Quicksilver Skrevet Oktober 13, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2003 jeg skulle ønske at man kun hadde mulighet til å ha 300 ord/mellomrom i sign sin jeg.. slipper man å sitte å se på en tulling som legger ut en masse søpel der... 1996 R33 Skyline GTR LM T51R 900hk 1994 Supra Time Attack 3.4L GT4094R 800hk 2000 Supra TRD widebody GT45R Team Quicksilver Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet Oktober 13, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2003 ? Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lethal Skrevet Oktober 13, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2003 Nå er det MANGE her som har sagt det og jeg quoter meg selv : Han i Audien burde jo virkelig skjønnt at cosworthen sliter! Han har jo masse rattutslag innover i svingen og han går enda rett frem.. Hvis du da har noen som helst evne til å lese "trafikk bildet" må du jo skjønne det at du hvertfall ikke skal begynne å kjøre forbi karen, men heller vente og se hva som skjer.. Være litt ydmyk rett og slett.. Synes rett og slett audien stresser for mye, har sett den i aksjon og den hadde ikke hatt noe problem med å ta cossien på langsiden når han hadde fått stabelisert seg.. Racing kan du kjøre når det er Race, og gatebil er ikke racing, det er SHOW!! Er helt enig med FSR her om at dette er en "racing incedent".. Dette er sånnt som kan skje og det vet eller burde alle som kjører på banen vite! Finner de seg ikke i å risikere bilen så kan de bare pakke og dra hjem fordi da har de ikke noe der å gjøre! EOD! -Lethal ---- Power is nothing without control---- Ta en titt innom http://www.akutt-galskap.com(nede) - 1984 Volvo 240 - 1976 Opel Kadett C 2.2i (Prosjekt) - 1979 VW Golf Mk1 (Turbo prosjekt) - 1983 Ford Sierra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet Oktober 13, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2003 Originally posted by Lethal Nå er det MANGE her som har sagt det og jeg quoter meg selv : Han i Audien burde jo virkelig skjønnt at cosworthen sliter! Han har jo masse rattutslag innover i svingen og han går enda rett frem.. Hvis du da har noen som helst evne til å lese "trafikk bildet" må du jo skjønne det at du hvertfall ikke skal begynne å kjøre forbi karen, men heller vente og se hva som skjer.. Være litt ydmyk rett og slett.. Synes rett og slett audien stresser for mye, har sett den i aksjon og den hadde ikke hatt noe problem med å ta cossien på langsiden når han hadde fått stabelisert seg.. Racing kan du kjøre når det er Race, og gatebil er ikke racing, det er SHOW!! Er helt enig med FSR her om at dette er en "racing incedent".. Dette er sånnt som kan skje og det vet eller burde alle som kjører på banen vite! Finner de seg ikke i å risikere bilen så kan de bare pakke og dra hjem fordi da har de ikke noe der å gjøre! EOD! -Lethal WORD....:) om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vagen Skrevet Oktober 13, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2003 Originally posted by audi_s4 Har vel ikke nevnt banene, men på GATEBIL funker ikke denna typen kjøring. Hvordan driv sporvalg når det er kø på banen....? Se på filmen det nytter ikke slippe to vidt forskjellige biler utpå banene å tro atdette går sikkert fint. Må bare gå åt skogen. Går ikke ann å slippe to vidt forskjellige biler utpå banen å tro at det går fint? Går det ikke? Blir kjip gatebil hvis du skal bestemme altså. Først kun audi a3 1.6L på banen, så 1.8L, så 1.8T, så 1.8TQ, så 2.0FSI, så 1.9TDI, så S3. Deretter A4 1.6, 1.8 osv? Blir gøy gatebil. http://WWW.MARIUSAASHEIM.COM Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vagen Skrevet Oktober 13, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2003 Originally posted by Lethal Nå er det MANGE her som har sagt det og jeg quoter meg selv : Han i Audien burde jo virkelig skjønnt at cosworthen sliter! Han har jo masse rattutslag