Gå til innhold

Volkswagen's salgsstatistikk

Ranger emnet

Laaars

Anbefalte innlegg

Har et prosjekt på skolen i trafikk (valgfag). Da valgte jeg og noen andre 'Bilens historie' , og vi skal fordype oss i Volkswagen. Til dette trenger vi salgsstatistikk...

Så jeg lurte på om noen her har, eller vet hvor man kan få tak i statistikk for antall solgte Volkswagen biler fra start og til nåtid... eller noen form for salgsstatistikk da. Gjerne sammenlignet med andre biler.

På forhånd takk!

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Laaars

Har et prosjekt på skolen i trafikk (valgfag). Da valgte jeg og noen andre 'Bilens historie' , og vi skal fordype oss i Volkswagen. Til dette trenger vi salgsstatistikk...

Så jeg lurte på om noen her har, eller vet hvor man kan få tak i statistikk for antall solgte Volkswagen biler fra start og til nåtid... eller noen form for salgsstatistikk da. Gjerne sammenlignet med andre biler.

På forhånd takk!

Et tips kunne jo vært å fordype seg i et konsern som er flinkere til å skryte av historien sin, foreksempel Ford.. Mye enklere å finne materiale om også vil jeg anta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør defintivt snakke med Jan Tore Kopperud hos Møller. Han er produktsjef og en ivrig ildsjel i det norske VW entusiast-miljøet. Slike ting er han dyktig på og er du snill og grei ;) hjelper han deg sikkert.

Mailen er vel jan.tore.kopperud@moller.no alternativt med bindestrek i fornavnet (husker ikke i farten), men jeg ville ringt og presentert meg per tlf først. Får best resultat slik tror jeg :)

I tillegg har du Opplysningsrådet for veitrafikk http://www.OFV.no

Lykke til :)

2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ

1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt

x-'95 Audi S6 4,2 V8

x-'94 AudiCab 2,8

x-'99 Golf GTI 1,8T

x-'98 Renault Megane Coupè

Lenke til kommentar
Del på andre sider