaksel. ja ska sjekke de i helga..er på sjøen i vekene...hvilke toppa å kamm anbefalest då? alu topper so en får kjøpt på amrikanskebildeler? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aeomholt Skrevet Juni 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2007 http://www.edelbrock.com/automotive_new/mc/power_package/top_end_kits.shtml Siter Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet Juni 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2007 Ta en titt på Summit racing's sider. De selger ferdige kit for bla Chevy 350 motorer. I et slikt kit er det topper, kamaksel og innsug som er tilpasset hverandre, pluss nødvendige pakninger osv. Et slikt kit koster rundt 14-1600$. Du får det inn via Jet Carrier båtfrakt for rundt 10 kr/ dollar inkludert alle avgifter og frakt. Evt bruk spesifikasjonene som oppgis i kitene til å komponere ditt eget oppsett. Største problemet med trimming er jo nettopp å få topper, innsug og kamaskel til å passe sammen. Ellers tror jeg kanskje blir vanskelig å nå 400 hk uten å gjøre noe med bunn delen også (stempler, råder) Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.