innover i svingen og han går enda rett frem.. Hvis du da har noen som helst evne til å lese "trafikk bildet" må du jo skjønne det at du hvertfall ikke skal begynne å kjøre forbi karen, men heller vente og se hva som skjer.. Være litt ydmyk rett og slett.. Synes rett og slett audien stresser for mye, har sett den i aksjon og den hadde ikke hatt noe problem med å ta cossien på langsiden når han hadde fått stabelisert seg.. Racing kan du kjøre når det er Race, og gatebil er ikke racing, det er SHOW!! Er helt enig med FSR her om at dette er en "racing incedent".. Dette er sånnt som kan skje og det vet eller burde alle som kjører på banen vite! Finner de seg ikke i å risikere bilen så kan de bare pakke og dra hjem fordi da har de ikke noe der å gjøre! EOD! -Lethal Hvis jeg kjører langt over evne i vinter, og får en sladd jeg ikke klarer og gjøre noe med, slenger bilen opp på fortauet og knuser noen folk -- da burde virkelig de folka ha skjønt at jeg sleit, og fløtta seg. Jævla duste folk som stod i veien når jeg var mitt i å drive å drite meg ut med bilen min. Overnevnte er, ifølge deg da, skikkelig smart logikk det da? Alle andre må klare å se når noen ikke veit hva dem driver med? http://WWW.MARIUSAASHEIM.COM Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Oktober 13, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2003 Originally posted by vagen Hvis jeg kjører langt over evne i vinter, og får en sladd jeg ikke klarer og gjøre noe med, slenger bilen opp på fortauet og knuser noen folk -- da burde virkelig de folka ha skjønt at jeg sleit, og fløtta seg. Jævla duste folk som stod i veien når jeg var mitt i å drive å drite meg ut med bilen min. Overnevnte er, ifølge deg da, skikkelig smart logikk det da? Alle andre må klare å se når noen ikke veit hva dem driver med? Det heter seg i veitrafikkloven at man skal være aktpågivende og varsom. Var vel var vel ingen av dem som var det helt 100% No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lethal Skrevet Oktober 13, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2003 Originally posted by vagen Hvis jeg kjører langt over evne i vinter, og får en sladd jeg ikke klarer og gjøre noe med, slenger bilen opp på fortauet og knuser noen folk -- da burde virkelig de folka ha skjønt at jeg sleit, og fløtta seg. Jævla duste folk som stod i veien når jeg var mitt i å drive å drite meg ut med bilen min. Overnevnte er, ifølge deg da, skikkelig smart logikk det da? Alle andre må klare å se når noen ikke veit hva dem driver med? !!!!!!!!!! Du kan jo ikke sammenligne dette med BANEKJØRING!!!! Dette synes jeg bare var en barnslig måte å sammenligne på.. Les det jeg skrev en gang til og tenk deg om! Skjønner du det ikke da så er det mer synd på deg! :mad: -Lethal ---- Power is nothing without control---- Ta en titt innom http://www.akutt-galskap.com(nede) - 1984 Volvo 240 - 1976 Opel Kadett C 2.2i (Prosjekt) - 1979 VW Golf Mk1 (Turbo prosjekt) - 1983 Ford Sierra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vagen Skrevet Oktober 13, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2003 Originally posted by Kjetilr Hadde kanskje vært et poeng for audi`n å ta det litt med ro når en ser en ustabil sjåfør... Min meninger er at en hvertfall ikke må prøve å gjøre opp med pengeinnkrevere som nevnt tidligere i tråden. Slike ting bør hvertfall ikke nevnes på forumet. Personer som fremstiller slike uttalelser burde bli utestengt akkurat like mye som de som akkurat har blitt det... Men ingen moderator jeg... Prøv å gjør opp med forsikringselskap og se hva de kommer frem til i saken.. Når du har muligheten & tilgangen til det, så vil innkrevere være en bra løsning når noen ikke gjør opp for seg. det er min mening. jeg nevnte det i sammenheng med å forklare en evneveik at dette var tilbudt audi føreren, men at han hadde takket nei & skulle betale selv for skadene han ble påført av cosworth'en. dette for å illustrere at det IKKE var en diskusjon om hvem som skulle betale hva. ikke noe mer. Men, såklart, sålenge jeg ikke heier på "kjøre 10 meter, skru i 10 dager, kjøre 10 meter, skru i 10 dager, kjøre på en audi, skru enda litt lengre" bilen så burde jeg vel ikke få lov til å si min mening her? http://WWW.MARIUSAASHEIM.COM Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vagen Skrevet Oktober 13, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2003 Originally posted by Lethal !!!!!!!!!! Du kan jo ikke sammenligne dette med BANEKJØRING!!!! Dette synes jeg bare var en barnslig måte å sammenligne på.. Les det jeg skrev en gang til og tenk deg om! Skjønner du det ikke da så er det mer synd på deg! :mad: -Lethal Jeg beskrev en mulig situasjon, hvor du har en part som kjører langt over evne og mister kontrollen (COSWORTH'n) og kjører rett på noen (AUDI'n) -- hvor du da mener at de som blir påkjørt (AUDI'n) burde ha forutsett at han med null kontroll (COSWORTH'n) kom til å kjøre på dem. Det er akkurat det samme. Det handler om din mening at mennesker burde klare å forutse andre sine irrasjonelle og uforutsigbare handlinger. Skjønner at det ikke er din sterkeste side, men kanskje du burde prøve å tenke litt heretter? http://WWW.MARIUSAASHEIM.COM Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lethal Skrevet Oktober 13, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2003 Originally posted by vagen Jeg beskrev en mulig situasjon, hvor du har en part som kjører langt over evne og mister kontrollen (COSWORTH'n) og kjører rett på noen (AUDI'n) -- hvor du da mener at de som blir påkjørt (AUDI'n) burde ha forutsett at han med null kontroll (COSWORTH'n) kom til å kjøre på dem. Det er akkurat det samme. Det handler om din mening at mennesker burde klare å forutse andre sine irrasjonelle og uforutsigbare handlinger. Skjønner at det ikke er din sterkeste side, men kanskje du burde prøve å tenke litt heretter? Dette er mitt siste inlegg i denne tråden.. Jeg har sagt det jeg mener, og mener er riktig.. Hvis du ikke skjønner det så er det ditt problem, fordi jeg tror de aller fleste ellers her skjønnte hva jeg mente... Lethal ---- Power is nothing without control---- Ta en titt innom http://www.akutt-galskap.com(nede) - 1984 Volvo 240 - 1976 Opel Kadett C 2.2i (Prosjekt) - 1979 VW Golf Mk1 (Turbo prosjekt) - 1983 Ford Sierra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EspenB Skrevet Oktober 13, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2003 Originally posted by vagen Jeg beskrev en mulig situasjon, hvor du har en part som kjører langt over evne og mister kontrollen (COSWORTH'n) og kjører rett på noen (AUDI'n) -- hvor du da mener at de som blir påkjørt (AUDI'n) burde ha forutsett at han med null kontroll (COSWORTH'n) kom til å kjøre på dem. Det er akkurat det samme. Det handler om din mening at mennesker burde klare å forutse andre sine irrasjonelle og uforutsigbare handlinger. Skjønner at det ikke er din sterkeste side, men kanskje du burde prøve å tenke litt heretter? Du har ikke skjønt dette, har du vel? En ting er å ta part i det som skjedde, som du tydlig gjør, en annen er å se situasjonen fra sidelinjen og komme med et nøytralt og upåvirket syn på dette som mange her gjør. Saken er ganske enkel egentlig: Forden kjører uansvarlig og over evne, Audien bryter kjørereglene(som vi må ha ved slike treff) og tok en "shortcut". Ingen av delene lønnte seg noe særlig, og det smalt. Begge må ta støyten og dekke egne skader mener nå jeg! Takk for meg....... - 03 Audi S3 - 89 VW Golf GT Syncro [x] 99 Audi S3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evjen Skrevet Oktober 13, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2003 Originally posted by EspenB Du har ikke skjønt dette, har du vel? En ting er å ta part i det som skjedde, som du tydlig gjør, en annen er å se situasjonen fra sidelinjen og komme med et nøytralt og upåvirket syn på dette som mange her gjør. Saken er ganske enkel egentlig: Forden kjører uansvarlig og over evne, Audien bryter kjørereglene(som vi må ha ved slike treff) og tok en "shortcut". Ingen av delene lønnte seg noe særlig, og det smalt. Begge må ta støyten og dekke egne skader mener nå jeg! Takk for meg....... Veldig enig, begge gjør en feil, og hva er vel da mer naturlig enn å ta ansvar for det? - 1994 BMW 525iXA Touring - 1995 BMW 525tdsA Touring -SELGES- x 1994 BMW 525i E34 x 1989 BMW 316i Coupê x 1986/7 2x Mazda 929 vintersleder Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AudiNos Skrevet Oktober 13, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2003 Originally posted by vagen Jeg beskrev en mulig situasjon, hvor du har en part som kjører langt over evne og mister kontrollen (COSWORTH'n) og kjører rett på noen (AUDI'n) -- hvor du da mener at de som blir påkjørt (AUDI'n) burde ha forutsett at han med null kontroll (COSWORTH'n) kom til å kjøre på dem. Det er akkurat det samme. Det handler om din mening at mennesker burde klare å forutse andre sine irrasjonelle og uforutsigbare handlinger. Skjønner at det ikke er din sterkeste side, men kanskje du burde prøve å tenke litt heretter? HELT ENIG. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shakotan Skrevet Oktober 13, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2003 Så konklusjonen blir som jeg alltid har sagt: Cosworthen hadde i utgangspunktet skylden etter som han kjørte uaktsomt, men det var Audien som brøt regelen om forbikjøring. Det at de repektive førerene har blitt enige seg i mellom om å dekke hver sin bil sier vel egentlig det meste. Begge var klar over risikoen, og tar konsekvensene som menn. Selv om veitrafikkloven "gjelder" så vil hverken myndigheter eller forsikringsselskap bruke den, ettersom den som nevnt uttallige ganger er altfor mangelfull. En evt. skadesak vil gå på skjønn, og når vi ser hvordan skjønn blir utøvd her på forumet, så kan man jo forestille seg hvordan diskusjonen ville sett ut hos saksbehandlerene... Så hva om vi fordeler skylden slik: 37% til føreren av Cosworthen som tross alt forårsaket selve kollisjonen 12% til føreren av Audien som ikke fulgte reglene og dermed havnet i en situasjon han enkelt kunne unngått 8% til bilene bak som dannet kø bak Audien og sikkert medvirket til at han ble stresset og ville forbi så fort som mulig 11% til arrangørene som ikke flagget av Cosworthen selv om han kjørte ukontrollert og over evne 5% til passasjeren i Cosworthen som sikkert satt og lo, og dermed hauset opp sjåføren ytterligere 3% til banken som finansierte lånet på Cosworthen 7% til publikum som klappet og lo hver gang Coworthen la en sladd 14% til myndighetene som enda ikke har klart å lage et regelverk som tar for seg banekjøring med registrerte biler 3% til han som bestemte at Rudskogen skulle ha en helvetes lang møkkasving før langsiden Noen som er enige? :D Nei, men seriøst. Som Loppa sa har det tross alt vært en del gode argumenter i denne tråden, og selv om man ikke er enige begynner nok de fleste å innse ulempene med et mangelfullt regelverk, samt risikoene ved å kjøre på bane med gatebil. Inntill regelverket er på plass blir vi nok ikke enige. Rett og slett fordi myndighetene selv ikke vet hvordan dette skal løses. De henviser til veitrafikkloven "med unntak" og da sier det seg selv at det blir bare tull. Idéelt sett skulle bilsportsboken vært gjeldene ettersom denne er beregnet på banekjøring, men det er jo ikke en lov. Kun et regelverk for racing. Men én ting er helt sikkert. Denne diskusjonen er nokså preget av personlige meninger og følelsesmessig engasjement. Det at det var en Ford og en Audi som var involvert gjorde ikke saken noe bedre... _________________ Fredrik Sørlie aka FSR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg