pIMp Skrevet Oktober 11, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2003 Reglene ved banekjøring er kjøring på eget ansvar, kun forbikjøring på langsletta og den som kjører forbi har ansvar.. hmmmm.. synes det høres ut som audien jeg altså. Regler er regler alverdens synsing om ditt og datt spiller ingen rolle. Hadde han i forden ikke kjørt over evne hadde ikke ulykken skjedd. Hadde han i Audien fulgt reglene hadde heller ikke ulykken skjedd. Det og påsta at han i forden skal betale alt er like teit som og ikke overholde vikeplikt og si at han som kjører på deg skal betale. Hvis han ikke kan ta konsekvensene med den superskjeldne audien sin, så burde han fulgt reglene eller latt være og kjøre på bane :) "fuck the respect - I want the bitches!" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.X Skrevet Oktober 11, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2003 Originally posted by pIMp Reglene ved banekjøring er kjøring på eget ansvar, kun forbikjøring på langsletta og den som kjører forbi har ansvar.. hmmmm.. synes det høres ut som audien jeg altså. Regler er regler alverdens synsing om ditt og datt spiller ingen rolle. Hadde han i forden ikke kjørt over evne hadde ikke ulykken skjedd. Hadde han i Audien fulgt reglene hadde heller ikke ulykken skjedd. Det og påsta at han i forden skal betale alt er like teit som og ikke overholde vikeplikt og si at han som kjører på deg skal betale. Hvis han ikke kan ta konsekvensene med den superskjeldne audien sin, så burde han fulgt reglene eller latt være og kjøre på bane :) Har du noen gang vært på gatebil?? Det her er ikke noe enkel tilfelle, lå og kniva med en evo6 noen runder og han holdt på og torpedere meg noen ganger.. For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pIMp Skrevet Oktober 11, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2003 Originally posted by Mr.X Har du noen gang vært på gatebil?? Det her er ikke noe enkel tilfelle, lå og kniva med en evo6 noen runder og han holdt på og torpedere meg noen ganger.. Jeg har kjørt på bane ja, men ikke på gatebil. Du kjører på eget ansvar, er du redd for bilen din følger du reglene og safer litt. Jeg skjønner ikke poenget med eksempelet ditt. Hvis en bil holder på og torpedere deg flere ganger uten at du gir han litt rom, så ja.. :rolleyes: :rolleyes: Det hviler jo selvfølgelig et stort ansvar på arrangøren som skal flagge av slike mennesker, men følg reglene og bruk hode så har du ditt på det tørre. Noen ting kan en ikke gardere seg mot og da er det fint og være den som har fulgt spillereglene ;) "fuck the respect - I want the bitches!" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.X Skrevet Oktober 11, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2003 Originally posted by pIMp Jeg har kjørt på bane ja, men ikke på gatebil. Du kjører på eget ansvar, er du redd for bilen din følger du reglene og safer litt. Jeg skjønner ikke poenget med eksempelet ditt. Hvis en bil holder på og torpedere deg flere ganger uten at du gir han litt rom, så ja.. :rolleyes: :rolleyes: Kommer jo litt ann på mener jeg, drar fra han på sletta og ut av svinger,han bremser senere og ligger seg inn på gresse og glir ut foran og veg utgan av neste sving drar man i fra igjen..:( For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Oktober 11, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2003 Originally posted by Loppa Mener du at hvis noen kjører på deg og det ikke var med vilje så synes du det er helt greit ? Du betaler skadene på din egen bil med glede ? . Han kjørte over evne (Det hersker det vel ingen uenighet om ?) prøvde å sladde og kjekke seg og når det koster en annen masseivs av penger, burde han erstatte skadene han forårsaket- det er det som er fakta her. Bulken er like stor uansett.... Du må da også forstå at hva Audien gjorde 5 minutter eller 2 uker før spiller ingen rolle for utfallet av denne ulykken. Såpass må du vel skjønne ? Det er liksom derfor man har forsikring etter veien, og det er derfor jeg ikke kjører på bane, selv om bilen min er laget i mer enn 306 eks! Kjørte over evne javel, men hvis han som kom bak var så mye bedre ville han ha skjønt hva som kom til å skje, og kanskje avventet litt! Men kanskje han skulle kjekke seg litt og virkelig dra fra? Er fullt klar over at det var uvesentlig hva alle har gjort tidligere, men hvis rollene hadde vært byttet om, hvem ville blitt hetset da tro? Han som alle kjenner med en grom bil, eller han som ville prøve bilen sin noen runder på Gatebil og fikk en i siden? Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pIMp Skrevet Oktober 11, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2003 Originally posted by Mr.X Kommer jo litt ann på mener jeg, drar fra han på sletta og ut av svinger,han bremser senere og ligger seg inn på gresse og glir ut foran og veg utgan av neste sving drar man i fra igjen..:( WOW.. jeg kan bare snakke for meg selv, men jeg hadde lagt meg langt bak en sånn gal mann. Slike mennesker har ingenting på en bane og gjøre. Sånn sett har det vært bra de gangene jeg har kjørt. De flagger folk av kjapt :) "fuck the respect - I want the bitches!" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.X Skrevet Oktober 11, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2003 Originally posted by pIMp WOW.. jeg kan bare snakke for meg selv, men jeg hadde lagt meg langt bak en sånn gal mann. Slike mennesker har ingenting på en bane og gjøre. Sånn sett har det vært bra de gangene jeg har kjørt. De flagger folk av kjapt :) Ja det mener jeg også, mye folk som ikke burde vært på banen og kjørt, men viker ut som vis dem kjenner den som har aransjemanget så slipper dem bilig unna.. ellers så gatebil er ikke lengere ett eransjemang hvor man får testet bien men det er ett show med det råeste av bilere som har lyst og vise seg.. For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Loppa Skrevet Oktober 11, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2003 Originally posted by pIMp Reglene ved banekjøring er kjøring på eget ansvar, kun forbikjøring på langsletta og den som kjører forbi har ansvar.. hmmmm.. synes det høres ut som audien jeg altså. Regler er regler alverdens synsing om ditt og datt spiller ingen rolle. Hadde han i forden ikke kjørt over evne hadde ikke ulykken skjedd. Hadde han i Audien fulgt reglene hadde heller ikke ulykken skjedd. Det og påsta at han i forden skal betale alt er like teit som og ikke overholde vikeplikt og si at han som kjører på deg skal betale. Hvis han ikke kan ta konsekvensene med den superskjeldne audien sin, så burde han fulgt reglene eller latt være og kjøre på bane :) Regler meg her og regler meg der..... Som forklart flere ganger allerede betyr "eget ansvar" at du ikke kan klandre arrangør eller baneledelse hvis noe skulle skje. Det betyr ikke at du må godta å dekke reparasjonene på din egen bil hvis en annen kjører på deg. At han skal gjøre opp for seg har med normal fokeskikk å gjøre - han forvolder skade på en annen manns eiendom - det ER faktisk Cossien som kjører i Audien og såvidt jeg kan se er faktisk svingen slutt der smellen intreffer. Det blir som å knuse naboens stuevindu når man spiller fotball i hagen - da ordner man opp og erstatter vinduet! 2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ 1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt x-'95 Audi S6 4,2 V8 x-'94 AudiCab 2,8 x-'99 Golf GTI 1,8T x-'98 Renault Megane Coupè Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Oktober 11, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2003 Originally posted by Loppa Det blir som å knuse naboens stuevindu når man spiller fotball i hagen - da ordner man opp og erstatter vinduet! Det blir langt fra det samme, fordi naboen ikke var med i kampen, og om han var det brukte han ikke huset til å sparke med! Den sammenligningen blir jo som man skulle dra av banen og inn i en bil som sto utstilt.. :rolleyes: Nærmeste man kommer blir at man sparker bena unna en motspiller og det skjer i hver eneste kamp uten at spillerne må betale for skrubbsårene! Godt du ikke er dommer! Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Loppa Skrevet Oktober 11, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2003 Originally posted by Mondeo Det er liksom derfor man har forsikring etter veien , og det er derfor jeg ikke kjører på bane, selv om bilen min er laget i mer enn 306 eks! Kjørte over evne javel, men hvis han som kom bak var så mye bedre ville han ha skjønt hva som kom til å skje, og kanskje avventet litt! Men kanskje han skulle kjekke seg litt og virkelig dra fra? Er fullt klar over at det var uvesentlig hva alle har gjort tidligere, men hvis rollene hadde vært byttet om, hvem ville blitt hetset da tro? Han som alle kjenner med en grom bil, eller han som ville prøve bilen sin noen runder på Gatebil og fikk en i siden? Vet ikke hva du er vant til i dine kretser, men der jeg er vant til å ferdes holder man seg til fakta og er objektive nok til å skylde på den som faktisk har gjort noe galt. I dette tilfellet mener jeg det er Cossien som forårsaket smellen. Det hadde jeg gjort om han så hadde vært min egen bror i min egen bil. 2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ 1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt x-'95 Audi S6 4,2 V8 x-'94 AudiCab 2,8 x-'99 Golf GTI 1,8T x-'98 Renault Megane Coupè Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pIMp Skrevet Oktober 11, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2003 Originally posted by Loppa Regler meg her og regler meg der..... Som forklart flere ganger allerede betyr "eget ansvar" at du ikke kan klandre arrangør eller baneledelse hvis noe skulle skje. Det betyr ikke at du må godta å dekke reparasjonene på din egen bil hvis en annen kjører på deg. At han skal gjøre opp for seg har med normal fokeskikk å gjøre - han forvolder skade på en annen manns eiendom - det ER faktisk Cossien som kjører i Audien og såvidt jeg kan se er faktisk svingen slutt der smellen intreffer. Det blir som å knuse naboens stuevindu når man spiller fotball i hagen - da ordner man opp og erstatter vinduet! Da må du passe deg for meg for jeg kommer _ikke_ til og betale hvis jeg driter meg ut og en prøver og kjøre forbi meg i svingen ;) Hold avstand spesielt til meg :D :D :D :D De gangene jeg har kjørt så velger jeg alltid og legge meg litt bak hvis jeg synes de har litt stor fart inn i svingen osv.. Jeg kjører på bane for å ha det gøy, og selv om jeg får 1.5m lange horn i panna er det fremdeles en lek. Jeg ofrer ikke bil og helse for og komme forbi noen. Jeg vet med meg selv hvor fort det er og bli overivrig og kjøre litt over evne "fuck the respect - I want the bitches!" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Loppa Skrevet Oktober 11, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2003 Originally posted by Mondeo Nærmeste man kommer blir at man sparker bena unna en motspiller og det skjer i hver eneste kamp uten at spillerne må betale for skrubbsårene! Godt du ikke er dommer! Det skjer faktisk at overtramp på en fotballbane får rettslige konsekvenser og gjerne bøter fra klubb eller forbund om man er proff. Jeg er faktisk dommer :) 2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ 1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt x-'95 Audi S6 4,2 V8 x-'94 AudiCab 2,8 x-'99 Golf GTI 1,8T x-'98 Renault Megane Coupè Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Oktober 11, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2003 Originally posted by Loppa Vet ikke hva du er vant til i dine kretser, men der jeg er vant til å ferdes holder man seg til fakta og er objektive nok til å skylde på den som faktisk har gjort noe galt. I dette tilfellet mener jeg det er Cossien som forårsaket smellen. Det hadde jeg gjort om han så hadde vært min egen bror i min egen bil. Har ikke lagt skylda på noen av dem jeg! Problemet er at den ene vil ha betaling, noe han ikke kan forlange i en slik situasjon! For det første så gjør dem feil begge to, det er fakta , for det andre så SKJEDDE DETTE PÅ EN MOTORBANE!!!! Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shakotan Skrevet Oktober 11, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2003 Er det bare jeg som begynner å bli mektig lei denne diskusjonen. Sorry, Loppa, jeg forstår forsåvidt argumentene dine, men dersom du lener deg tilbake og tenker over dette en gang til så skjønner du sikkert at det ikke finnes et menneske i verden som ville godtatt og erstatte noe som helst på et så tynt grunnlag. Det blir for dumt. "Den som er med på leken for tåle steken" lærte jeg når jeg var liten. Dette bør alle her på forumet også være voksne nok til å forstå. Samme faen hvem som har "skylden". Begge tok en sjans og begge dreit seg ut. Cossien forårsaket en ulykke som ikke kunne skjedd dersom Audien hadde fulgt instruksjonene og brukt hodet. Egentlig er det revnende likegyldig hva noen mener, og jo lenger denne diskusjonen går, jo mer tar jeg Cossiens parti. Er det ingen som tenker på at han også sitter med en knust bil? Det kryr tross alt ikke av 4x4 sedan Cossier i landet heller. Dersom dere er så engasjert i denne saken, kan dere ikke heller starte en innsamlingsaksjon for den av de to som dere "heier" på da. Så blir energien til noe positivt. Evt. ta en dugnad i garasjene til de involverte. Dette pisspreiket om hvem som har skyld og erstatningsansvar er både patetisk og irriterende... _________________ Fredrik Sørlie aka FSR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Loppa Skrevet Oktober 11, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2003 Originally posted by Mondeo Har ikke lagt skylda på noen av dem jeg! Problemet er at den ene vil ha betaling, noe han ikke kan forlange i en slik situasjon! For det første så gjør dem feil begge to, det er fakta , for det andre så SKJEDDE DETTE PÅ EN MOTORBANE!!!! Som Ascona nevner gjentatte ganger så gjelder veitrafikkloven like fordømt så lenge det ikke ble løst noen banelisens. Motorbane eller p-plass blir ett fett.... 2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ 1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt x-'95 Audi S6 4,2 V8 x-'94 AudiCab 2,8 x-'99 Golf GTI 1,8T x-'98 Renault Megane Coupè Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg