Gå til innhold

Flere Varsellamper tenner

Ranger emnet

Jarle S

Anbefalte innlegg

Har en 99mod Audi A6 2,4 Avant.

- Fikk sist onsdag opp melding om Oljeskift

- På fredag opplever min kone att varsellys for olje, bremser og abs tenner sammen med allarm på 3 Pip.

- jeg kjører bilen flere turer på Lørdag og da er det ingen ting.

- Søndag opplever hun det samme, samt att indikatoren til tiptronicen lyser på ALLE gir sammtidigt. og vi parkerer bilen Hjemme

- I dag Tirsdag tar jeg oljeskift og Når jeg skal Nullstille Service indikatoren kommer den opp med feil på Brems og ABS. Jeg starter bilen og får varsellampe på Olje samt att Turtelleren ikke virker.

- Etter og ha skrudd av og på tenningen nmoen ganger forsvinner feilmeldingene, men kommer pluttseligt tilbake.

-klarer til slutt og kjøre en liten tur til en kamerat uten feilmelding, helt til jeg kommer hjem og skal stoppe bilen, da kommer det tilbake.

Jeg lar bilen stå en liten stund og kjører en tur til for og se hva som skjer.

Plutseligt blinker det i instrumener og det piper, men det forsvinner før jeg rekker og se hvilke, dette skjer 2 ganger men så blinker Brems og Olje, lyser på abs, Turteller slutter og virke bilen 'låser' i 3dje giret med ett rykk samtidig som girindikatoren lyser over alt, stopper bilen og venter litt og prøver igjen og starte, alt utenom girfeilen kommer opp med en gang, snur og kjører hjem (kort veg)men kommer bare ca 100mtr så får jeg feil på gir igjen.

- fikk ett tips om og koble fra batteriet så jeg gjordet dette og lot den være frakoblet en liten time, har kjørt 66 km etter dette uten feil, men er ikke sikker jeg er kvitt dette.

er det noen som Vet hva dette kan være, lurer på om det er dårlig kontakt ett eller annet sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 3 months later...