Gå til innhold

Klima tar 15% av motoreffekten?

Ranger emnet

EspenRs

Anbefalte innlegg

er dt uansett , eller om den er "på" ?

tenkte på , går bilen min bedre om jeg slår av klima systemet da liksom?

[v]Audi TT 225Hk Quattro 2003 [v]Golf 4 highline 99[x]Golf Mk2-86 [x]Golf Gti Turbo 98[x]Audi TT "Airborn"00 [x] Golf mk2 Vr6 [x]Vw passat Tdi 4motion(180hk/420nm)03 [x]Audi S3"purplehaze"01[x]Golf Gti Exlusive 98[x]Golf Gti 99[x]2x Honda civic 95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er dt uansett , eller om den er "på" ?

tenkte på , går bilen min bedre om jeg slår av klima systemet da liksom?

En bil med opptil 110 hk vil merke ganske enkelt når pumpen er på eller ikke. Biler med mere er det vanskelig å merke da de som regel ikke har problemer med å følge norske fartsgrenser i utgangspunktet

Mvh

02 Mitsubishi Lancer Evolution 7 RSII

10 Mitsubishi ASX instyle+

http://www.lancerregister.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et klimaanlegg i ok tilstand tar 6-8 HK i det det slår inn, derfor hører man at motoren går litt tyngre på tomgang av og til. Noen biler sliter litt med nykking når AC er på. For den ligger jo ikke inne hele tiden, kobler inn når trykket blir for lavt.

Men uansett, de fleste har en WOT bryter, Wide Open Throttle, som sørger for at når gassen er i bunn, så er anlegget utkoblet.

Så det blir ikke riktig å si at den stjeler fra toppeffekten

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et klimaanlegg i ok tilstand tar 6-8 HK i det det slår inn, derfor hører man at motoren går litt tyngre på tomgang av og til. Noen biler sliter litt med nykking når AC er på. For den ligger jo ikke inne hele tiden, kobler inn når trykket blir for lavt.

Men uansett, de fleste har en WOT bryter, Wide Open Throttle, som sørger for at når gassen er i bunn, så er anlegget utkoblet.

Så det blir ikke riktig å si at den stjeler fra toppeffekten

Du må nesten legge til "de fleste nyere" biler har automatisk funksjon. Har kjørt mange som ikke har den funksjonen

02 Mitsubishi Lancer Evolution 7 RSII

10 Mitsubishi ASX instyle+

http://www.lancerregister.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men fordi han ikke har AC så har han jo ikke mer hester av den grunn. Og den stjeler ikke hester når den ikke er på. På søstern sin bil merker jeg når jeg skrur på ACen hvis jeg kjører på høyt gir med lavt turtall, såvidt vel å merke.

Det stjeler hester, men ikke merkbart på de aller fleste biler.

- 85 Toyota Levin AE86 - F20C

- 87 Toyota Supra MK3 - 1JZ-GTE

Lenke til kommentar
Del på andre sider