Gå til innhold

Vibrasjoner etter motorbytte

Ranger emnet

slitenvolvo

Anbefalte innlegg

Meh, har oppdaget at hele bilen vibrer stygt når jeg kjører i mellom 40-50km/t, særlig hvis jeg akselererer. Vibrasjonene forsvinner hvis jeg clutcher. Får ikke samme vibrasjonene om jeg legger meg på tilsvarende turtall i høyere gir. Noen gode forslag? Jeg mistenker feil montering av mellomaksling, eller eventuelt skade på foringen til støttelageret til mellomakslingen, da jeg kan løfte opp mellomakslingen en god centimeter med handkraft.

Bør også nevnes at jeg kjører med vanlige, men kun ett år gamle, NA gummi-motorfester på en b230fk.

- Rust never sleeps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Garantert opphengslagerert ja, fikk samme problemet sisst jeg bytta girkasse. Men se hvordan stand gummien mellom girkasse og mellomaksel også er, er den helt oppbrukt kan vel det og gi vibrasjoner.

Volvo 850 T-5 94mod

Volvo 244 GL 76mod

Volvo 245 L 79mod B230fk proskjekt

Volvo 144 GL 72mod Søndagsbil

*Member of Volvo Skrensar Lag*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper problemet mitt ligger der. Mener å huske at jeg satt flensen mot girkassen når jeg monterte.

Det gjorde det selvsagt ikke, da det bare er en vei å montere propellen, og den er rett, så lenge det ikke er metall mot metall mellom girkasse og mellomaksling.

Enden på visa var ihvertfall at jeg tok ut mellomakslingen, så over den og konstanterte at det ikke var noe galt. Byttet over til en anen gummi-kobling jeg hadde liggende, og så monterte jeg den sammen igjen, med skiver mellom gummi-koblingen og girkassa, og passet på å ha jevnlange bolter på girkasse og mellomaksling-delen, og presto, så var vibrasjonene borte :)

- Rust never sleeps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider