Gå til innhold

Video: S2+Cossi-kræsj Rudskogen

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Hva med at vi dropper alle regler og innfører folkeskikk som regel istedenfor?

Ellers så kan vi ha det sånn som i usa, at du slipper og ta ansvar for dine egne feil. Jeg kunne tenkt meg og saksøke McDonalds for at kaffien er for varm. Eller kanskje gått til sak mot Phillips fordi at det ikke sto i manualen at jeg ikke kunne tørke katten i den :D :D

"fuck the respect - I want the bitches!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 211
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Vagen: det er desverre sånn at alle som er uenige med meg, er noen duster og ikke eier smak. Synd for deg men sånn er det bare.. Glemte jeg og nevne at siden jeg alltid har rett så kan jeg argumentere med og slenge dritt til de som har feil?:D :D

"fuck the respect - I want the bitches!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by vagen

Det heter ikke "hadde audi'n ventet med å kjøre forbi". Det heter "hadde ford føreren hatt mer kontroll, så ville ulykken aldrig skjedd".

Audi'n er uheldig med å være i nærheten av en som aldrig skulle vært der. Det er det eneste audi'n har skyld i.

Og det hjelper ikke å mase om at han skulle vente til svingen var ferdig. for svingen var ferdig. det var bare ikke cosworth'en som var ferdig med å svinge. og det hadde han vel aldrig blitt heller. må jo være tøff og prøve å ligge sidelengs som alle de andre gutta med cosworth. viktig det.

Føreren hadde kontroll helt til Audien dukka opp bakfra!

"Var i nærheten av en som aldri skulle vært der" Når ble du dommer over hvem som skulle være der? Det er en regel det her er brudd mot og det er at forbikjøring skal skje på langsiden! Det har begge førerene skrevet under på, og hvem var det som brøt den regelen?

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste cossin har skyld i er å ikke kunne bruke redskapen sin, audin har skyld i å ha kjørt forbe før han skulle (før han hadde lov) og det resulterte i at han var i veien for cossin når han fikk sleng... får man rødt lys/beskjed om å ikke kjøre forbe et stenbrud pga at de skal sprenge så er det ikke gutta som sprenger sin skyld at du ikke gadd å vente til det var lov å kjøre.. hadde audi duden hatt litt oversikt over hva som skjedde rundt han hadde han sett hva som var i ferd med å skje med forden å aldri engang tenkt tankten på å ta en frekis.. han tok en kjangse å fikk en smell.. End of story

1996 R33 Skyline GTR LM T51R 900hk

1994 Supra Time Attack 3.4L GT4094R 800hk

2000 Supra TRD widebody GT45R

Team Quicksilver

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har litt mindre med den aktuelle topic'en det her, men syns det er for ille når folk rett og slett juger om ting: Når bilen kjørte utenfor norges varemesse 4 juli var jeg med i bilen, sammen med føreren (tenkte jeg fikk nevne at det var en fører av bilen og da, siden du ikke virker lur nok til å resonere deg frem til det selv) og ett venne par av føreren. Vi kjørte gjennom parkeringsplassen på 1 gir, kjørte ned på motorveien, og akselrerte rett frem (ikke forbi noen, ikke sidelengs, eller noe slikt) til vi nærmet oss bilen fremfor - hvor vi (i motsettning til en cosworth fører) bremset ned for IKKE å kræsje.

Jeg vil gjerne vite hva som var så bajas med det. Var det den rolige cruising'a gjennom parkeringsplassen på 1 gir, eller at vi akselrerte på motorveien?

Greit du ikke liker audi'n av en eller annen grunn (dårlig smak?) men ingen grunn til å juge om den heller.

Tenkte mere på veien ut fra messa jeg, med forbikjøring med bil i mot og litt sånn! Samma det, det er uvesentlig!

Smak og behag kan ikke diskuteres men jeg kan ikke se at det har vært rakket ned på noe bilmerke her!(Synes Audi er en fin bil jeg, har større problemer med å synes om noen av fansen) Problemet ligger jo i at den ene parten og hans lydige hjelpere forlanger kompensasjon for å ha brutt omtrent den eneste regelen som er på Gatebil, og endt opp med et par dører som mistet samleverdien sin

Se på filmen en gang til, men prøv og skift filter på øynene først!

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men nå håper jeg du skriver brev til DTM, F1, GT seriene osv og poengterer dine kjempe synspunkter på hva som passer seg på banekjøring. virkelig.

Denne diskusjonen ville aldri funnet sted der, rett og slett fordi alle som kjører løp vet hva det innebærer av risiko og kjøre på bane! En liten feil og skadene beløper seg til 100 000ener, men er det noen som forlanger penger av andre team? Har aldri forekommet og kommer heller aldri til å skje!

Du skriver så fint om Audiførerens sporvalg og bremsepunkter. Hvis han er så eminent til å kjøre på bane burde han også vite hva det innebærer av farer, og han burde også skjønt hva som ville skje når forhjulene på den andre bilen fikk tak! Men neida, her skal det gasses og imponeres!

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mondeo

Denne diskusjonen ville aldri funnet sted der, rett og slett fordi alle som kjører løp vet hva det innebærer av risiko og kjøre på bane! En liten feil og skadene beløper seg til 100 000ener, men er det noen som forlanger penger av andre team? Har aldri forekommet og kommer heller aldri til å skje!

Du skriver så fint om Audiførerens sporvalg og bremsepunkter. Hvis han er så eminent til å kjøre på bane burde han også vite hva det innebærer av farer, og han burde også skjønt hva som ville skje når forhjulene på den andre bilen fikk tak! Men neida, her skal det gasses og imponeres!

Ingen tvil om at han vet farene ved banekjøring. Og jeg nevnte ikke med ett eneste ord, eller hinta til det, at han skulle ha penger fordi han ble påkjørt av cosworth'en - så rull inn leppa litt.

Skrev heller ingenting om at audi føreren's sporvalg og bremsepunkt var så brilliant. Jeg prøvde å poengtere at det var skikkelig dumt å påstå at ting som sporvalg & bremsepunkt ikke hadde noe på bane å gjøre. Men det skjønte ikke du.

Og hvorfor burde ikke han med cosworth'en skjønt at han burde gitt seg med tullet sitt litt før, når han tross alt er på en bane med mange andre biler? Hvorfor burde ikke han skjønt at det kunne komme noen? Hvorfor kunne ikke han se i speilet? Og hvorfor kunne han ikke tatt bilen sin og parkert den ut i grusen, når han først var så godt på vei dit?

Nei, såklart - det var AUDI'n sin skyld - som kom i veien for han som ikke hadde kontrol over bilen sin. logisk. virkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by pIMp

Vagen: det er desverre sånn at alle som er uenige med meg, er noen duster og ikke eier smak. Synd for deg men sånn er det bare.. Glemte jeg og nevne at siden jeg alltid har rett så kan jeg argumentere med og slenge dritt til de som har feil?:D :D

Du har nevnt det før og faktisk, og jeg følte det like riktig da som nå. Bra det ikke er irriterende ivertfall da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føreren hadde kontroll helt til Audien dukka opp bakfra!

"Var i nærheten av en som aldri skulle vært der" Når ble du dommer over hvem som skulle være der? Det er en regel det her er brudd mot og det er at forbikjøring skal skje på langsiden! Det har begge førerene skrevet under på, og hvem var det som brøt den regelen?

Han har jo tydelig bevist at han ikke skulle vært der.

1.) Det skjedde på rettstrekka, ETTER svingen. Det ser du på video'. Du må se på hvor bilene er når ulykken skjer, ikke hvor bilen med kameramannen er.

2.) Det skjedde fordi cosworth føreren mistet kontrollen på bilen sin. Akkurat dette går det IKKE ann å diskutere. Hadde han fortsatt rett frem, hatt kontroll på bilen sin, så ville det aldrig skjedd. Da ville alle bare fortsatt å ha en fin dag på banen.

3.) Audi'n ble ett offer i en ulykke han ikke hadde noe skyld i. Du kan bare ikke si at det er audi'n sin skyld at cosworth føreren mister kontrollen. Prøv å hold litt fokus på hvem som faktisk dreit seg ut her, og forårsaket ulykken.

Det er ikke, og blir ikke, audi'n sin feil at cosworth'en kjører på han. Og slutt å begynn å blande inn hvem-som-skal-betale-hva inn i det - for det er ikke det jeg snakker om: her er det spørsmål om hvem som forårsaket ulykken - og det cosworth'en. Det går det, takk og pris ikke, ann å diskutere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte mere på veien ut fra messa jeg, med forbikjøring med bil i mot og litt sånn! Samma det, det er uvesentlig!

Smak og behag kan ikke diskuteres men jeg kan ikke se at det har vært rakket ned på noe bilmerke her!(Synes Audi er en fin bil jeg, har større problemer med å synes om noen av fansen) Problemet ligger jo i at den ene parten og hans lydige hjelpere forlanger kompensasjon for å ha brutt omtrent den eneste regelen som er på Gatebil, og endt opp med et par dører som mistet samleverdien sin

Se på filmen en gang til, men prøv og skift filter på øynene først!

Det var ingen forbi kjøring. Og det vet jeg bedre enn deg, da jeg satt i passasjer sete forann i audi'n. Men nå ser jo du mye rart da tydligvis, så det er vel ingen vits å nevne fakta for deg 14 ganger på rad når du gang på gang velger å leve i fantasiverden.

Og...kompensasjon? Jeg spurte audi føreren samme dagen, og flere dager etter at han ble påkjørt av cosworth'en, om jeg skulle ordne litt inkasso virksomhet med litt mindre hyggelige mennesker mot føreren av cosworth'en - men han har sagt nei hver eneste gang og for lenge siden godtatt at han må ta dette på egen kappe. Etter min egen mening, alt for snilt. Men det valget har han tatt.

Og forskjerm, innerskjerm, fordør, bakdør, dørstolpen, og kanalen presset inn og ødelagt er faktisk litt mer skade enn "et par dører".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

se på filmen et par ganger til.. Audin begynner forbekjøringen midt i svingen.. Audin åpner opp svingen på vei ut... dette skulle han heller ikke ha gjort når han tar en frekis.. da burde han ha holdt seg HELT inn til høyre kant bortover på sletta. men han har helt klart en "her kommer jeg" tankegang så da kan man vel ikke forvente annet.

1996 R33 Skyline GTR LM T51R 900hk

1994 Supra Time Attack 3.4L GT4094R 800hk

2000 Supra TRD widebody GT45R

Team Quicksilver

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by audi_s4

Vagen kan du være så vennlig å tenke litt før du poster her inne..

Det kom fra han som synes sporvalg ikke har noe på en bane å gjøre ?

Hold deg til topic du. :D

Sorry, men den fortjente du ;)

2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ

1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt

x-'95 Audi S6 4,2 V8

x-'94 AudiCab 2,8

x-'99 Golf GTI 1,8T

x-'98 Renault Megane Coupè

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når alle hadde skrevet under på at forbikjøringer skal skje i sving, så burde det ikke vær tvil i at han i Cosworthen ikke burde betale uansett om det var hannes eller han i S2 sin skyld.

S2 brøt en regel han hadde skrevet under på at han godtok, og da er det revnende likegyldig hva som står i vegtrafikkloven.

- Golf Gti 99mod

x BMW 318is 96mod

x Polo 6N 95mod

http://www.aalesund-gatebilklubb.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår