quack Skrevet Oktober 9, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2003 Problem: man blir stoppa fordi man har kjørt litt fort forbi en sivilpoliti. Politien finner ut at at årsavgifta ikke er betalt og avskilter bilen på stedet. Skilta blir sendt til en eller annen sentral et sted, som er langt unna der man bor. Politiduden prata om ei avgift som måtte betales for å få igjen skilta (årsavgift må seff betales, han prata om en skilt-avgift eller no?). Noen som veit hva det går ut på? Får jeg igjen de gamle skilta og må betale en straffeavgift, eller er det bare ei avgift for å få laga nye skilt som må til? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Jostein Skrevet Oktober 9, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2003 mener at du må betale ca 1500 for konfiskerte skilter.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kid-A Skrevet Oktober 9, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2003 For tre år siden betalte jeg 900 for å få ut igjen skilter etter avskilting pga manglende EU-kontroll Siter Prosjekt: BAD'ROC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ascona Skrevet Oktober 9, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2003 Originally posted by quack Problem: man blir stoppa fordi man har kjørt litt fort forbi en sivilpoliti. Politien finner ut at at årsavgifta ikke er betalt og avskilter bilen på stedet. Skilta blir sendt til en eller annen sentral et sted, som er langt unna der man bor. Politiduden prata om ei avgift som måtte betales for å få igjen skilta (årsavgift må seff betales, han prata om en skilt-avgift eller no?). Noen som veit hva det går ut på? Får jeg igjen de gamle skilta og må betale en straffeavgift, eller er det bare ei avgift for å få laga nye skilt som må til? 1320,- tror jeg den avgifta er på.. Og årsavgift må betales ja, samt tilleggsavgift for å betale den for sent, tror det er 250,- Hvis det er mer enn 6 mnd siden må du også betale for å få lagd nye skilter, er det mindre er nok skiltene fortsatt hos biltilsynet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lassem Skrevet Oktober 10, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2003 Jeg ble 2 skilt fattigere pga manglende eu kontroll og da måtte jeg ut med 1140,- til vegdirektoratet for å få skiltene tilbake. Pluss omkostningene for å få bilen eu godkjent. Siter 75 BMW 2002 US 83 VW Golf GTI 01 Audi A6 2.5TDIqAt 96 Audi A6 2.5TDIqA Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quack Skrevet Oktober 10, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2003 Damn! Ringte biltilsynet i dag, koster 1110,- å få dem igjen! Politien som stoppa meg sa at jeg fikk noen dager på meg til å fikse alt mulig, så slapp jeg "noen hundre" i få igjen-avgift.. men har seg sjøl å takke :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg