bilgal86 Skrevet Juni 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2007 Tenkte jeg skulle legge ut en lite langtidsprosjekt om min gamle snøscooter. Kommer til å ta litt tid for jeg har min gamle bil jeg også må fikse litt på, så fikser på denne scooteren når jeg har tid :) Og det et den er 18 mil unna hos faren min gjør ikke saken noe enklere, men drar dit så ofte som mulig fra nå av for å fullføre den gamle traveren ;p Type: Yamaha Et-340 transporter Årsmodell: 1982 Kilometerstand: 6682 km(Lite) Her noen bilder, har ikke bilde av scooteren foreløpig pga lite tilgang til digital kamera. En et 340 ser omtrendt slik ut: Det var alt foreløpig, når disse delene har blitt fikset, så blir det flere oppdateringer :) Kommentarer? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jarbra Skrevet Juni 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2007 Haha, ganske annerledes prosjekt! Men jeg liker det! Kommer til å følge med på den her. Siter 1986 Mazda RX7 Turbo Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bilgal86 Skrevet Juni 27, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2007 Haha, ganske annerledes prosjekt! Men jeg liker det! Kommer til å følge med på den her. Hehe, takk for det :) Må flire, nytt eksosanlegg koster 6200,- og skvettlapp koster 1600,- LOL....Finner heller en brukt skvettlapp og pusser opp det eksosanlegget som jeg har :p Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bilgal86 Skrevet Juni 27, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2007 Det jeg har gjort i kveld er: Pusset ned manifolden og litt av eksosanlegget med stålbørst, og pusset litt med sandpapir, det samme har jeg gjort på holderen til skvettlappen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bilgal86 Skrevet Juni 29, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2007 Tid for en liten oppdatering: Eksosanlegget ferdig lakkert, holderen til skvettlappen og den bagasjetingen som skal være bak på scooteren. Setet må lages på nytt, så trekkes om, får noen til å gjøre det for meg, koster 1300-1400,- Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bilgal86 Skrevet Juli 1, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 1, 2007 Nye oppdateringer. Litt feil rekkefølge, men det funker :) Kommentarer? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
crosspipe Skrevet Juli 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 2, 2007 du må legge ut bilde etter siste lakeringa. Siter 1995 Mitsubishi Galant 1,8 bruksbil 1980 Chevrolet caprice classic 5,7 [x]1989 Mercedes Benz 190 E 2,3sportline [x]1986 Mercedes Benz 190 E 2,0 [x]1988 Mercedes 250D [x]1987 volvo 245 2,3 B230A [x]1979 volvo 244 GTX Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bilgal86 Skrevet Juli 2, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 2, 2007 du må legge ut bilde etter siste lakeringa. Må vel få tak i klarlakk også. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bilgal86 Skrevet Juli 17, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2007 Noen nye bilder hvordan scooteren ser ut. Mye som må gjøres :) Mer bilder kommer etterhvert. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
en sei Skrevet Juli 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2007 Kul bil...? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_240_turbo_ Skrevet Juli 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2007 Kul bil...? Hehe, har vel egentlig ikke så mye på et BILforum å gjøre men... Siter -01 V40 1,8i -Bruksbilen- -86 245 -Prosjektbilen- -80 244 2,2 TIC -Evighetsprosjektet- Har hatt mange andre bilmerker men ender alltid opp med Volvo.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bilgal86 Skrevet Juli 18, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2007 Er ikke andre steder på nettet man kan legge ut et sånt prosjekt så det havnet bare her......... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bilgal86 Skrevet September 24, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 24, 2007 Lenge siden sist man har oppdatert. Lite tid og sånt... Panser på. Bruker bare det gamle, skal prøve å få tak i et nytt panser i løpet av vinteren. monterte lys igjen, luftinntak, vindskjerm, speedometer og skvettlapp. Jeg venter på 2 stk støtdempere til denne saken, men yamaha forhandleren bruker jo 100 år på å få tak i, men han sier at de får delene 1 okt. Da får jeg montert skiene igjen. Og prøver fortsatt å finne nytt sete. Ikke lenge igjen før den er ferdig. Mest småplukk for å si det sånn. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bilgal86 Skrevet November 26, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 26, 2007 Endelig oppdatering :) Oversikt over alt som er gjort, mye er gjort i det siste. Også oversikt hva som skal gjøres i nærmeste framtid :) Det man har gjort med den: Min gamle et-340 -82. Det som er fikset på den er følgende: Rustbehandlet: skiene, bagasjeholderen, skvettlappholderen, kroken bak, reimdekslet og eksosanlegget. De tingene er også lakkert i ettertid. Setet er fikset og trekket om. Fikset startsnora og en bulk er rettet ut. Kjøpt: Vindskjerm, 3 stk støtdempere, noen skruer, styrepinner, lakk osv, setetrekk. Skal gjøres i desember: En slags panservaier, bytte kjedekasseolje, få motoren til å gå på tomgang og ordne en kasse til å ha bak på bagasjeholderen, og få den lakkert eller malt svart selfølgelig. Neste år: Fikse panseret og lakkere det på nytt, overhale understellet(lagrer, skruer, skiver, mutterer, støtdemper, belte osv, fikse resten av småbulkene foran under, fjernet klistremerkene og teiprestene på siden og skaffe nye klistremerker der, og nye klistremerker på panseret. Enjoy. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChevyNils Skrevet Desember 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2007 ska ikke d sætetrekket sitte lit strammere på??? Siter sayko racing-1994 chevrolet g30 -1998 passat tdi stv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg