454Chevelle Skrevet Juni 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2007 Hei Har det mye å si om phono kabelen ligger nærme strøm kabelen? Hvor langt ifra må den ligge? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest sicarlse Skrevet Juni 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2007 jeg la den i alle fall i andre sia av bilen. mange som får støy forårskaket av at strømkabelen ligger for nært signalkabelen, men jeg har også sett en del som ikke har hatt noe problemer med det. har du muligheten legg de i hver sin side Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morel Skrevet Juni 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2007 Det skal gå fint med 20 - 30 cm mellom dem. Prøv deg frem så finner du det fort ut. Mvh Pål Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
454Chevelle Skrevet Juni 27, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2007 takk for svar.. :thumb La strøm kabelen i den ene siden og phonokablene i den andre.. har bestilt meg: http://www.bilradiospes.no/prod_detaljer.php?id=1893 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvokim Skrevet Juni 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2007 sikkert bra det. JBL pleier og være bra det. Siter # 1996 940 herregårdsvogn # 1969 Amazon 122S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
454Chevelle Skrevet Juni 27, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2007 sikkert bra det. JBL pleier og være bra det. Ja , hørte det i en bil her om dagen å det spillte ganske bra.. :yodude: og bra pris på det også.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-power Skrevet Juni 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2007 hmm ja jbl er bra merke :) men har det no og si med for tynne kabler???for sprengte en kasse til 2 k for 1mnd sea =/ Siter moped råner,, volvo entusiast :) 1.stk Volvo 142 1973 mod=D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
halsen89 Skrevet Juni 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2007 hmm ja jbl er bra merke :) men har det no og si med for tynne kabler???for sprengte en kasse til 2 k for 1mnd sea =/ En strømkabel er som ett vannrør egentlig, se for deg att spenning er trykket i vannrøret og at strømmen er hvor mye vann som kan renne gjennom røret. Og da skjønner du kanskje hvor jeg vil hen med dette? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-power Skrevet Juni 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2007 En strømkabel er som ett vannrør egentlig, se for deg att spenning er trykket i vannrøret og at strømmen er hvor mye vann som kan renne gjennom røret. Og da skjønner du kanskje hvor jeg vil hen med dette? aha ikke dumt :) Siter moped råner,, volvo entusiast :) 1.stk Volvo 142 1973 mod=D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T_A_H Skrevet Juni 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2007 Før jeg hadde noe som helst erfaring med bilstereo, brukte jeg 6 mm^2 kabler, og bytta til 16mm^2. Det var BETYDELIG forskjell!!! Forsterkeren var på 40a. Siter Mvh Tore VW Golf II Vr6 prosjekt VW 411 variant: Fram i lyset etter golfen =) 79' Golf LD, søndagsbil VACN Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Freemason Skrevet Juni 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 30, 2007 legg minimum 4 Guage strøkabel!! Helst litt større, men 4Guage holder ganske langt. Når det gjelder signalkabel så ville jeg anbefale å legge 3 stk uansett om du bare skal bruke 1 eller 2. Dette sier jeg av erfaring Fordi når man først begynner med bilstereo så baller det ALLTID på seg... 2 uker etter du har montert det nye anlegget så begynner tankene å løpe om mulige nye planer/forbedringer osv osv.. Det er litt av morroa med bilstereo og lyd i bil, det skjer med alle. MEN!! da er det greit hvis du har lagt tjukk nok strømkabel og 3stk signalkabler slik att eventuelle oppgraderinger du gjør med tiden ikke krever att du må til å gjøre drittjobben med å strekke kabler PÅ NYTT IGJEN... TRUST ME... Freemason Siter "Hvorfor kan ikke kvinner rygge?" Gutten bygger amatør anlegg: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=111618 http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VilleW Skrevet Juni 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 30, 2007 Forstyrrelse pga. signal og strøm er vel kun utelukkende pga. dårlig skjerming av kablene? Eller tar jeg helt feil nå? Jeg fikk en kjempegod kveil med 50mm2-kabel av skolen som de sa jeg kunne få hvis jeg trengte til bilstereoen min (hvor kule lærere er ikke det da? Gir gratis kabler til elevene hvis de trenger det til bilen sin :D Digger de!), men den var ikke så veldig godt skjermet. Gikk bare amokk med alu-tape og elektro-tape, så skal vel det funke fjell :) Siter 1988 Golf II aka. Helene Tollak: "Føler at håret mitt har begynt og bli langt nå" Øge: "Kunne vært lengre..." Tollak: "Å?" Øge: "Hvis du hadde spart lengre, hadde håret ditt blitt lengre" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
454Chevelle Skrevet Juni 30, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 30, 2007 Har lagt opp en boss link 4 gauge strøm kabel og 2 phonokabler..det var ganske lett å strekke kabler i bilen min så dette får være bra en stund, kan hende jeg legger en phonokapel til... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest sicarlse Skrevet Juni 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 30, 2007 legg en ekstra:) blei litt oppgitt i dag jeg, visste ikke at 4kanaleren trengte 2signalkabler inn... nå har jeg sannelig ikke no annet sted å legge en til signalkabel:( får vel bruke et Y-ledd da:( men bedre å legge en ekstra. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg